Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? CXLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där med promenader behövde jag ju ta tag igen och varför inte i dag i det underbara vädret?! Så fick bråttom ut och varför inte promenixa med pållan så hon får en aktiv vilodag?! Självklart 😍. Hon var först måttligt road men blev taggad efter att vi "undersökte" en del av kohagen utmed sjön som var nytt för henne och isen smällde ju så första buset kom i den lilla backen uppför och sen fortsatte det med bus; små bocksprång och slog med huvudet; nåja den sista bocksprånget (största) "råkade" jag trigga fram 😇, men fjordtjejen såg nästan lite skamsen ut för att hon tog i så pass nära mig 🥰. Tur att hon inte slet sig; tillräcklig puls i promenaden ändå 😆😅.
 
Kom på att det är 7 h arbetsdag i morgon, tack vare dag före röd dag. Jag kommer inte hinna med allt jag borde göra. Skulle ha jobbat två dagar förra veckan men blev förkyld.
 
Sitter med släktforskning - i min egen släkt för en gångs skull. Det är märkligt hur lätt man dras in i en familj och deras livsöden som rullas upp. Jag vänjer mig nog aldrig vid "återanvändning" av förnamn. Lilla Emma 8 år dör i maj 1882. Två månader senare föds en syster som får heta - Emma. Så gjorde man då, och det var ju inget märkligt med det. Men visst skulle det kännas bra konstigt för oss??
 
Bäddat ner mig i sängen och äntligen läst ikapp denna tråden :rofl: Har lite tvångstankar om det de gånger jag vill vara med och uppdatera :p

Trevlig dag på jobbet idag, har varit så skönt med lite kort-veckor det senaste, och det blir samma denna veckan då jag har tagit ledigt på fredag för ridkurs :D
 
Kollar the Mustang på 5an. Började precis. Handlar om en fånge som hamnar i programmet som finns på fängelse(r) i USA där internerna tämjer mustanger som sedan säljs på auktion.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 172
Senast: Acto
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
662
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 841
Senast: Dorinda
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 203
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp