Vad gör jag nu?

AnnaKarinA

Trådstartare
Vet inte om tråden ska ligga här eller på hantering, men men. ;)
Jag har en märr jag tänkte kör in. Tömkört mycket och hon är jättebra i huvudet. Hur går jag vidare nu? Jag har en travsele så det kanske inte går så bra att dra saker med den, eller går det att lösa? Jag KAN köra (både rakt fram och svänga :D ) men jag är ingen stjärna. :angel:
 
Sv: Vad gör jag nu?

Skaffa en bred kortbrösta så kan du dra saker, men då måste du även tillverka en svängel och draglinor, men det är inte svårt alls.
Och tänk på att travselar ofta har liten hård anläggningsyta och dåligt med mankfrihet, padda upp!

Jag brukar ha travsele när jag kör in, eller ska testa något osäkert kort, vill inte riskera finselen. Jag har även använt travsele innan jag hade råd att köpa en maratonsele, och det funkade bra, förutom att just den travselen tryckte på ryggen.

Vad är det för sto du ska köra in, och finns det nåt speciellt skäl?
/jenny
 
Sv: Vad gör jag nu?

Jag har ingen erfarenhet av travsele,men någonting kan man väl dra med dom??? Själv använder jag en vanlig bröstsele eller loksele.
 
Sv: Vad gör jag nu?

snigelfarmor skrev:
Vad är det för sto du ska köra in, och finns det nåt speciellt skäl?
/jenny

Stoet är ett 21-årigt korsningssto (hbl/vbl) och jag skulle vilja köra in henne för att stimulera och variera med annan träning än ridning, hon har mycket hjärna och älskar att "utföra uppgifter", få andra muskler än enbart "ridmuskler" sas.
Hon är väldigt klok, cool och lugn så jag har stora förhoppningar om att det ska gå bra, men jag ska vara lyhörd och avbryta om det inte funkar och ta det i hennes takt.
Jag har även en 5-årig travarpojk, och vill kunna köra honom nån gång per vecka eller så i samma syfte, att han ska få göra ngt annat. Tycker det är urmysigt och sitta o guppa runt i rockarden bakom ;)
 
Sv: Vad gör jag nu?

Och tack för era svar, känner mig redan upplyst! Fler frågor kommer att komma! ;)
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 082
Senast: nullo-modo
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 072
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 942
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 695
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp