Vad dyrt med pass/ägarbyte till vbl!

caradan

Trådstartare
Fick en smärre chock då jag såg vad det kostade att göra ett ägarbyte på ett vbl, 525kr är de inte kloka!!

Sen oxå att få ett pass kostar 875kr + att man måste ha ut en veterinär för konturdiagramet!

Hua detta får nog allt vänta ett tag, börjar med ägarbytet!
 
Ja, det är inte klokt, jag betalade 1 675,- för pass till min vbl travare. 875,- för passet och 800,- för veterinären som gjorde id-kontrollen.:crazy:

Heléne
 
Lånar din tråd om de är OK :)
Vet nån någon sida där det står om häst pass och priser?
 
Jo det är säkert billigare för de som har ngn nära. För mig fanns det närmast 12 mil härifrån!
 
Ha... 2500 bagis fick jag betala hos ASVH.... Köpte en korsningshäst av ren barmhärtighet för drygt ett år sedan. Hon hade inte ett papper.... Så för att få henne reggad och med pass så kostade det mer än hälften av vad jag betalade för hela hästen... Då är inte idkontrollanten och chipmärkningen inräknad i det priset...

Men jag håller med om att det är dyrt för något som vi inte bett om att få.....
 
oj då. När jag skaffade pass till en okänd korsningsponny så gick det på 1500kr sammanlagt med id/chip, veterinär samt pass avgiften.
Trodde det skulle vara billigare till en som finns registrerad.
 
Hur lyckades du få det för 1500kr??

Jag har en häst utan papper och för mig skulle det kosta 3000kr :crazy:
 
Det kostade;
450kr för chipmärkning/id kontrollering
600kr för tandkontroll av veterinären.
400kr för att reg och få passet
 
jag betalar 500kr för chip+id-koll,400kr för att lösa ut det och "tandbeviset" visar jag genom att skicka in besiktingspappret.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 736
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 132
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 715
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 023

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp