Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har legat i soffan och glott på tv med sambon som masserat mina fötter och vovvi som lagt sig på magen/bröstet. Så fort man sneglar mot henne börjar svansen gå. Säger man något trummar den. Hon är riktigt leds på att vara still och blir då extremt needy istället. Endast mot mig. Hon ser knappt på sambon om han pratar med henne. :laugh: Sötmonstret! :heart
Fördel/nackdel med att det vi tittade på var franskt var att man inte kunde sluta ögonen och hänga med helt. Så nu somnade jag inte trots fotmassagen. Men det ska jag göra nu istället!
 
När man ska ha en hyrbil i jobbet och får den "värsta" de hade. Dom släppte inte iväg mig utan en genomgång. "Du kör ifrån vem som helst om du ställer in sportläget". Jag ska ut och köra i inlandet när det är klass 1 och 2-varning, jag känner inte behovet av 400+ hästar just idag :laugh: man fick tydligen inte hyra den om man inte var över 25 år, men det klarade jag med marginal.

(Det jag bad om när jag hyrde var dubbdäck och fyrhjulsdrift)
 
När man ska ha en hyrbil i jobbet och får den "värsta" de hade. Dom släppte inte iväg mig utan en genomgång. "Du kör ifrån vem som helst om du ställer in sportläget". Jag ska ut och köra i inlandet när det är klass 1 och 2-varning, jag känner inte behovet av 400+ hästar just idag :laugh: man fick tydligen inte hyra den om man inte var över 25 år, men det klarade jag med marginal.

(Det jag bad om när jag hyrde var dubbdäck och fyrhjulsdrift)
Prioriteringar liksom! :D
 
När man ska ha en hyrbil i jobbet och får den "värsta" de hade. Dom släppte inte iväg mig utan en genomgång. "Du kör ifrån vem som helst om du ställer in sportläget". Jag ska ut och köra i inlandet när det är klass 1 och 2-varning, jag känner inte behovet av 400+ hästar just idag :laugh: man fick tydligen inte hyra den om man inte var över 25 år, men det klarade jag med marginal.

(Det jag bad om när jag hyrde var dubbdäck och fyrhjulsdrift)
Vad är det för bil? Blir nyfiken här!
 
Yngsta dottern fick vaccin i förrgår och blev tydligen rätt påverkad av det och mådde inte alls bra igår. Illamående och typ feber, trött och sov hela dagen. Tänkte att hon får vara hemma resten av veckan för att vara säker. Men hon är helt som vanligt idag än så länge och har sovit hela natten så jag är rätt säker på att det var vaccinet. Men men, hon får vara hemma idag och i morgon också, jag har ju ändå möjlighet att sköta mitt jobb samtidigt även fast det inte är optimalt :)
 
När man ska ha en hyrbil i jobbet och får den "värsta" de hade. Dom släppte inte iväg mig utan en genomgång. "Du kör ifrån vem som helst om du ställer in sportläget". Jag ska ut och köra i inlandet när det är klass 1 och 2-varning, jag känner inte behovet av 400+ hästar just idag :laugh: man fick tydligen inte hyra den om man inte var över 25 år, men det klarade jag med marginal.

(Det jag bad om när jag hyrde var dubbdäck och fyrhjulsdrift)

Jodå, 400+ hästar är absolut trevligt i kl 1- och 2-väder... :angel:

/Mvh testföraren :D
 
Vad är det för bil? Blir nyfiken här!
Volvo s60 t8? Nu fick jag igång massagesätet också. :D
IMG_20210121_084701.jpg
 
Veckoväger marsvin. Vilma, som gick ner förra veckan, har gått upp. Sonja, som gick upp förra veckan, har gått ner. Övriga står i princip still. Det är ganska fascinerande hur de hela tiden fluktuerar kring sin egen individuella normalvikt.
 
Åh denna alkohol vad den ställer till det.. Har själv haft en far som var alkoholist. Han var det när jag föddes och han var det livet ut. Sitt sista halvår i livet klarade han dock inte av att dricka mer och då, först då fick jag uppleva hans rätta jag :heart Har förstått att han bedövade sin sjukdom med alkoholen men det gav ju ännu mer problem.

Träffa honom och prata, tror ni mår bra av det båda två. Styrkekram!

Ja alkoholen är en riktig djävul tyvärr 😕 Haft/har flera i mitt släktträd som är lite väl förtjusta i titta för djupt ned i flaskan. De gör ont trots att man vet att de är en sjukdom som de kanske inte alltid kan styra över ❤️

Tack för era svar! :heart

Långt inlägg helt OT från VGV-tråden:

Vi messade lite igår, han säger att han mår okej och att det inte är så illa som det låter, men att han inte heller har hundra procent koll på läget. Tydligen blev det något bakslag efter nyår. Pappa vara alkoholist när jag var barn, tydligen, men det är inget jag minns eller drabbades av. Han har alltid varit en väldigt närvarande och kärleksfull pappa, och även om jag säkert varit med honom när han var berusad så var det ingenting jag visste om då. Sedan har vi under mina tonår och mitt vuxna liv alltid pratat om pappas alkoholism som att det var då, och att han är nykter alkoholist idag. Sedan ringde mamma i januari 2018 och berättade att pappa börjat dricka igen och då kändes det verkligen som att marken öppnades under mig. Tydligen var det väldigt illa och hade pågått i över ett halvår. Ensam i stugan på helgerna osv. nästintill medvetslös. Mamma (som varit skild från honom i 20 år) och storebror hade ryckt in, hämtat honom på jobb och kört honom till beroendeklinik. Jag har alltid sett framför mig att pappa kommer bli världens bästa morfar, ha alla barnbarnen i Roslagen på somrarna och tälja barkbåtar precis som när jag var liten. Allt det där raserades på ett ögonblick och det kändes overkligt att plötsligt inte kunna ta hans närvaro för given längre.

Hur som helst så kom han ur det då. Han gick på AA-möten tre kvällar i veckan, tog antabus, fick samtalsterapi. Runt honom stod en stor familj och ett stort nätverk av vänner och kollegor och höll andan. Pappa är.. det är svårt att beskriva men han har gjort väldigt starkt intryck på många. Han har en stark empati och en värme som känns av, och har fått en stor plats i hjärtat hos oerhört många. Under den här tiden träffade jag honom varje vecka och vi tog långa skogspromenader. Pratade om alkohol, depression, vägen ur allt det där. Det tog ett halvår innan han var helt bra igen, och sen dess har hans livsgnista varit på topp. Åtminstone av vad jag kunnat se.

Så när han skriver att det inte är så illa, så gissar jag att han menar att det inte är som det var sist. Men det betyder ju inte heller att ett återfall inte är extremt illa i sig i hans situation. Så vi ska ses i helgen igen, han skriver att det finns ingen han vill prata med hellre än mig just nu. Jag tror att det är för att det är han och jag som förstår det här med psykisk ohälsa och beroende, jag tror att övriga mest är arga just nu. Jag hoppas bara han förstår att ilskan kommer från rädsla och oro. Vi är som sagt en stor familj som ser hela vår tillvaro intill branten just nu. Han har lyckats förut under betydligt sämre förutsättningar, jag vet att han kan nu också :heart
 
Senast ändrad:
Lyssnar på föreslag på "forskningsområden" för c-uppsatsen, just nu från Tanzania och jag känner mig som värsta sämsta människan som inte känner mig lockad alls. Men det kan ju bero på att jag redan har mitt område. (De bjuder in till Tanzania men jag kan ju inte åka någonstans oavsett så det är ju inte aktuellt).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
394
Senast: Red_Chili
·
Skola & Jobb Behöver hjälp med att förklara hur jag ska räkna ut följande: Det är en övningstenta så ingen tenta så sett. Talet...
Svar
5
· Visningar
701
Senast: Pratsch
·
Mat Jag vill göra Keto/LCHF osttortillas dvs kunna ha ett knaprigt ostskal att fylla alternativt rulla in saker direkt i pannan och göra en...
Svar
3
· Visningar
486
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 635
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp