Vad gör ni? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.

LadyCovergirl

Trådstartare
En körig dag. Skulle gå som transportare, kommer till jobbet och är satt på avdelning, morgonmöte, blir flyttad till promenadtaket och sitter där ett par timmar, tänker ta lunch men går istället in en timme på säkerhetsavdelningen, tar lunch, promenerar iväg på en omhäktning, går tillbaka till avdelningen jag började dagen på, går hem, hämtar dottern, hälsar på grannen som inatt kom hem från Turkiet, kör tillbaka till häktet, anhörigdag i några timmar, åker till ett nattöppet apotek och hämtar en present jag beställt till min mamma, kör hem, nattar dottern, ser på TV.

12038406_10154147504516102_2186009846213423074_n.jpg
 
Jag la mig precis i sängen igen efter nattliga toabesöket. Spindelpanik igen :arghh:

Inte bara en utan två :crazy:

Väckte min man och skickade honom till att plocka bort dom, dessvärre hann en smita :nailbiting:
Så det slutade med att jag fick kissa i trädgården.. Kan INTE gå på toa och veta att en sån går lös där inne någonstans :crazy: :crazy:

Nu ska jag försöka sova några timmar.
 
@Ninnurur I högstadiet fick jag bara 4a i engelska för att jag hade för amerikansk accent när jag pratade, trots att jag var mer flytande i talet än vad läraren var...

Min aldsta son skulle ga ett ar pa Svenskt gymnasium. Han kom fran Arizona med A i Engelska och skulle tenta av den i gymnasiet ... Sonen i fraga ar inte alltid sa smart:angel: Da lararen i fraga ansag att Amerikansk Engelska inte "var bra nog" utan det skulle vara Brittiskt uttal la sig sonen till med den varsta "southern drawl" han kunde tanka sig och rattade till lararen's gramatik med jamna mellanrum.:banghead:

Vi horde pa bakvagar att lararen tankte ge honom en 4:a ... sa jag ringde till rektor och forklarade livets alvar for honom. Han havdade att sonens kunskap om det Brittiska parlamentet inte var bra nog ... och jag papekade att sonen hade skrivit en tva-sidig uppsats pa baksidan av provet om det Amerikanska statsskicket. Jag forklarade mycket tydligt att om de gav sonen nagot annat an 5 i Engelska sa tankte jag dra det vidare ... sa han fick sin 5:a, men den satt langt inne.
 
Vaknade visst nu men klockan är ställd på 06.00. Har en del att fixa med i helgen. Måste försöka hitta ett snyggt kakel till köket då det sket sig med kitschen boardet från Bauhaus.
 
Regnet vräker ner i mängder, det var inte en angenäm körtur till jobbet idag. Har lite ångest över min häst som står ute i det här vädret och inte kan komma undan, jag hoppas att han och kompisen hittar något bra träd att stå under..
Idag kör jag sista passet innan semester och efter jobbet ska jag välja ut mattor till badrummet :)
 
@Marita73: Det pissar ner här också. Missia skulle ABSOLUT ut så hon fick väl gå ut då. Det här är första gången jag hört en av katterna VRÅLA att den vill in :D precis när hon passerade mig i dörren ruskade hon på sig så nu är mina fötter blöta :meh:

Katter i ett nötskal ;) Min äldsta försvann ut, jag antar att han sprang ner till stallet för att sova där en stund. Den yngsta ville ha godis och ligger säkert i sängen igen.
 
Min aldsta son skulle ga ett ar pa Svenskt gymnasium. Han kom fran Arizona med A i Engelska och skulle tenta av den i gymnasiet ... Sonen i fraga ar inte alltid sa smart:angel: Da lararen i fraga ansag att Amerikansk Engelska inte "var bra nog" utan det skulle vara Brittiskt uttal la sig sonen till med den varsta "southern drawl" han kunde tanka sig och rattade till lararen's gramatik med jamna mellanrum.:banghead:

Vi horde pa bakvagar att lararen tankte ge honom en 4:a ... sa jag ringde till rektor och forklarade livets alvar for honom. Han havdade att sonens kunskap om det Brittiska parlamentet inte var bra nog ... och jag papekade att sonen hade skrivit en tva-sidig uppsats pa baksidan av provet om det Amerikanska statsskicket. Jag forklarade mycket tydligt att om de gav sonen nagot annat an 5 i Engelska sa tankte jag dra det vidare ... sa han fick sin 5:a, men den satt langt inne.
Fick bara 4 i gympa också, för läraren delade bara ut två 5or i varje klass, till en kille och en tjej. Vi var tre tjejer som konkurrerade om den 5an och jag var för bra på "killsporter" och inte tillräckligt graciös vid gymnastik och dans så då blev det inte jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 608
Senast: co-SMAD4
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 199
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 440
Senast: s957
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 305
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp