Bukefalos 28 år!

Vad e det för fel på min pålle????

T

_tina_

Har en varmblodstravare på 21 år. Ikväll när jag kom ner till stallet för att hämta in henne från hagen gick hon väldigt konstigt med framdelen, typ ett steg i taget, väldigt sakta o hon verkade va väldigt stel. Kollade igenom hela hästen, men finns inte ett märke på hela hästen. Tänkte om hon blivit sparkad, men hon är ju inte halt, hon går bara väldigt konstigt.
Funderade även på fång. Hon har aldrig haft det tidigare, men nu släpptes dom på sommarbete för en vecka sedan o detta året är dom bara 3 hästar på en väldigt stor hage. I vanliga fall går det minst 8 hästar där. Kände på hovarna men dom e inte varma o hon e inte svullen någonstans, äter med god aptit. Ingen feber heller, hade 36,9 nu ikväll. Erlichia funderade jag också på. Usch, stackars pålle :( Är så orolig för henne. Hon e ju ingen unghäst längre heller :cry: Ska ringa ut veterinär direkt imorgon bitti så får vi se vad han säger. Får hoppas att det inte e så allvarligt iaf :confused: Har ni några tankar eller funderingar på vad det kan vara för fel på henne?
 
Sv: Vad e det för fel på min pålle????

har en fångponny och när jag läser om din häst ringer alla mina fånglarmklockor. det är precis så det har yttrat sig hos våran ponny båda gångerna - stel och försiktig, ingen "fångställning" eller speciell värme någonstans.
om jag vore du skulle jag ringa ut vet. akut, hästen kan ha svåra smärtor.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 421
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 841
Senast: Lhas
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 624
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 502
Senast: cf234k
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp