Bukefalos 28 år!

Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
:rofl:
Det var en liknande situation på sambons jobb där brandlarmet gick när eleverna lagade mat för fläktarna funkade dåligt. Saken är att fläktarna, 8 st, går på samma utsug så när alla är igång samtidigt så är det inget sug eller väldigt lite.
Det kom dit nån för att kolla när lokalen är tom, sätter igång en fläkt och konstaterar att det funkar fint :banghead:

Brandkåren var inte jätteglada på vår gamla lokal heller. Där fanns nämligen ett utsug till ugnen men det kopplades inte i för "då doftar det ju inte nybakat" :banghead: Typ två meter från ugnen satt en rökdetektor i taket :angel:Kan ju säga att brandlarmet löstes ut minst en gång i veckan en period, undrar vad det kostade i slutänden :crazy:
 
Skicka henne för praktik hos @athena_arabians så hon kan klättra runt bland bergen i skogen hela dagen och knacka sten och borra (eh jo så mycket vet jag om en geologs arbete :angel:). Då längtar nog tonåringen snart tillbaka till sin hajk :up: Men hon kan även lära sig att röka räkor och därmed kommer det hela familjen till nytto.
Jag misstänker att det finns stor risk att @athena_arabians slår ner henne med sin hammare när ungen börjar pippla om småkryp :angel: Jag vågar inte släppa ungen i närheten av rökta räkor, hon äter vanliga räkor i såna mängder att det inte blir hanterbart med rökta också. :nailbiting: Men blicken från karln bredvid oss på affären när ungen säger att hon vill ha ett par humrar också. :rofl: Hon menade att vi skulle köpa krabbklor. :D
 
Brandkåren var inte jätteglada på vår gamla lokal heller. Där fanns nämligen ett utsug till ugnen men det kopplades inte i för "då doftar det ju inte nybakat" :banghead: Typ två meter från ugnen satt en rökdetektor i taket :angel:Kan ju säga att brandlarmet löstes ut minst en gång i veckan en period, undrar vad det kostade i slutänden :crazy:
Min fetning:
What.
O_o
 
Brandkåren var inte jätteglada på vår gamla lokal heller. Där fanns nämligen ett utsug till ugnen men det kopplades inte i för "då doftar det ju inte nybakat" :banghead: Typ två meter från ugnen satt en rökdetektor i taket :angel:Kan ju säga att brandlarmet löstes ut minst en gång i veckan en period, undrar vad det kostade i slutänden :crazy:
Man blir så trött :meh:
 
Suttit med min uppsats sedan typ 9. Har lite kvar att skriva och sedan ska det skrivas rent i dokumentet. Efter det blir det paus tills imorgon, vill inte se skiten mer idag sen...
 
Blev beordrad att lämna förskolan :eek:
Kan ju berätta hur man skolar in 3-årsbarn i Tyskland. Lämna barnet - stick. Mitt barn var inte helt ok med det upplägget:devil::wtf: så det blev ett möte med förskolechefen och personalen om mitt barn. Vårt sätt eller inte alls. Jag var beredd att säja upp platsen där på stället.
 
Felanmälde Internet. Sedvanlig lång genomgång med flytt av sladdar och kontroll av ip-adress m.m.
För mess om att jag fått ett ärendenummet. Efter ett tag kommer ett nytt mess att felet berör flera i mitt område.

Ja, så brukar det vara. Om jag och grannarna saknar Internet är det osannolikt att vi exakt samtidigt fått fel på våra datorer. Blir bara trött på att behöva trassla en massa för att göra en enkel felanmälan.

Ta emot min anmälan, och kolla nätet om det finns störningar. Varför ska det vara så krångligt? Och varför måste jag kolla så mycket?
 
Kan ju berätta hur man skolar in 3-årsbarn i Tyskland. Lämna barnet - stick. Mitt barn var inte helt ok med det upplägget:devil::wtf: så det blev ett möte med förskolechefen och personalen om mitt barn. Vårt sätt eller inte alls. Jag var beredd att säja upp platsen där på stället.

En del här har typ fast ”inskolning 3 dagar”. Men på vår vill de att man sätter av 2 veckor (då man är lätt att få tag på och kan komma snabbt).

Jag trodde det skulle vara svårare att lämna min unge men det hade gått bra, nu sover han ute med de andra småttingarna även om han var lite svår att söva i vagn (inte van).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
659
Senast: em76
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
281
· Visningar
11 169
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
1 212
Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp