Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom hem precis efter att ha kört sonen till gymnasiet, då de har praktiska moment. Tog med posten, och blev tårögd av att läsa det arbetsintyg som min fd chef skrivit. All glädje jag känt i jobbet som undersköterska fanns beskrivet där ihop med mina personliga egenskaper. En chef som jag haft i omgångar sedan 2011, så hon är den som bäst känner mig. Men jag trodde aldrig att det skulle stå så fina ord :heart

Ska städa lite inför den obligatoriska kursstarten 15.15. Så knepig tid, för jag hade kunnat hämtat hem mina mindre barn om det var tidigare :meh:
 
Selmas favorit sovplats nr 1
 

Bifogade filer

  • 20210121_120759.jpg
    20210121_120759.jpg
    202,5 KB · Visningar: 38
Jag har starka misstankar om att en vit liten katt har varit och klättrat i diskmaskinen 🐈 Misstankarna är dessutom befogade. Bevis? Vita katthår utspridda som dekoration på den rena disken. Så ca två dagar framöver blir det mat toppat med vita katthår :up: :rofl:

(Nej, katten ska inte vara i diskmaskinen, men pappa glömde luckan öppen och katten fångade tillfället...)
 
Kollar på marsvins-annonser.
Svårt att hitta någon lite äldre som vill omplaceras, och de flesta uppfödare som det länkas till på svenska marsvinsföreningens hemsida har antingen bara ungar till salu eller så har de paus i sin uppfödning eller så är det två marsvin som ska flytta ihop men jag kan inte ha fyra stycken (har redan två).
 
Googlar frenetiskt efter bilder.

Såg idag något konstigt på en gammal lönn. Funderar på om det är bålgetingar som gjort det eller om det är nån svamp. Hoppas på det första!

Fick ju in bålgetingar i pannrummet i höstas, när jag klev in och tände lyset när dörren var öppen. Lönnen är ganska nära.

Det är beigefärgat och i konsistens som sämskskinn. Som våningar in i ett hålrum och en tjock beläggning högre upp på trädet.
 
Kollar på marsvins-annonser.
Svårt att hitta någon lite äldre som vill omplaceras, och de flesta uppfödare som det länkas till på svenska marsvinsföreningens hemsida har antingen bara ungar till salu eller så har de paus i sin uppfödning eller så är det två marsvin som ska flytta ihop men jag kan inte ha fyra stycken (har redan två).
Har du kollat på Eragons marsvin? :)
 
Kollar på marsvins-annonser.
Svårt att hitta någon lite äldre som vill omplaceras, och de flesta uppfödare som det länkas till på svenska marsvinsföreningens hemsida har antingen bara ungar till salu eller så har de paus i sin uppfödning eller så är det två marsvin som ska flytta ihop men jag kan inte ha fyra stycken (har redan två).
Du har inte funderat på att ta kontakt med någon omplaceringsorganisation? De två största är Eragons i Göteborg och Marsvinshjälpen i Stockholm.

Sju av de nio marsvin jag har nu kommer från Eragons, som jag tycker är väldigt bra att ha att göra med. De har försett mig med många fantastiska marsvin sedan 2006.
 
Du har inte funderat på att ta kontakt med någon omplaceringsorganisation? De två största är Eragons i Göteborg och Marsvinshjälpen i Stockholm.

Sju av de nio marsvin jag har nu kommer från Eragons, som jag tycker är väldigt bra att ha att göra med. De har försett mig med många fantastiska marsvin sedan 2006.
+ @kolblakkur
Marsvinshjälpen skrev jag till tidigare i höstas men fick ett mycket otrevligt bemötande. Har mailat en annan omplaceringsverksamhet utan svar.
Eragons vill jag ej ta ifrån pga deras krav (om avlivning etc) och pga att jag inte kan åka så långt för att hämta marsvinet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
395
Senast: Red_Chili
·
Skola & Jobb Behöver hjälp med att förklara hur jag ska räkna ut följande: Det är en övningstenta så ingen tenta så sett. Talet...
Svar
5
· Visningar
701
Senast: Pratsch
·
Mat Jag vill göra Keto/LCHF osttortillas dvs kunna ha ett knaprigt ostskal att fylla alternativt rulla in saker direkt i pannan och göra en...
Svar
3
· Visningar
486
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 636
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp