Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog in hästarna ikväll, tordes inte ha dem ute inatt ifall det börjar rasa träd och blir riktigt busväder. Var rätt lugnt hos dem upptäckte jag när jag kom dit till hagen men då hade jag redan hunnit fixa med foder och de var nöjda med foder och massor av morötter.

Sen hem till den helstekta entrecôten, klyftpotatis. smörslungade morötter, blandsvampsås och rött vin. En tvättmaskin och en långfilm senare så är jag och mamma trötta, mätta och belåtna. Badhuset i morgon bitti.
 
Jag snart 40 år har som vanligt frågor som en 7-åring. Kvällens 2 var:

När man började ha akvarium med fisk som inte fanns att fiska upp i närheten.

Och så kan jag ha frågat sambon, som är äldre, om det fanns tandställning då han var liten. Det besvarades med "Du, du vet att vi hade bilar och el då va? Vi bodde inte i grottor."
Okej okej.. :laugh:
 
Fick minne på FB gällande min förra hund som är mormor till nuvarande:

"Mygga är en speciell, liten kvinna. Idag bytte matten matskål. Stor katastrof! HUUUR äter man då? Myggan vankar av och an runt skålen, puttar på maten, smakar och vankar. Står även ett bra tag med ena foten i vattenskålen utan att ens känna det. Lilla, korkade hjärta! Jag är helt säker på att Myggan är sänd från yttre rymden. Det är därför hon inte funkar som någon annan. Men matten älskar henne ändå, eller kanske just därför.
2764.png
"

En kompis svarade "Vilken av dina djur är INTE från rymden?!

Fortfarande sant.. :laugh:
 
Aaargh! Jag befinner mig i badrummet. Toadörren har gått i baklås. Mitt i natten :arghh:!
Jag kommer inte ens ihåg att jag låste. Det gick väl på autopilot.
Jag fryser och vill sova. Maken vaknade av mitt ryckande i dörren iaf. Den gick inte att låsa upp från utsidan, så nu ska han försöka bända upp den...
 
Aaargh! Jag befinner mig i badrummet. Toadörren har gått i baklås. Mitt i natten :arghh:!
Jag kommer inte ens ihåg att jag låste. Det gick väl på autopilot.
Jag fryser och vill sova. Maken vaknade av mitt ryckande i dörren iaf. Den gick inte att låsa upp från utsidan, så nu ska han försöka bända upp den...
Men vilken mardröm, har du kommit ut? :nailbiting:
 
Aaargh! Jag befinner mig i badrummet. Toadörren har gått i baklås. Mitt i natten :arghh:!
Jag kommer inte ens ihåg att jag låste. Det gick väl på autopilot.
Jag fryser och vill sova. Maken vaknade av mitt ryckande i dörren iaf. Den gick inte att låsa upp från utsidan, så nu ska han försöka bända upp den...
Men, OJ, brukar låset kärva eller var det första gången det hände? Läskigt :nailbiting: !
 
Sov löjligt djupt i natt men tyvärr en stressig dröm som gjorde att jag vaknade trött.

Drömde att jag och min pappa lagade mat i en box på ridskolan, kokade soppa i krubban. Sen skulle vi gå ut men där var det vatten upp till hakan så man fick gå på tå på marken. Kommer till bilen som ju är under vatten och vi kör iväg. Det är skitmörkt och massa fiskar och odjur nere i vattnet vi åker genom och jag försöker inte köra på något. Vi åker och hämtar min kompis, och parkerar utanför. Medan jag väntar (pappa hade försvunnit ur drömmen) så fångar jag fiskar med vitrosa marmorskinn med händerna.
Kompisen kommer ut med en ryggsäck som är gigantisk! Jag är impad över att hon kan bära så mycket. Vi går ner i hennes tvättstuga där tågen går från :confused: Jag tejpar? Fast fiskarna på tågets tak för vi ska ha dem som mat när vi kommer fram. Jag har inget med mig, och vi ska åka jordenruntresa på det här tåget. Har ångest till tusen för jag har noll saker och inte ens pengar med mig och min kompis vill inte dela med sig av något i hennes väska.
Sen fick jag en present av min kompis, en syltburk och när jag höll i den var den varm och om man stoppade ner fingret i den var det varmt. Tydligen var det en osynlig hamster där inne. Det var alltså allt jag hade med mig på jorden runt resan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi har besök i helgen och jag har tänkt att vi ska bjuda på "hemmaproducerad mat" (så långt det är möjligt). Men, jag som inte ätit kött...
2
Svar
21
· Visningar
983
Senast: ameo
·
IT & mobiler Jag har funderat flera gånger på vad som påverkar spridning och synlighet på instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 373
Senast: cili
·
Kläder & Bli fin En mig närstående tjej har önskat sig en fluffig morgonrock i julklapp. Google gör mig bara förvirrad 🤪... Så please buke, ge mig era...
Svar
9
· Visningar
1 156
Senast: Keb71
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 170
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp