Vad för klänning passar min kroppstyp?

R

Raderad medlem 6459

Grymt självutlämnande tråd men here we go. Ska gå på mitt första bröllop här i sommar och känner bara SUCK och STÖN över detta pga vad i hela friden ska jag har på mig? Känns som att min kropp inte är gjord för att ha klänning på sig, inte kjol heller för den del, och på det har jag dessutom en tajt budget.

Bröllopet är i juli, i Madrid (tänk: SUPERVARMT) och har ingen dresscode. Så inget vitt eller svart men i övrigt är det väl mest att köra på.

Hur ser jag ut? Har medelsmå bröst, breda axlar (?), smala höfter, noll rumpa, smala ben och noll midja. Tycker även att min bröstkorg är ovanligt stor men det kan vara ett förvirrat komplex från min sida.

Har ingen bättre helkroppsbild men ser ut såhär:

20140131_170255_zpsd63d0cb6.jpg


Vad föredrar jag?

Känner mig fin i de här klänningarna:

20140508_1636220_zps3e0d03c8.jpg



Men den är inte tillräckligt dressad såklart.

DSC00131_zps76eafcf7.jpg


Men den är svart så det går inte. Öppen rygg dock och jag använder den utan bh. Gillar typen jättemycket!

20130706_173300-1_zpsd6a2e504.jpg


Den här har jag haft på bröllop en gång och kände mig SUPERFIN. Ser dock i i efterhand att jag pga noll midja kanske inte passar i den?

20130701_002000_zps081b26b7.jpg




Vill absolut inte ha på mig: Axelbandslöst!! Fy fan och aldrig i livet. Heller inte en klänning som man inte kan bära bh under men som är urringad - får inte till någon urringning utan bh pga små bröst.

Hade på mig klänningen nedan på bröllop förra sommaren och den var hemsk. Åkte ned, var obekväm plus ser på bilderna efteråt att den var hemskt osmickrande.

Alltså stort fett nej till:

20130803_160632-1_zps235098a3.jpg




Eller dylikt.

Har någon någon idé? Har tittat igenom 15 sidor på ASOS och hittar ingenting alls :( Vill helst inte betala mer än en femhundring och vill främst hitta nåt jag känner mig bekväm och fin i. Tycker den här neranför är fin men tänker att jag inte kan ha den pga avsaknad av en jävla midja :(

image1xl.jpg



HJÄLP!
 
Senast ändrad av en moderator:
Men människa, du kan ta på dig en sopsäck i valfritt material och fortfarande se fantastisk ut! En av de där få personerna som kan sätta på sig vad som helst och få det att se underbart ut.

Jag har tidigare tipsat om några favoriter från Ellos, Zalando & Boozt har också mycket fint. Jag hade nog satsat på något lite mer dressat (välsett) och varit noga med passformen så du får ut optimalt av allt du har.

Och ja, jag är en smula avundsjuk. Tänk att kunna bära upp så mycket...

http://www.boozt.com/se/sv/desigual/vest-railey_3999042/3999048?navId=4307&group=listing
http://www.boozt.com/se/sv/desigual/vest-lera_4000943/4000977?navId=4307&group=listing
http://www.boozt.com/se/sv/ilse-jacobsen/dresses_3929013/3929018?
http://www.ellos.se/ellos-sara-kell...Nao=39&selArt=363250navId=61059&group=listing
 
Senast ändrad:
@Lovisaleonora Tack! :o Det var himla snällt sagt! Ska kika på hemsidorna du tipsade om :)

@fryckan Den svarta blommiga klänningen jag har på två av bilderna har just skärp och jag tyckte inte att det hjälpte nämnvärt tyvärr. Båda de du länkar till är fina, men den typen av överliv får mina axlar att se superbreda ut tyvärr, det funkar liksom inte på mig. Men tusen tack för hjälpen! :)

@Stjaerna Tack! Vad roligt att du tycker det :) Funderar på att ha den på ett av bröllopen jag ska på i sommar. Av de du länkar till tyckte jag den första var finast men den är för vit tycker jag för att funka just på bröllop. Men fin var den! I övrigt är inte maxiklänning just min grej, men det är himla fint på andra :)

Angående vad typ av klänning jag gillar så skulle jag gärna ha något i den här stilen:

image4xl.jpg


image2xl.jpg




:love: :love:

Är dock rädd för att mina axlar samt bröstkorg ska ställa till det, att jag helt enkelt är för grov. Oavsett är den egentligen aaaalldeles för dyr då den kostar 100€ :(. Men ÅH så fin den är. Vet dock inte om den kanske är för naken för bröllop?
 
Men människa, du kan ta på dig en sopsäck i valfritt material och fortfarande se fantastisk ut! En av de där få personerna som kan sätta på sig vad som helst och få det att se underbart ut.
Det var faktiskt exakt min tanke också.

Niffe, den där som du själv hittat kan du visst ha, du har inte mindre midja än modellen på bilden.

Sedan undrar jag om du faktiskt inte kan ha den blommiga med svart botten som du gillar. Fråga några spanska tjejer. På grekiska bröllop har jag sett även klänningar som vi i Sverige skulle tycka var för mörka.
 
Den mörka klänningen (med blommor på) du haft tidigare och kände dig fin i satt ju superbra på dig! Bara den inte är för mörk för bröllop?

I övrigt håller jag med @Tassetass!
 
Grymt självutlämnande tråd men here we go. Ska gå på mitt första bröllop här i sommar och känner bara SUCK och STÖN över detta pga vad i hela friden ska jag har på mig? Känns som att min kropp inte är gjord för att ha klänning på sig, inte kjol heller för den del, och på det har jag dessutom en tajt budget.

Bröllopet är i juli, i Madrid (tänk: SUPERVARMT) och har ingen dresscode. Så inget vitt eller svart men i övrigt är det väl mest att köra på.

Hur ser jag ut? Har medelsmå bröst, breda axlar (?), smala höfter, noll rumpa, smala ben och noll midja. Tycker även att min bröstkorg är ovanligt stor men det kan vara ett förvirrat komplex från min sida.

Har ingen bättre helkroppsbild men ser ut såhär:

20140131_170255_zpsd63d0cb6.jpg


Vad föredrar jag?

Känner mig fin i de här klänningarna:

20140508_1636220_zps3e0d03c8.jpg



Men den är inte tillräckligt dressad såklart.

DSC00131_zps76eafcf7.jpg


Men den är svart så det går inte. Öppen rygg dock och jag använder den utan bh. Gillar typen jättemycket!

20130706_173300-1_zpsd6a2e504.jpg


Den här har jag haft på bröllop en gång och kände mig SUPERFIN. Ser dock i i efterhand att jag pga noll midja kanske inte passar i den?

20130701_002000_zps081b26b7.jpg




Vill absolut inte ha på mig: Axelbandslöst!! Fy fan och aldrig i livet. Heller inte en klänning som man inte kan bära bh under men som är urringad - får inte till någon urringning utan bh pga små bröst.

Hade på mig klänningen nedan på bröllop förra sommaren och den var hemsk. Åkte ned, var obekväm plus ser på bilderna efteråt att den var hemskt osmickrande.

Alltså stort fett nej till:

20130803_160632-1_zps235098a3.jpg




Eller dylikt.

Har någon någon idé? Har tittat igenom 15 sidor på ASOS och hittar ingenting alls :( Vill helst inte betala mer än en femhundring och vill främst hitta nåt jag känner mig bekväm och fin i. Tycker den här neranför är fin men tänker att jag inte kan ha den pga avsaknad av en jävla midja :(

image1xl.jpg



HJÄLP!

Jag tycker du är inne på rätt spår och du har ju hittat klänningar du passar, även om de kanske inte lämpar sig till just detta evenemang.

Jag tror att de magiska orden som du ska gå efter är:

1. Kjol med lite vidd
2. Markerad midja

Överdelen är lite svår att förklara, men jag tycker att du passar i lite ballerina-aktig överdel (tänker på tröjan vi hade diskussion om i shoppingtråden, den är typ magi för alla sorters boobs!)

Nu ska jag leta förslag :banana:
 
@Lovisaleonora
Är dock rädd för att mina axlar samt bröstkorg ska ställa till det, att jag helt enkelt är för grov. Oavsett är den egentligen aaaalldeles för dyr då den kostar 100€ :(. Men ÅH så fin den är. Vet dock inte om den kanske är för naken för bröllop?

Wait what, vadå "för grov"? :cautious: Det är uppenbart att du inte ser samma person som alla andra ser när du tittar dig i spegeln. Tycker att Tassetass gav ett ganska bra förslag!
 
Är dock rädd för att mina axlar samt bröstkorg ska ställa till det, att jag helt enkelt är för grov. Oavsett är den egentligen aaaalldeles för dyr då den kostar 100€ :(. Men ÅH så fin den är. Vet dock inte om den kanske är för naken för bröllop?

Du är inte grov någonstans, det där är vriden kroppsuppfattning som talar!

Och lite väl bar var den men det kan man kompensera med någon snygg sjal :)
 
Herregud, "grov" ... Det hade jag inte ens sett. Niffe, skärp dig! Du har ju helstörd kroppsuppfattning. Är det något du INTE är så är det grov. Du är späd, finlemmad, petit - kalla det vad som helst men bara inte grov.

(Och säger du nu att Daaah ni ser det inte på bilderna för där står jag i fördelaktiga vinklar - då ska du ha smisk).
 
Är dock rädd för att mina axlar samt bröstkorg ska ställa till det, att jag helt enkelt är för grov.

Ahhhahahhahhhhaaaaahaaahahaaaa :rofl: Jag skrattar ihjäl mig. Du - grov?! Du med oss behagar skämta aprillo? :laugh:

Snälla du, när någon säger grov bröstkorg tänker jag på ett rejält fruntimmer. I andra änden av den skalan står du, d v s petite prinsessa.

Jag vet inte riktigt var det gick fel, men antingen får du skaffa linser, göra en ögonoperation eller slänga ut spegeln. Det är något som inte funkar som det ska - helt klart.

*fortsätter skratta en smula*

Nå, om klänningen du tänker på är för bar eller för kort eller annat för bröllopet är nog jag inte rätt kvinna att svara på, det kan tänkas vara väl mycket skinn.
 
Jag håller med alla föregående, jag slår vad om att du skulle se precis ut som modellerna som bär klänningarna. Så om du tycker att de sitter snyggt på dem, så sitter de lika snyggt på dig!

Men när jag tänker juli, madrid = SUUPERVARMT, som du säger, så tycker jag faktiskt att den sista klänningen du la upp bild på skulle passa jättebra! Jag tror att man är lite mera förlåtande med hud när det gäller varmt väder och om paret till dagens ära inte har någon speciell klädkod :) Och så måste det vara skönt med en sån klänning i 30+ :love:
 
Sedan undrar jag om du faktiskt inte kan ha den blommiga med svart botten som du gillar. Fråga några spanska tjejer. På grekiska bröllop har jag sett även klänningar som vi i Sverige skulle tycka var för mörka.
Jo, jag tänkte faktiskt på det. Att jag kanske kan använda den svartblommiga på bröllop nr 2. Det är dock i augusti, dvs det kommer vara ännu varmare då, och klänningen är VARM. Så jag ska klura på det. Färgmässigt tror jag dock att den funkar! Ska höra med min pojkväns syster, hon brukar ha koll. Frågade sambon om hur jag ska tänka klädmässigt och han svarade, fantastiskt hjälpsamt, "något normalt, kanske lite elegant" :up: (suck).

Du borde ta dina komplex, rada upp dem ute på bakgården och skjuta dem med hagelbössa. På riktigt.
Ja, du har förmodligen rätt. Någon gång får jag lov och göra det. Om inte annat för att det är så otroligt tråkigt att se sig själv så negativt som jag gör. Bara att läsa min TS känns ju sorglig, kan inte fatta att jag beskriver mig själv så hårt, oavsett om det är sant eller ej.

Den mörka klänningen (med blommor på) du haft tidigare och kände dig fin i satt ju superbra på dig! Bara den inte är för mörk för bröllop?
Som jag skrev till kära mandalaki så tror jag att den kan funka färgmässigt. Den är dock som sagt varm som tusan och det är minst sagt ett problem. Jag är normalt sett väldigt varm av mig så risken finns att jag svettas floder.

Jag tycker du är inne på rätt spår och du har ju hittat klänningar du passar, även om de kanske inte lämpar sig till just detta evenemang.

Jag tror att de magiska orden som du ska gå efter är:

1. Kjol med lite vidd
2. Markerad midja
Jag tänker lite lika! Gillar bara ryggar väldigt mycket förresten. Du får hemskt gärna återkomma med förslag, vore supersnällt :). Inget galet bara, jag gillar kläder som är rätt enkla :D
 
Wait what, vadå "för grov"? :cautious: Det är uppenbart att du inte ser samma person som alla andra ser när du tittar dig i spegeln. Tycker att Tassetass gav ett ganska bra förslag!

Du är inte grov någonstans, det där är vriden kroppsuppfattning som talar!

Och lite väl bar var den men det kan man kompensera med någon snygg sjal :)

Herregud, "grov" ... Det hade jag inte ens sett. Niffe, skärp dig! Du har ju helstörd kroppsuppfattning. Är det något du INTE är så är det grov. Du är späd, finlemmad, petit - kalla det vad som helst men bara inte grov.

(Och säger du nu att Daaah ni ser det inte på bilderna för där står jag i fördelaktiga vinklar - då ska du ha smisk).

Ahhhahahhahhhhaaaaahaaahahaaaa :rofl: Jag skrattar ihjäl mig. Du - grov?! Du med oss behagar skämta aprillo? :laugh:

Snälla du, när någon säger grov bröstkorg tänker jag på ett rejält fruntimmer. I andra änden av den skalan står du, d v s petite prinsessa.

Jag vet inte riktigt var det gick fel, men antingen får du skaffa linser, göra en ögonoperation eller slänga ut spegeln. Det är något som inte funkar som det ska - helt klart.

*fortsätter skratta en smula*

Nå, om klänningen du tänker på är för bar eller för kort eller annat för bröllopet är nog jag inte rätt kvinna att svara på, det kan tänkas vara väl mycket skinn.

Jag håller med alla föregående, jag slår vad om att du skulle se precis ut som modellerna som bär klänningarna. Så om du tycker att de sitter snyggt på dem, så sitter de lika snyggt på dig!

Men när jag tänker juli, madrid = SUUPERVARMT, som du säger, så tycker jag faktiskt att den sista klänningen du la upp bild på skulle passa jättebra! Jag tror att man är lite mera förlåtande med hud när det gäller varmt väder och om paret till dagens ära inte har någon speciell klädkod :) Och så måste det vara skönt med en sån klänning i 30+ :love:

Grov :crazy:??? Du är VERKLIGEN inte grov. Någonstans. Du ser väldigt, väldigt proportionerlig ut!

Haha gud vad gulliga nu är allihop! :love: Vill inte argumentera emot för det slog mig att när jag skriver elakt om mig själv skriver jag elakt om alla tjejer som är ser ut som jag, eller är lite större än jag eller känner sig som jag känner mig och det vill jag verkligen inte. Jag vill inte att nån ska läsa här den här tråden och tänka massa trista tankar om sig själv. Så nog med det, ut med dumma tankar.

Angående den bara klänningen så är den slutsåld i min storlek nu, så det löste sig av sig självt (upptäckte jag när jag skulle köpa den. Ville ha den oavsett om den passar för bröllop eller ej, bara för att modellen är så fin och den skulle vara så skön att ha i sommar. Men plånboken är tacksam för att den var slutsåld så det var väl lika så bra antar jag).

Summa summarum är jag återigen förvirrad över vad jag ska ha på mig. Den jag funderade på i mitt första inlägg;

image1xl.jpg



är low in stock nu så förmodligen säljer den väl slut idag eller imorgon den med. Känner att den är fin men lite tråkig, inte helt hundra. Sambon tyckte att den var helt okej, väldigt "jag". Billig är den ju, och det är alltid bra, så jag funderar på om jag inte ska köra på den helt enkelt. Men kan man ha en BH under med axelband eller ser det dumt ut under spetsen?
 
Kan man ha gult på sig? Äger inte ett enda gult plagg men gillar den här klänningen jättemycket:

image1xl.jpg



Tycker inte om den alls lika mycket i rosa

image4xl.jpg



(finast är den i vitt men det går ju såklart inte)
 

Liknande trådar

Äldre Tråd nummer ettusensjuhundrahundrasjuttiotre på temat, jag inser det. Men jag behöver lite inspiration! Jag ska nämligen på bröllop i...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
18 228
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Engelsk grammatik
  • Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp