Synlighet på instagram?

Det är för att hålla kontot aktivt och visa att något händer här.

Ja, då får det väl vara så då?

Alltså, man kommer helt enkelt inte ifrån att man får syna sitt material och det man lägger ut om man vill ha fler följare och mer likes. Tyvärr.
 
Jag skulle vilja att det drog gäster till mitt airbnb. Och att trädgården så småningom blir så fin att folk vill komma hit och se den på riktigt. Och att jag då kan sälja honung och ta betalt för ställplats. Och sälja växter. Och så vill jag ha höns och sälja ägg. Så en liten baktanke finns det allt med att Instagramma.


Det är för att hålla kontot aktivt och visa att något händer här.
Jag tror man måste ha en del energi i sitt instagramflöde. Videos där man visar hur man lagar och fixar saker, före och efterbilder på olika saker, videos där man förklarar vad man gör med bin på vintern etc etc. Men att man måste ha en positiv energi och lite go liksom. Bilder på bara ved som ligger staplad el dyl kommer inte dra mycket engagemang. Men kanske en peppig video till bra musik där man visar hur man klyver en massa ved?

Sen: om du vill bli bra på Instagram måste du ju också sätta dig in i det. Det är svårt att bli bra på nåt man inte lär sig mer om. Vad reels är, hur man väljer musik, hur man ska tänka när man uppdaterar etc. Såna saker.
 
Jag skulle vilja att det drog gäster till mitt airbnb. Och att trädgården så småningom blir så fin att folk vill komma hit och se den på riktigt. Och att jag då kan sälja honung och ta betalt för ställplats. Och sälja växter. Och så vill jag ha höns och sälja ägg. Så en liten baktanke finns det allt med att Instagramma.


Det är för att hålla kontot aktivt och visa att något händer här.

Isf kanske du behöver jobba lite mer PR-mässigt. Jag har arbetat med detta professionellt och det krävs lite jobb. Börja med att följa konton du tror kan vara intresserade av din verksamhet. Interagera på samma konton som du tänker att dina kunder kan finnas. Du kan sponsra inlägg och välja vilken grupp du tror är dina kunder. Basera det på tex vad du tror att de har för intressen, lägg till var de bor om du vill snäva till det lite osv.
 
Bara 300? Herregud vad många! Mitt mest aktiva konto har 57 följare. Är uppe i 472 inlägg.

Jo, tydligen krävs det för att bli synlig. Annars är man ingen.
Haft instagram i typ 10-11 år och det är mest vänner och bekanta som följer mig. Folk som jag haft lite kontakt med genom åren.
 
Bara 300? Herregud vad många! Mitt mest aktiva konto har 57 följare. Är uppe i 472 inlägg.

Jo, tydligen krävs det för att bli synlig. Annars är man ingen.

Jag har drygt 5000 följare. Men jag interagerar mycket med mina följare, lägger upp mkt stories osv. Nivån är dock typ "dåliga memes" 😅 Alltså vi snackar vidrigt lågt. Katter som jamar medan ngn spelar piano. Iakttagelser av facebook-boomers i typ lokala Östermalmsgruppen 😅
 
Fast det finns ju inte bilder att lägga ut varje dag. Särskilt inte så här års. Senaste bilderna på mitt huvudkonto innehåller bilder på ved. Jättekul och intressant. Eller inte. Och vad sjutton ska jag filma? Jag har ingen aning. Det är liksom aldrig något som händer som jag kan filma. Kan ju inte filma mig själv heller. Gå runt och filma omgivningen? Kanske. Men just nu är ändå allt mörkt och trist. Finns inget att se.

Känns så manipulativt det här.
Det finns massor att ev film och fota på vintern, folk älskar att titta på mysiga vintergrejer med ved och varm choklad eller annan mysig dryck och elda hemma osv.
 
Jag tror man måste ha en del energi i sitt instagramflöde. Videos där man visar hur man lagar och fixar saker, före och efterbilder på olika saker, videos där man förklarar vad man gör med bin på vintern etc etc. Men att man måste ha en positiv energi och lite go liksom. Bilder på bara ved som ligger staplad el dyl kommer inte dra mycket engagemang. Men kanske en peppig video till bra musik där man visar hur man klyver en massa ved?

Sen: om du vill bli bra på Instagram måste du ju också sätta dig in i det. Det är svårt att bli bra på nåt man inte lär sig mer om. Vad reels är, hur man väljer musik, hur man ska tänka när man uppdaterar etc. Såna saker.
Men det finns ingen som kan filma mig när jag klyver ved. Det finns ingen som kan filma mig när jag planterar eller rensar ogräs heller. Det finns helt enkelt ingen som kan filma mig. Och jag vill inte synas på film heller. Gillar inte att se mig själv. Och på vintern gör man inget med bina förutom att jag kommer att oxalsyrabehandla dem. Men det finns ingen som kan filma det heller. Som sagt, det finns ingen som kan filma. Jag är helt beroende av att hålla i mobilen själv.

Fan, jag trodde att YouTube var för filmer och Instagram för fotos. Därför jag aldrig lagt upp något på YouTube. Och så visar det sig att båda är för filmer. Så jävla deprimerande.

Isf kanske du behöver jobba lite mer PR-mässigt. Jag har arbetat med detta professionellt och det krävs lite jobb. Börja med att följa konton du tror kan vara intresserade av din verksamhet. Interagera på samma konton som du tänker att dina kunder kan finnas. Du kan sponsra inlägg och välja vilken grupp du tror är dina kunder. Basera det på tex vad du tror att de har för intressen, lägg till var de bor om du vill snäva till det lite osv.
Vet inte alls vilka jag skulle vilja följa. Alla som äter ägg vill väl köpa ägg. Alla som äter honung vill väl köpa honung. Tror inte de har en särskild profil. Annars, folk som har husbil. Folk som reser. Men tror inte de har någon profil heller. Hur hittar man dem liksom? Folk som är intresserade av gröna miljöer?

Haft instagram i typ 10-11 år och det är mest vänner och bekanta som följer mig. Folk som jag haft lite kontakt med genom åren.
Förklarar saken. Jag har inga vänner. Det är helt jävla hopplöst att få vänner.
 
Det finns massor att ev film och fota på vintern, folk älskar att titta på mysiga vintergrejer med ved och varm choklad eller annan mysig dryck och elda hemma osv.
Eh, nä.

Så jäkla kul är det inte att titta in i vedspisen och se elden. Finns inga fåglar att filma heller för jag har inte råd att mata fåglarna. Och då skulle min mobil inte räcka till heller. Kan faktiskt inte komma på något att filma eller fota på vintern. Jag gör liksom inga utflykter heller och det är ändå utanför temat för mitt huvudkonto på Insta.

Annat jag gör på vintern är att jag hämtar ved. Inte så jäkla kul det heller och fortfarande ingen som kan filma.
 
Eh, nä.

Så jäkla kul är det inte att titta in i vedspisen och se elden. Finns inga fåglar att filma heller för jag har inte råd att mata fåglarna. Och då skulle min mobil inte räcka till heller. Kan faktiskt inte komma på något att filma eller fota på vintern. Jag gör liksom inga utflykter heller och det är ändå utanför temat för mitt huvudkonto på Insta.

Annat jag gör på vintern är att jag hämtar ved. Inte så jäkla kul det heller och fortfarande ingen som kan filma.
Trevligt svar till någon som försöker vara hjälpsam..
 
@Wille Du får ursäkta men nu verkar du ha låst dig fullständigt igen. Det kanske är läge att skapa egen tråd om man vill diskutera varför man inte är "någon" om man inte syns på Insta och inte tycker att man har vänner.
Det kommer ändå inte leda någon vart.

Och med "någon" på Insta så menar jag någon som faktiskt kan tjäna lite pengar också.
 
Jag skulle vilja att det drog gäster till mitt airbnb. Och att trädgården så småningom blir så fin att folk vill komma hit och se den på riktigt. Och att jag då kan sälja honung och ta betalt för ställplats. Och sälja växter. Och så vill jag ha höns och sälja ägg. Så en liten baktanke finns det allt med att Instagramma.


Det är för att hålla kontot aktivt och visa att något händer här.
Om jag minns rätt, har du väl tatt ved? Och gjort kransar? Det hade jag kunnat kolla på :) . Om du inte vill filma hela dig, räcker det med typ händerna och träden och det du gör skulle jag tro ^^
 
Jag har inte ens Instagram "på riktigt" (bara via FB) men när jag är uttråkad har jag en tendens att kolla FB Reels (på samma sätt som jag tror den yngre generationen kollar TikTok) och där får man både reels från FB och Insta. FB har lärt sig rätt bra vad jag gillar men ibland får jag upp allt möjligt som jag antar att den vill "testa". Skulle lätt kunna trilla över @MiniLi där tror jag med tanke på att jag ibland fått upp reels som påminner väldigt om de som lades ut som exempel i tråden. Random hästfolk som filmat nån träning eller promenad i skogen utan några speciella händelser eller ljud. Det kan vara reels från insta med 4-5 kommentarer som helt klart bara ploppat upp "lite från ingenstans". Kan vara en anledning till att vissa reels drar iväg lite?
 
Eh, nä.

Så jäkla kul är det inte att titta in i vedspisen och se elden. Finns inga fåglar att filma heller för jag har inte råd att mata fåglarna. Och då skulle min mobil inte räcka till heller. Kan faktiskt inte komma på något att filma eller fota på vintern. Jag gör liksom inga utflykter heller och det är ändå utanför temat för mitt huvudkonto på Insta.

Annat jag gör på vintern är att jag hämtar ved. Inte så jäkla kul det heller och fortfarande ingen som kan filma.
Fast jo, folk tycker faktiskt om sådana videos, det är typ det som är mest populärt övht att titta på nu. Följa med i andras vardag med vardagssysslor är vad folk faktiskt tycker om. Som sagt, filma när du gör en kopp te, gör eld, hämtar ved..det också lite mysig musik till..det är vad enormt många tycker om att titta på.

Sätt upp kameran någonstans bara och kör på.

Du ville ju ha reklam för Airbnb, det finns ingen bättre reklam än hög mysfaktor under vintertid. Det handlar inte om att det ska vara roligt att titta på, det ska vara avslappnande och trevlig, behöver inte vara något intressant.
 

Liknande trådar

Tjatter Deltagare 1. Niyama 2. cirkus 3. Emtherlia 4. hemlig 5. MikaTela 6. Artline 7. qitis 8. Ceta 9. LenaH 10. Pegasus 11. Blacksmithfarm...
16 17 18
Svar
347
· Visningar
10 992
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 303
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp