Klänningsakuten?

Lillelorden

Trådstartare
Tråd nummer ettusensjuhundrahundrasjuttiotre på temat, jag inser det. Men jag behöver lite inspiration! Jag ska nämligen på bröllop i augusti! Äntligen, har väntar på just detta bröllop länge. :bump:

Hursomhelst. Bröllopet är väldigt litet och enkelt, borgerlig vigsel utan stor vit klänning och ingen dresscode direkt. Jag vill såklart ändå känna mig lite fin och tänkte försöka hitta en klänning. Har således stött på problem.
A) Jag är USA-semester-tjock! (Okej, jag är lat-tjock också).
B) Allt jag tittar på är så jäkla tråkigt och följer samma mönster/ser likadant ut.

Jag ser ut såhär just nu. Smalast under midjan och rätt fläskig i övrigt. Har superkorta ben. Breda axlar och stora bröst, så axelbandslöst går inte tyvärr. Måste ha BH. Vill egentligen helst inte ha bara överarmar. Inte heller för kort kjol, är inte bekväm i det.
2014-07-04-1152_53b6796de087c37ceb35e34e.jpg

2014-07-04-1152_53b679799606ee58a64c27e9.jpg



Brukar oftast funka i den här typen av klänning:
image1xl.jpg


Men det är så tråååååkigt att alltid ha samma modell! Börjar känna att allt jag har ser likadant ut, möjligen i lite olika färger.

Så jag vill jättegärna ha lite nya idéer och inspiration vad jag skulle kunna tänkas bära! Hit me! :)
 
1. Du är inte tjock. Du måste sluta säga det.

2. Den här gillade jag! Vet inte alls om det är din smak. Lite beige färg kanske?

image1xl.jpg


Den här tyckte jag var ursöt:

image1xl.jpg



Framifrån:

image4xl.jpg


Men de kanske är tråkiga eller för lika den modell du brukar ha?
 
1. Du är inte tjock. Du är så jävla snygg. Alltid.
2. Jag tänker sommarhärlig långklänning! Typ nått sånt här;
hmprod

Åh, men tack!! Men jag känner mig verkligen, verkligen tjock. Speciellt just nu...

Det känns inte för "mycket" med långklänning då, med tanke på att det är ett så enkelt bröllop?
 
1. Du är inte tjock. Du måste sluta säga det.

2. Den här gillade jag! Vet inte alls om det är din smak. Lite beige färg kanske?

image1xl.jpg


Den här tyckte jag var ursöt:

image1xl.jpg



Framifrån:

image4xl.jpg


Men de kanske är tråkiga eller för lika den modell du brukar ha?

Vet du, jag tittade på bilder på dig och mig och skojar inte när jag säger att jag är dubbelt så bred. :up: Så tack, men jo. :(
Och det är mitt eget fel och jag får skylla mig själv, för jag gör ju ingenting åt det direkt.

Gillar båda klänningarna! Vet inte om den översta färgen är så snygg till mitt röda hår bara? Men den mintgröna = :love:
Problemet är urringningarna som är samma på båda modellerna ser det ut som? Mina bröst ser ut som om de sitter mitt på magen ungefär om halsen är för "hög" eller hur jag ska säga. :)
 
Vet du, jag tittade på bilder på dig och mig och skojar inte när jag säger att jag är dubbelt så bred. :up: Så tack, men jo. :(
Först och främst: Finns det bilder på oss ihop? Kan inte tänka mig nåt vackrare.
Två: Men kära vän, om det nu stämmer och det inte är dina ögon som lurar dig: Vad spelar det för roll? Det säger ingenting alls om huruvida du är tjock eller inte.

Lillelorden, när jag såg dig senast tyckte jag bara att du var så jävla snygg. Du är typen som är så himla fin att man inte ens ser några kilon, man ser bara en fett snygg jävla människa. Och så känner man sig lite blek och tråkig i jämförelse och sen gaskar man upp sig. Det är dagens sanning. Jag har aldrig ens tänkt på dig som stor, för du är inte det.

Gillar båda klänningarna! Vet inte om den översta färgen är så snygg till mitt röda hår bara? Men den mintgröna = :love:
Problemet är urringningarna som är samma på båda modellerna ser det ut som? Mina bröst ser ut som om de sitter mitt på magen ungefär om halsen är för "hög" eller hur jag ska säga. :)
Nej, den översta färgen känns inte som du, det är sant. Men den mintgröna färgen skulle vara SÅ snygg på dig!

Förstår vad du menar med urringning dock och letar vidare :up:
 
Vet du, jag tittade på bilder på dig och mig och skojar inte när jag säger att jag är dubbelt så bred.

Niffe är ju en rätt liten person. Det är inte så alla som är byggda som hon och kan bli så små. Hon och jag är rätt jämnlånga men skulle jag väga runt 49-50 kg skulle jag inte existera medan det ser fint ut på henne. Jag ser liksom normal ut när jag väger 70 kg.

Så om du prompt ska jämföra hur du ser ut med något så jämför med hur DU sett ut innan, inte med någon som är byggd helt annorlunda än du.
 
Niffe är ju en rätt liten person. Det är inte så alla som är byggda som hon och kan bli så små. Hon och jag är rätt jämnlånga men skulle jag väga runt 49-50 kg skulle jag inte existera medan det ser fint ut på henne. Jag ser liksom normal ut när jag väger 70 kg.

Så om du prompt ska jämföra hur du ser ut med något så jämför med hur DU sett ut innan, inte med någon som är byggd helt annorlunda än du.

Ja, det var en dum kommentar av mig faktiskt. Tar tillbaka den biten.
 
Lillelorden, när jag såg dig senast tyckte jag bara att du var så jävla snygg. Du är typen som är så himla fin att man inte ens ser några kilon, man ser bara en fett snygg jävla människa. Och så känner man sig lite blek och tråkig i jämförelse och sen gaskar man upp sig. Det är dagens sanning. Jag har aldrig ens tänkt på dig som stor, för du är inte det.

TACK vad du är snäll. :love:

Problemet kvarstår ju tyvärr i mina egna ögon, även om jag blir jättejätteglad av dina fina ord!
 
Den här var superfin tyckte jag men SÅ beige färg? Finns i orange också.

image1xl.jpg



Den här tyckte jag var snorcool men den kanske är lite för galen samt inte din stil och eller passar inte utmärkt till ditt hår?

image4xl.jpg
 
Den här modellen skulle passa din kropp (som det förövrigt inte alls är något fel eller fett på) helt fantastiskt tror jag

kl_nningar_zpsc12fd1f3.jpg
 
1. Du är inte tjock. Du är så jävla snygg. Alltid.

Håller med om att Lillelorden är så jävla snygg. Verkligen. Smokin'! Vill dock inflika att en det inte är en motsättning att vara tjock och så jävla snygg samtidigt, sådana formuleringar kan vara lite problematiska.

Jag ser ut såhär just nu. Smalast under midjan och rätt fläskig i övrigt. Har superkorta ben. Breda axlar och stora bröst, så axelbandslöst går inte tyvärr. Måste ha BH. Vill egentligen helst inte ha bara överarmar. Inte heller för kort kjol, är inte bekväm i det.

Din kroppsform är ju skapad för 50-talsklänningar! De är ju gjorda för stora bröst och smalmidja. Jag skulle tipsa om att kolla på Etsy eller Ebay efter fina vintageklänningar. En kan komma undan rätt billigt och bara med en enkel sökning på Etsy på "50s dress" kom massa snyggt upp. Kolla där! :)

Problemet kvarstår ju tyvärr i mina egna ögon, även om jag blir jättejätteglad av dina fina ord!

Jag har samma problem. Min bild av min kropp som den alltid har varit stämmer inte överens med hur det ser ut nu efter några lata år. Försöker jobba på att vara nöjd och acceptera det ändå, är dock inte helt lätt såklart. Men vet hur du känner!
 
Hur fungerar det med bara ett axelband? Tänker typ på den jättefina blåa klänningen du hade på typ nyår för två år sedan? :)
Och fungerar någon av klänningarna från USA ifall du inte hittar något du gillar?

(btw, vad ROLIGT att de gifter sig så snart och att du äntligen får gå på bröllop :))
 
Den här var superfin tyckte jag men SÅ beige färg? Finns i orange också.

image1xl.jpg



Den här tyckte jag var snorcool men den kanske är lite för galen samt inte din stil och eller passar inte utmärkt till ditt hår?

image4xl.jpg

Den översta tror jag inte kommer falla så snyggt på mig, det ser ut att vara sådant tyg som liksom lägger sig kring varje veck. Men modellen är helt klart bra, snygg ringning!

Den understa är ju LJUVLIG! :love: Varför hittar inte jag den på ASOS?
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Trodde aldrig jag skulle ens skriva detta men lite inspiration från Tranans tråd har jag fått… Klänningar. Jag har typ aldrig använt...
2
Svar
32
· Visningar
2 738
Senast: Tranan
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 218
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Vad står det i invitationen anående dress codel? I min bok respekterar man brudparets önskemål.
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 429
Senast: Roheryn
·
Kläder & Bli fin Ska på alla bröllop i sommar som skjutits upp på grund av pandemin. Jag vill inte ha 'vanlig' kostym på mig, det är bara så tröttsamt...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
13 112
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar 4st
  • Mat till kräsen liten valp
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp