Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två saker kvar på dagens att-göra-lista. Dammsuga sovrummet, som jag inte vill göra just nu eftersom Esther ligger därinne och sover, och köra iväg återvinningen som får vänta tills sambon kommer hem eftersom jag inte har någon lust att hämta min bil i garaget. :D
 
Jag hojtade hem den här underbara prylen i lokala köp/sälj! :love: :love: :love: (minus planta) Jätteglad blev jag, det är precis det jag letat efter i evigheter!


Sedan kom jag på att jag har katt nu. 😱

:D

1641391172497.png
 
Slängde iväg ett mail till ett företag i branschen som söker folk, med en kort beskrivning av mig och vad jag gjort och en fråga om det var värt att skicka in en ansökan. Fick snabbt svar från deras avdelningschef det var ett mycket trevligt mail och att jag absolut ska slänga in en ansökan då jag hade en svårslagen yrkeserfarenhet.

Roligt att läsa men nu känner jag mig lite överväldigad, om jag får ett erbjudande och nappar kommer det innebära försäljning och långväga flytt av allt. Prylar är en sak, men hästarna? 😅
 
Eventuellt fått ännu ett extrajobb hemifrån :banana: Innebär att jag säkrar upp fler timmar. Jag är för effektiv :o diktaten har halverats sedan jag började i mitten av november, är ”bara” runt 250 kvar och de nya diktaten som kommer in hålls nästan undan. Så om jag fortsätter såhär så är diktaten 0 i februari. Och då blir det bra med lite fler diktat från en annan mottagning :banana: Har som mål att jobba 40 timmar extra i månaden för att kunna betala av nya fönstrena snarast möjligt.
 
Varit och gått skapligt halt på sina ställen. Halkade till lyckades stå på benen efter ett fasligt vevande med armar och ben. 😁.
Igår halkade jag rejält under tiden som ögonen läste skylten ”Vid minusgrader kan det bli halt här”. Men lyckades också veva in balansen även om det samtidigt pågående ryggskottet gjorde det till en smärtsam upplevelse. Armar och vevande är bra uppfinningar.
 
Får se hur det är hemma ikväll när jag kommer hem, kanske kan jag släppa ut hästarna om det kommit tillräckligt med snö så det är ett fast täcke. Underlättar betydligt när jag ska mocka om de är ute och det hade varit skönt att ta in dem i morgon bitti istället före jobbet så hovslagaren har rena hästar och rena boxar när han ska sko, istället för att de står inne över natten och jag fodrar före jobbet och de står inne tills han kommer.
 
Får se hur det är hemma ikväll när jag kommer hem, kanske kan jag släppa ut hästarna om det kommit tillräckligt med snö så det är ett fast täcke. Underlättar betydligt när jag ska mocka om de är ute och det hade varit skönt att ta in dem i morgon bitti istället före jobbet så hovslagaren har rena hästar och rena boxar när han ska sko, istället för att de står inne över natten och jag fodrar före jobbet och de står inne tills han kommer.
Här är det lite mellanting, men i och med minusgraderna blir det bättre och bättre. Rena himmelriket jfrt med för 2 dagar sedan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 013
· Visningar
55 633
Senast: Sirap
·
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
378
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 573
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp