Bukefalos 28 år!

Vad finns att göra i Stockholm med hund?

mazariin

Trådstartare
Jag kommer att ta färjan till Stockholm tillsammans med min hund till helgen (och åka hem utan honom :cry::cry:) och kommer att ha rätt så många timmar dödtid där under dagen. Vad kan man göra i Stockholm med hund? Var kan man vara? Finns det några trevliga lättillgängliga promenadområden? Ställen där hundar är välkomna med in? Tipsa mig, har ingen lust att sitta på en parkbänk och frysa halva dagen!
 
Hela gallerian och NK-huset är hundtillåtet, men är det blött och lerigt kanske det inte är så kul att gå in där ändå med smutsig hund :p
Djurgården/Gärdet är fint för promenader. Finns även hundcafé i närheten om det kan vara intressant?
 
Vilken färja kommer du med? :)

Om du kommer till Frihamnen har du Gärdet precis runt hörnet, där finns en ganska stor rastgård och hundfältet är ett frirastningsområde så du får ha hunden lös där.
Ca 15 min promenad från Frihamnen finns ett hundcafé (Himmelska Hundar), om du tycker det är för stökigt där får du ta in hunden på t ex Foam på karlavägen, som är ett café där hundar är välkomna.
Hundarna är välkomna in på Fältöversten också, som är ett mindre köpcentrum som ligger vid Karlaplan, också ca 15 min promenad från Frihamnen. Där finns restauranger och butiker där hunden får följa med om du vill fördriva tid.
 
Visste väl att buke var att lita på! :) Tusen tack, ska kolla upp ställena ni tipsat om @Red_Chili och @AraSlei ! Kommer med Vikingline till Stadsgården (kl 06.30 på morgonen, huu! Vi får nog hänga på terminalen nån timme först). Har dålig koll på Stockholm, måste kolla upp var det riktigt är nånstans. :o
 
Gildas rum på Skånegatan på söder är ett café där hundar är välkomna. Jättemysigt tycker jag! Det ligger cirka tjugo minuters promenad från Stadsgårdskajen. De öppnar 08.30 på helger. Där är det schysst att hänga en stund.

Djurgården är fint att promenera på som andra har nämnt. Vill du ta dig dit kan du promenera runt längs med kajerna ut. Skulle tippa att det tar knappa timmen från färjeterminalen. Ett annat alternativ är att ta Djurgårdsfärjan från Slussen. Det går att köpa kontantbiljetter i ett biljettkontor vid båten. Färjorna börjar gå klockan nio på helger.
 
Tack @Sissa ! Vem behöver turistinfo sålänge buke finns. ;) cafét låter lovande, kanske får bli frukost där! :) Hundcafé tror jag blir lite väl stökigt för oss.
 
Kolla på Hundvänliga Stockholm, det finns många cafeer och resturanger mm som tillåter hundar i Stockholm!

Vill du gå på Djurgården och släppa hunden lös så finns det en karta över hundrastområdet här, http://www.kungahuset.se/download/18.124d504108b48b219780003079/1390581069014/KDF Karta ridvägarna 1,8Mb.pdf
(Men att det är ett hundrastområde betyder inte att hundarna får springa runt utom kontroll och jaga hästekipage eller skidåkare, som många där verkar tro)

Tack, ska kolla upp! :)
 
@Zaga På åtminstone Södra Djurgården är det koppeltvång året runt :) Enda undantaget där är om man går kurs på Hundudden. Bara på frirastningsområdet på Gärdet får hundarna gå okopplade, på den kartan som är länkad är det vid Hakberget, Skansberget, Borgen och Drottningberget. Men det syns supertydligt när man är där, det är tydligt avgränsat och skyltat.
 
@Zaga På åtminstone Södra Djurgården är det koppeltvång året runt :) Enda undantaget där är om man går kurs på Hundudden. Bara på frirastningsområdet på Gärdet får hundarna gå okopplade, på den kartan som är länkad är det vid Hakberget, Skansberget, Borgen och Drottningberget. Men det syns supertydligt när man är där, det är tydligt avgränsat och skyltat.
Jo precis, det området är markerat på kartan. Sen finns det ju även en hundrastgård på södra som också är utmärkt.
 
Jo precis, det området är markerat på kartan. Sen finns det ju även en hundrastgård på södra som också är utmärkt.

*Borttaget*
Sorry, såg fel på kartan :p

Ja, den rastgården är jättefin! Särskilt nu när det kommit en del snö, var där för några timmar sedan :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 164
Senast: hundtant
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 636
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 413
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 510
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp