Vad gör man

C

chrisse

med en katt som har suttit och skrikit utanför huset i tre dagar??
Nu har den fått komma hem till mig och mina katter, dom som hittade den ska till polisen med den imorrn.

Vad kommer dom göra med den?
Katten är inte märkt på något sätt, kan vara ca 4 månader.

Den var jättetörstig och jättehungrig.

När den bajsade på lådan så var det löst så nu är jag orolig att den har någon sjukdom och ångrar att jag tog mig an den.
Mina katter kan ju ev bli sjuka?
Men gjort är gjort...

Någon som har erfarenhet att dela med sigg??
 
Gjort är som sagt gjort och jag hade säkert gjort detsamma utan att tveka. Om den var jättehungrig och törstig, så ska den ju ha mikroskopiska portioner mat och dryck åt gången i stort sett varannan timme eller något. För magen är säkert väldigt känslig om den är så tom.

Det du kan tänka på sen när katten kommer iväg är att avmaska dina katter, att de är vaccinerade mott kattpest/kattsnuva är ju en hyfsad försäkring.

Polisen lämnar antagligen in den på ett lokalt katthem/kattpensionat och där får den veterinärvård, blir avmaskad och så vidare och förhoppningsvis hittar man en ny ägare åt den. Nu för tiden brukar det dröja länge innan man avlivar en hittekatt faktiskt. I och för sig, beror det på vem som betalar kalaset för katten. Katthemmet/kattpensionatet behöver ju tyvärr också betalt. Finns det inget katthem utan det är ett kattpensionat som gäller brukar tyvärr tidsfristen förkortas för katten, eftersom det brukar vara dyr dygnsavgift och då riskerar katten att avlivas.
 
Nu har kissen åkt.
Dom som hittade den ringde till lokaltidningen och frågade om dom fått in några annonser angående borttappat katt.

Polisen vägrade ta emot katten och frågade om dom inte kände någon jägare :mad:

Dom var och kollade på konsum i området där den hittades om det satt nån annons uppe osv...

Till sist ringde dom en som har ett hundpensionat och hon ordnade fram ett tillfälligt hem till katten och om ingen hör av sig på annonserna dom ska sätta upp och i tidningen så behåller dom katten....

Så att så är det.

Bara min ena katt är vaccinerad. Den andra ska vaccineras om ett par veckor.
Ska gå och avmaska dom nu, eller nåt....

Mia
 

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 359
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 711
Senast: Kaching
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 971
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp