Bukefalos 28 år!

Vad gäller på idrottsplatser?

snorp

Trådstartare
Vad gäller på kommunala idrottsplatser? Får vem som helst använda löparbanorna under öppettider om det inte pågår nån tävling eller liknande?
 
Om det finns öppettider är det väl just öppet? Här är det ytterst få anläggningar som är öppna för allmän träning, utan man måste boka (och i de allra flesta fall betala hyra) i så fall. På några anläggningar får man träna fritt om man tillhör den klubb som förvaltar utrustningen (även om själva banorna ligger under kommunal förvaltning). Jämför med en ridklubb och låna ridhus...

Ring kommunen och fråga om det inte står något på hemsidan.
 
Vad gäller på kommunala idrottsplatser? Får vem som helst använda löparbanorna under öppettider om det inte pågår nån tävling eller liknande?

Det tror jag. Så länge man inte stör en träning eller tävling. Jag har en i närheten och hade inte ens funderat över det om den inte var upptagen för tillfället.
 
Om det finns öppettider är det väl just öppet? Här är det ytterst få anläggningar som är öppna för allmän träning, utan man måste boka (och i de allra flesta fall betala hyra) i så fall. På några anläggningar får man träna fritt om man tillhör den klubb som förvaltar utrustningen (även om själva banorna ligger under kommunal förvaltning). Jämför med en ridklubb och låna ridhus...

Ring kommunen och fråga om det inte står något på hemsidan.

Jag tror att för privatpersoner är de säkert tillgängliga när det inte är träning eller tävling så länge man inte stör eller förstör. Medan organiserad verksamhet måste boka in sig.
 
Jag har en friidrottsarena utanför och har fattat att den är öppen för allmänheten. Men vet inte hur många som väljer att kuta runt runt på bana när man har ett fint skogsområde som granne..
 

Liknande trådar

Hemmet Främst påslakan men även underlakan. Använde innan Hemtex eco smooth, de var mjuka och kliade inte men ändå inte för sladdriga. Nu finns...
Svar
13
· Visningar
518
Senast: Shaggy
·
Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
261
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Har ett liknande bifogad bild som varit bättre än andra jag testat vad gäller att reducera bort bakgrundsljud. Har dock senaste tiden...
Svar
2
· Visningar
521
Senast: Pegasus63
·
Mat Jag skulle gärna vilja göra en paj att ha på buffébordet i påsk, t.ex. med fyllning av spenat och kanske fetaost. "Problemet" är att de...
2
Svar
25
· Visningar
1 214
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp