Vad gör ni hemma?

Jag tycker själv att jag inte "gör" så mycket hemma. Jag bor litet (strax under 30kvm) utan soffa etc - det får inte plats riktigt - och känner att min lägenhet inte är nån höjdare om en ska umgås. Två personer funkar bra, men flera sådär. Det är en anledning till att jag gärna skulle flytta till något lite större: det känns som att lite mer utrymme skulle bjuda in mer till att umgås, hänga i soffan, pyssla med något... Men men, det finns skäl till att jag inte flyttar just nu! Och jobbet tar en hel del energi.

Jag hade oflyt och fick in klädesmal under förra året, vilket jag fick ta hit Anticimex för att bli av med. Jag städar fortfarande ungefär som jag gjorde under den perioden - dels pga nojig och ångest, dels för att jag vant mig vid att ha hyfsat rena strumpor (katthår.. ;) ). Så jag städar och tvättar en hel del - försöker att samordna det någorlunda.
Lagar mat i den mån jag lär göra det till vardags, men har inget större intresse för det - pojkvännen tycker att det är betydligt roligare! När han är här lagar vi ihop, vilket är trevligt/mysigt. Bakar gör jag ibland - inte ofta, det går för det mesta lite i perioder.

Förutom "skötsel av hemmet" eller vad det nu kan kallas, så försöker jag att underhålla/aktivera katterna och mysa med dem. Jag tittar väl en del på Youtube, lyssnar på poddar och försöker att vila. Jag försöker att bli bättre på att ta hand om mig själv, så min vardagslyx består ofta i en lång dusch med härliga produkter (från Lush). Fixar till naglarna ibland osv. Som sagt, jag är inte så "spännande" hemma :p
 
Jag sitter mycket vid datorn. För mycket. Om inte dator så ps4/tv/mobil. Får ibland lust att rita osv eller lösa korsord. Men har ju hästar med så är även i stallet.

Datorn är min zoon. Jag skriver böcker, bygger i the sims/planet Zoo som terapi. Chattar med vänner osv. Inget jag någonsin vill sluta med, men kanske dra ner på.

Jag lagar mat varje dag med😊
 
Jag är inte direkt vuxen heller. Bor i ett rum, tvn trasig, övermöblerat.
Det blir datorn helt enkelt. Jag spelar mycket och tittar på videos på Youtube. Chattar med vänner runt om på jordklotet.
Datorn blir ju som mitt lilla hem då. Där kan jag testa att genomleva hur det är att ha en psykos, slå ihjäl en drake, bygga ett hus till en tjej som har en mops och en katt vars livsmål är att få så många barn med så många killar som möjligt :o etc.

Annars kan jag i bland när jag får feeling plocka fram grejer att måla med, men kan inte måla så länge då jag måste sitta på golvet och måla och får ont i ryggen.
Styrketränar hemma med enkla hantlar.
Läser då och då när jag hittat någon bra bok.
Leker iofs mycket med katten också :love:

Jag har haft en rätt lång The Sims paus på grund av noll fantasi men nu blev jag fasen sugen på att sätta mig och spela lite igen ändå :love: :D

Angående trådstarten så spenderar jag också mycket tid vid dator/tv. Pluggar på distans/jobbar kvällar och helger vanligtvis men är just nu sjukskriven så det blir desto mer stillasittande och serietittande. Mina hobbys är ju dock att spela och laga mat, så det är väl vad jag gör när jag är hemma helt enkelt :D Perfekt att lyssna på ljudbok samtidigt som jag står i köket också eftersom jag sällan har ro att sätta mig och läsa en fysisk bok, tyvärr. Resten av tiden prokrastinerar jag :D
 
Jag tycker själv att jag inte "gör" så mycket hemma. Jag bor litet (strax under 30kvm) utan soffa etc - det får inte plats riktigt - och känner att min lägenhet inte är nån höjdare om en ska umgås. Två personer funkar bra, men flera sådär. Det är en anledning till att jag gärna skulle flytta till något lite större: det känns som att lite mer utrymme skulle bjuda in mer till att umgås, hänga i soffan, pyssla med något... Men men, det finns skäl till att jag inte flyttar just nu! Och jobbet tar en hel del energi.

Jag hade oflyt och fick in klädesmal under förra året, vilket jag fick ta hit Anticimex för att bli av med. Jag städar fortfarande ungefär som jag gjorde under den perioden - dels pga nojig och ångest, dels för att jag vant mig vid att ha hyfsat rena strumpor (katthår.. ;) ). Så jag städar och tvättar en hel del - försöker att samordna det någorlunda.
Lagar mat i den mån jag lär göra det till vardags, men har inget större intresse för det - pojkvännen tycker att det är betydligt roligare! När han är här lagar vi ihop, vilket är trevligt/mysigt. Bakar gör jag ibland - inte ofta, det går för det mesta lite i perioder.

Förutom "skötsel av hemmet" eller vad det nu kan kallas, så försöker jag att underhålla/aktivera katterna och mysa med dem. Jag tittar väl en del på Youtube, lyssnar på poddar och försöker att vila. Jag försöker att bli bättre på att ta hand om mig själv, så min vardagslyx består ofta i en lång dusch med härliga produkter (från Lush). Fixar till naglarna ibland osv. Som sagt, jag är inte så "spännande" hemma :p

Ja, får man mal behöver man sannerligen inte gå sysslolös hemma 😨
 
Jag är mycket hemma. Jag tittar på TV eller serier eller dokumentärer. Lyssnar på ljudböcker på Bookbeat och poddar. I perioder stickar eller virkar jag men det var ett bra tag sen. Jag tar hand om hundarna och borstar dom varje dag och går ett par promenader per dag. Tränar trick och lydnad och olika moment och grunder för freestyle, agility och rallylydnad. Det som får plats att göras på typ 2-3 kvm :D

Jag skriver dagbok och noveller och har påbörjat en bok. Jag har precis börjat spela keyboard och där flyger timmarna iväg. Läser en del både på internet och böcker fast just nu är det oftast ljudböcker istället för pappersböcker även om det finns några undantag.

Jag har självklart en del saker jag gör också som "alla" gör, typ går och handlar, går till apoteket eller något möte men jobbar eller studerar inte så är hemma mer än snittet.

Orkar inte göra så mycket heller. Är ju inte hemma så mycket för att det är roligt utan jag har ju sjukersättning för att jag inte klarar att jobba. Att ta mig till affären fast den ligger 10 minuter bort känns ofta oöverstigligt så det kan liksom vara dagens aktivitet så min vardag är väl inte jätte spännande. Jag vilar mycket och sover ofta även på dagarna.

Efter påsk börjar agilitykursen och freestylekursen så då kommer vi ha ännu mer att träna på här hemma.

En gång i veckan blir jag extremt målinriktad, det är när det är veckostädning! Tips om ni är uttråkade, prova att städa varje centimeter av hemmet. Jag höll på i nästan 2 timmar idag med min tvåa på 45 kvm. Då ingår sånt som att skura alla golvlister med såpa med en svamp, damma bakom soffan, gå igenom kylskåpet och rensa ut mat som blivit gammal och tvätta alla plan, damma alla dörrlister och valven jag har mellan rummen och under och över och mellan allt som går, skrubba allt kakel i badrummet och duschen och själva kranarna i handfaten, speglarna, skrubba alla ytor i köket och gud vet allt. Det är väl det mest intensiva jag gör hemma. Annars tar jag det lugnt hemma för att jag är så trött.
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 574
Senast: Kraxa
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 819
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 762
Senast: Guldaskig
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 711
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp