Vilken ras passar mig?

Jag skulle säga Border Terrier.
Jag har inte jättemycket erfarenhet, men alla jag träffat har impoinerat på mig faktisk.
De har haft lättare med hundmöten än många andra hundar i den storleken.
De har kunnat vara passiva när det behövs, vara utan koppel och vara lagon "allmänsociala" och okomplcerade.
Jag kanske har haft tur.
Visst måste de till frissan ibland (fast spelar ingen roll om det blir rufs ibland)...men det är ju inte som en pudel att det blir svåra tovor och att pälsen blir sådär kompakt för att den krullar sig.
Pudlar är väl också trevliga, men förutom att de verkligen behöver klippas så tycker jag att många dvärg och mellan-pudlar verkar så känsliga för väta, rusk och när det blir kallt....och då är det kanske svårt att slappna av för dig i ett stall vissa tider på året om pudeln fryyyyyyser.

Lycka till!
Border terriern är en jakthund (och till på köpet en grythund). Allt som går i gryt riskerar att ha järnvilja. Det är inget jobb för de veliga.

Vi tittade på Border när vi skulle ha liten hund, men de finaste var rena jaktlinjer och vi skippade tax för att vi inte längre jagade.
 
Border terriern är en jakthund (och till på köpet en grythund). Allt som går i gryt riskerar att ha järnvilja. Det är inget jobb för de veliga.

Vi tittade på Border när vi skulle ha liten hund, men de finaste var rena jaktlinjer och vi skippade tax för att vi inte längre jagade.
Jag håller med.
Bor två i området och de går absolut inte att ha lösa. De är båda är också mycket utåtagerande i hundmöten. Verkar kräva mycket motion också enligt husse och matte.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 690
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 110
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 865
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 508
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp