Bästa headsetet med mikrofon?

Harrysen

Trådstartare
Har ett liknande bifogad bild som varit bättre än andra jag testat vad gäller att reducera bort bakgrundsljud. Har dock senaste tiden fått kommentarer att jag inte hörs så bra/att det sprakar.

Vill gärna ha liknande modell, måste ha mikrofon framför munnen. Nån som kan rekommendera något bra och gärna prisvärt?

46BB6AAE-2FB4-4B1D-BBE8-A4136CC248E6.png
 
Jag använder de där headseten sedan ett antal år.

Men de håller inte för evigt tyvärr, utan de börjar krångla, och får försämrad ljudkvalitet efter någon tid.

Tiden det tar tills de blir dåliga varierar med hur duktig man är på att undvika att böja och knyckla med headsetet, och undvika att försöka trycka in det under hjälmen för ofta, samt undvika att få det riktigt blött.

Det tål att bli blött "några" gånger (tappat ner det snöslask ett antal gånger, och i vattenhinkar), och annan påverkan ett antal gånger med till slut blir det helt enkelt sämre med ljudet, vill inte koppla upp sig, eller dör helt.

Medelöverlevnadstid utan krångel hos mig är ca 2 år, och jag är rätt elak med utevistelse i alla väder, och "knycklar" en del med det.

Jag köper helt enkelt ett nytt "likadant", när det gamla börjar krångla.

Jag har inte hittat något annat headset som sitter lika bra, och som fungerar lika bra.
För mig är "runt örat" och att det sitter kvar vid fysiskt arbete ett måste.
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 015
Senast: tanten
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 730
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 927
Senast: Jojo
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 731

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp