Bukefalos 28 år!

Vad bör man kunna vid hingstköp?

Sv: Vad bör man kunna vid hingstköp?

Om det är din far tycker jag att du ska stötta honom istället. Våra nära och kära gör lite tokiga val ibland och det bästa är väl ändå att försöka göra situationen så bra som möjligt.

Det betyder inte att man ska ta över folks problem bara för att de tillhör familjen. Jag förstår TS helt och fullt. En vän till mig har sedan 12 års ålder fått vara den "vuxna" i familjen och ta hand om sin lillasyster, rädda situationer, vara terapeut till föräldrar från två håll osv. Kan inte påstå att det är sunt även om man ska "ställa upp" för nära och kära. Visserligen var det är hårdra TS situation, men dock... Jag förstår att man vill slippa ta hand om såna här saker pga nån annans misstag, men att man dock gör det för att man innerst inne bryr sig om sin familj.
 
Sv: Vad bör man kunna vid hingstköp?

Med stötta innebär ju inte per automatik att du måste rida, sen är inte alla unga hästar monster som slänger av folk till höger och vänster. Att hingstar kräver lite speciell behandling gör dom inte till monster, din far lyckades tydligen uppfostra dig till en egen individ.;) Du tror inte han kan ha så mycket styrka att vara konsekvent mot en häst då med lite stöd från omgivningen?
 
Sv: Vad bör man kunna vid hingstköp?

Vem har sagt att hon ska ta över "problemet"?? Att vara där för någon innebär ju inte att man ska ta över ansvaret. En vuxen man är väl helt kapabel till att hålla reda på sig själv men det betyder inte att det inte behöver vara bra att ha någon vid sin sida. Stötta för mig är inte att rädda andras tokiga situationer utan det är att stå vid sidan utan att döma. Vi alla gör snedsteg i "hästkarriären" men det behöver inte betyda att det slutar illa.
 
Sv: Vad bör man kunna vid hingstköp?

Vem har sagt att hon ska ta över "problemet"?? Att vara där för någon innebär ju inte att man ska ta över ansvaret. En vuxen man är väl helt kapabel till att hålla reda på sig själv men det betyder inte att det inte behöver vara bra att ha någon vid sin sida. Stötta för mig är inte att rädda andras tokiga situationer utan det är att stå vid sidan utan att döma. Vi alla gör snedsteg i "hästkarriären" men det behöver inte betyda att det slutar illa.

Självklart att man ska stötta utan att döma den här personen. Vem vet, den 5-åriga hingsten kanske är helt rätt för "vojlock"s pappa.

Det jag fått intrycket av lite är att "vojlock" är rädd.Rädd för att något ska gå helt fel, rädd om sin pappa, stämmer det?
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 691
Senast: liiinnea
·
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 370
Senast: LiviaFilippa
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 565
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 112
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp