Bukefalos 28 år!

Vad gör man?

T

Tomaten

Av en olyckshändelse prade(tror vi) sig vår newfonlands tik med vår schäferhane,det var absolut inte meningen men någon klantskalle i vår familj släppte ut båda hundarna på gårdentiken höglöper.
vad ska/kan man göra, hur vet vi?finns det några grav test för hund?"abort"?
vad har man för altenativ, vi vill inte ha några valpar, om det inte finns några altenativ så är det ju bara att ta ahnd om dom. :)!
 
Man kan ge tiken en (två är det) abortspruta, de skall ges så exakt man kan med 24 timmars mellanrum. Använder ni tiken i avel så skall man undvika abortsprutan. Det är ganska stor risk för livmoderinflammation och juvertumörer. Man kan ta blodprov för att kolla om hon är dräktig efter 26 dygnet. Tror inte att det är försent att ge henne sprutorna efter det.

Hoppas att det ordnar sig!
 
Det finns en till, något dyrare, lösning kom jag på. Ni kan ju kastrera tiken och då blir det absolut inte några valpar. Löp och annat slipper ni också.
 
Hon används inte till avel, skulle steriliseras.
Juvertumörer är väl "bara" att operera bort va? :confused: :o :D
 
<<<<<Alltså, det kan göras även fast hon är med valpar? :Dfattade det så men kollade bara!
 
Jo, men pappa är kompis med en vet så vi får våra vet besök väldigt billigt! :bow: :bump:
 
Juvertumörer är väl "bara" att operera bort va?
Jo visst, men det finns ju risk att tumörerna kommer tillbaka och sprider sig.
Tänkte inte heller på sterilisering/kastrering, det är ju klart det bästa.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan mitt namn är wael albordaini. Jag skriver till dig då jag vill ha hjälp med ett ärende, de är nämligen så att de har...
2
Svar
24
· Visningar
3 684
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 804
Senast: Guldaskig
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 345
Senast: geting
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 264
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp