Vad för ras?

Remix

Trådstartare
Söker en hund som tål att följa med till stallet/ridturer.
Gärna någon liten som man kan träna agility med och kan ha kläder :p
Snäll, social som gärna kryper upp i knät i soffan (förstår att alla hundar av den rasen inte är likadana). Det är en förstahund så gärna en snäll om man säger så. Någon som har några tips? :)
 
Sv: Vad för ras?

Och kan ha kläder? Är det viktigt att din hund kan ha kläder?:p

Skulle kolla på en hund från sällskapsgruppen om jag var du, där är det mestadels hundar som är små och inte kräver så mycket aktivering, men hänger lätt med på lite agilityträning.
 
Sv: Vad för ras?

Kläder har man på hunden om hunden behöver det. Inte för att det är gulligt...Vill man leka med söta kläder skaffar man en docka;) Hade inte Du en chiuaua på gång?
 
Sv: Vad för ras?

Inget hundköp blir bra om man väljer hund efter hur snygg den är i kläder...

Jag tycker du ska leta efter en hund som passar dig och inte efter vad som är snyggt i kläder, vad sägs om?
Bichon havanais, långhårig hund med en härlig utstrålning och hjärtat på rätta stället. Har en tydlig av och på knapp, lugn inomhus och full fart utomhus. Mellan 23-27cm hög.
1181515629R4KMJ8.jpg


Papillon, Härlig hund med inte fullt lika mycket päls som havanaisen. Brukar vara riktigt bra agilityhundar med ganska mycket fart men som älskar att ligga och bli klappade på i soffan.
Papillon-muzzle-Papillon.jpg
 
Sv: Vad för ras?

Jo men dom som har den nu vet inte om dom ska ha kvar den som sällskap då han har underbettstjossan..

Klarar en papillon med ridturer och vara i stallet? :angel:
 
Sv: Vad för ras?

Jaha det var ju tråkigt. Vet inte hur papillon är i stall men dom är tuffare än man tror. En släkting har 2 stycken och dom är med överallt, ligger absolut inte bara i soffan:)
 
Sv: Vad för ras?

Jag slår ett slag för jack russelln så klart en anings partisk men!
Hårda tuffa hundar som endå är vill ha massa kärlek! Min råtta sitter mer än gärna i knät på någon på läktaren under hopp/dressyrträningar och älskar de likväl som hon som hon sover under täcket i sängen på nätterna! Kan springa flera mil om ja så vill osv osv!:)

dessutom vill hon ha jacka på om man ska vara ute längre stunder :P
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 878
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 324
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 142
Senast: tuaphua
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 250
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp