vad gäller om stallägaren ska stänga stallet.

zilla

Trådstartare
stallet kommer vara stängt from den 1juni -31 aug.Hon har inget eget sommarbete att erbjuda.
Har hon rätt att kräva kallhyra för dom månaderna? :confused:
 
Vi fick betala kallhyra trots att vi inte fick stå i stallet (juli månad) på det första ställe jag hade min häst. Vet inte om det egentligen är helt rätt och att sen slänga ut er tre månader låter lite väl häftigt tycker jag.
 
har fått reda på att stallägaren måste kunna erbjuda likvärdig uppstallningsplats under tiden vi blir utkastade.Men hur det är med kallhyran vet jag inte,,det bör ju vara så att man inte behöver betala ,det är ju jag som inte får stå kvar.
 
Klart du inte ska betala för nåt du inte får.
Men samtidigt behöver hon ju då inte erbjuda er någon stallplats till hösten.
 
Om jag inte har hästen i stallet, men vill ha boxen kvar får jag betala kallhyra på 500 kr. Men då har jag ju valt de själv och antalet månader/veckor som min polla ska gå ex på bete.
Står det i kontraktet att det blir på detta vis på sommaren så kan hon ju göra så tycker jag. Då vet ju alla om det. Men annars tycker int ejag att man kan slänga ut folk o fä bara så där överhuvud taget.
Sen om du ska betala eller inte kan man ju se från olika håll. Antingen betala för att få stå i boxen till hösten eller att chansa o någon annan tar boxen i stället.
I ditt fall kanske halva kallhyran då eftersom att ni inte har något eget val?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 489
Senast: Skye
·
Ekonomi & Juridik Hej Alla Vad gäller om man själv säger upp boxplatsen pga hälso skäl ? Stallet är fullt av svartmögel och det är mest inne i en...
Svar
11
· Visningar
2 154
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 671
Senast: Lhas
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 254
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp