Klänningsakuten?

Nu dök det helt plötsligt upp en i storlek 12 på Asos. Frågan är om jag kanske ska slå till? Hamnade mellan 8 och 10 enligt deras tabell, men det kanske går vägen ändå? Den har band i midjan...
 
Woop woop! Men kommer du ha den bh-löst eller med nån form av specialbh under?

Men, hilfe, ingen aning. Har väl inte jag tänkt på. Sluta sätta myror i min lilla, dumma, kvinnliga skalle!

Det finns ju såna där som knäpps i kors och fram på magen, typ. Kanske en sån? Eller utan. Får se var i menscykeln jag är om det går eller ej.

Jag kanske inte kan ha den alls, vi får se. Kollade catwalk-videon först efter att jag köpt den och kunde ana vissa passformsproblem.
 
2014-07-31-1208_53da158bddf2b373c33bbdcd.jpg


Alltså, den är ju inte tokful (tokskrynklig däremot). Men jag känner mig mest bara tjock. :(

Tja, bröllopet är på lördag... Får ha min backup i värsta fall.

Men vad trist! Hoppas den kommer snart då. Zara har ju fina klänningar. :) Passar aldrig min kroppshydda, men superfina på andra. :)
 
Var bor du?

Jag har m a s s o r av klänningar och finns du i relativ närhet och har samma storlek får du gärna inventera och låna om nått funkar.
 
2014-07-31-1208_53da158bddf2b373c33bbdcd.jpg


Alltså, den är ju inte tokful (tokskrynklig däremot). Men jag känner mig mest bara tjock. :(

Tja, bröllopet är på lördag... Får ha min backup i värsta fall.

Men vad trist! Hoppas den kommer snart då. Zara har ju fina klänningar. :) Passar aldrig min kroppshydda, men superfina på andra. :)

Vet du, jag tycker den sitter bra! Vi är så hjärntvättade med att kläder sitter bäst på trådsmala, pojkraka modeller att det är lätt att tycka att det är så det "ska" se ut. I det här fallet tycker jag, helt ärligt och trots att jag är lika modellskadad som alla andra, att klänningen sitter bättre på dig än på modellen på bilden du visade. En ointressant jämförelse, kanske, men jag tycker oavsett att du och klänningen är jättefina!

Antingen med lite guldiga smycken, eller bara som den är blir den toppen på bröllopet, tror jag!

Beträffande Zara blir jag alltid väldigt deppig när jag kollar deras hemsida - deras modeller är avsevärt mycket smalare och rakare än andra kedjors.
 
@Lillelorden Va synd att du inte blev nöjd!

Jag tror att du ska satsa på nått enklare. Det är ganska mycket som händer i den klänningen med olika axlar och drapering.

Vad tror du om nått sånt här då?

hmprod
hmprod
hmprod
 
Om du kan tänka dig långklänning så måste jag tipsa!!
Köpte 2 klänningar av denna modell på Monsoon i Femmanhuset, kostade 299 eller 349 styck.



Superfina, faller snyggt och uppklädd men ändå enkel. Och inte aslång!! Jag som är 164 skulle tom kunnat fixa att den var 5 cm längre. Den är onesize men passar mig (du vet ju hur jag ser ut ) och sitter bekvämt och snyggt.
Fanns i svart och lavendelblå som jag tog, men också i mintgrön, korall och någon mer starkrosa tror jag. De hade även andra modeller på långklänningar som såg fina ut :)
 
Om du kan tänka dig långklänning så måste jag tipsa!!
Köpte 2 klänningar av denna modell på Monsoon i Femmanhuset, kostade 299 eller 349 styck.



Superfina, faller snyggt och uppklädd men ändå enkel. Och inte aslång!! Jag som är 164 skulle tom kunnat fixa att den var 5 cm längre. Den är onesize men passar mig (du vet ju hur jag ser ut ) och sitter bekvämt och snyggt.
Fanns i svart och lavendelblå som jag tog, men också i mintgrön, korall och någon mer starkrosa tror jag. De hade även andra modeller på långklänningar som såg fina ut :)

Gud vad fin :love:
 
2014-07-31-1208_53da158bddf2b373c33bbdcd.jpg


Alltså, den är ju inte tokful (tokskrynklig däremot). Men jag känner mig mest bara tjock. :(

Tja, bröllopet är på lördag... Får ha min backup i värsta fall.

Men vad trist! Hoppas den kommer snart då. Zara har ju fina klänningar. :) Passar aldrig min kroppshydda, men superfina på andra. :)

Trist att du inte blev nöjd :(
Tycker tyvärr inte alls att den tar fram dina fina former, hoppas du hittar en bättre :)
 
Om du kan tänka dig långklänning så måste jag tipsa!!
Köpte 2 klänningar av denna modell på Monsoon i Femmanhuset, kostade 299 eller 349 styck.



Superfina, faller snyggt och uppklädd men ändå enkel. Och inte aslång!! Jag som är 164 skulle tom kunnat fixa att den var 5 cm längre. Den är onesize men passar mig (du vet ju hur jag ser ut ) och sitter bekvämt och snyggt.
Fanns i svart och lavendelblå som jag tog, men också i mintgrön, korall och någon mer starkrosa tror jag. De hade även andra modeller på långklänningar som såg fina ut :)

Den där var superfin! Tror verkligen att den skulle passa @Lillelorden!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Trodde aldrig jag skulle ens skriva detta men lite inspiration från Tranans tråd har jag fått… Klänningar. Jag har typ aldrig använt...
2
Svar
32
· Visningar
2 738
Senast: Tranan
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 218
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Vad står det i invitationen anående dress codel? I min bok respekterar man brudparets önskemål.
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 429
Senast: Roheryn
·
Kläder & Bli fin Ska på alla bröllop i sommar som skjutits upp på grund av pandemin. Jag vill inte ha 'vanlig' kostym på mig, det är bara så tröttsamt...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
13 115
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp