Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Idag blev det en currygryta med äpple och kikärtor. Det blev lite för sött med äpple i maten tycker jag (första gången jag testat det), men i övrigt gott!
 

Bifogade filer

  • IMG_20181018_145204.jpg
    IMG_20181018_145204.jpg
    180,7 KB · Visningar: 43
Jag återupplivade en barndomsrätt och gjorde spenatstuvning, potatismos och pannerade nuggets istället för fiskpinnar :p.

Har inte ätit fisk eller spenatstuvning på 15år så var verkligen en flashback ^_^, var verkligen en favoriträtt när jag var liten :p.

Jag är dålig på att komma på vad jag ska äta så försöker helt enkelt göra vad som än dyker upp i skallen
 
Har testat några nya rätter ur en veggo-bok jag hittade i flytten :)

Idag blev det potatis- & spenatlåda till lunch och fetaostfyllda broccolibiffsr till middag. Biffarna var bättre än lådan, men ingen av dem blev någon ny favoriträtt.

Synd, för jag behöver några nya favoriter! Har fått sluta med gluten och har svårt att hitta några goda ersättare. Vill helst undvika glutenfritt-hyllan och hellre laga naturligt glutenfritt. Saknar pasta, pizza och bröd :o
 
jag som bara lagar "snabb" mat provade något nytt igår. Tärnade marinerad tofu, stekte på, hällde på havregrädde och en buljongtärning och det blev ganska gott till pasta :)
 
@pepp Vad är det du har svårt för? Själva smaken eller att det inte känns ok etiskt eller något annat? Jag äter bara hem-ägg så jag vet att hönorna haft det bra :).
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 132
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
486
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 238
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 431
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bukekullar 23/24
  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp