Matpaj utan äggstanning?

Jag är som flera andra inne på någon slags blandning av creme fraiche och rejält med riven ost. Det bör ge tillräckligt med protein för att en välfylld paj ska binda ihop sig och samtidigt bli krämigt och gott. Kanske också stuva spenaten innan den åker i så får den lite extra skjuts? Annars kanske någon vegansk äggersättning kan fungera till en alternativ slags stanning? Eller riskerar det att bli för likt traditionell äggstanning i konsistensen?
 
Ett litet tips bara när det kommer till creme fraiche är att använda lätt creme fraiche, iaf jag upplever att den inte alls blir lika rinning i konsistensen vid uppvärmning som fullfet creme fraiche :)
 
Jag gör ofta en ostpaj av balkan-snitt, en gibanica. Lager av filodeg och fyllning av ost av fårost-typ, creme fraiche, ägg. Det finns många olika recept och nuförtiden så höftar jag bara ihop på känsla och det brukar bli bra hur man än blandar.
 

Liknande trådar

Relationer Känns väl egentligen lite för personligt att skriva detta såhär öppet, då jag har tillräckligt mycket info ute här för att man lätt ska...
8 9 10
Svar
196
· Visningar
16 006
Senast: TinyWiny
·
Mat Jag skulle vilja äta mindre kött (främst vill jag minska på det röda köttet och öka mängden vegetariskt och fisk) och för att göra det...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 730
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 009
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp