Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Allt har sin tid 💞. Åren har lagts till år och morfar och hans syster har kommit upp i åren samt sjukdom kommit ikapp dem (sambon tog över gräsklippningen förra året för de inte orkade/kunde sköta det längre) så idag tog de båda färdtjänsten till stan för att slutföra försäljningen av sina föräldrars torp ❤. Lite sorgligt att det nu är ute ur släkten efter alla år men de fina minnena kan ingen ta ifrån oss och hoppas att även de nya ägarna skapar fina minnen där 🥰.
 
Fixat stallet, husse rullar rundbal för fulla muggar 😅 Inte avundsjuk, de rullade 150 rundbalar igår och körde in och de är ut att bli sjukligt mycket hö i år 😆 Så hästarna behöver inte gå hungriga i vinter och inte de heller som har hästar de köper hö till 💪

Trulis har varit deppig och gosig i flera dagar nu, han vill nästan sitta i knä på en 😳 Inte likt honom men han har varit sådan sedan olyckan. Så vi kliar och klappar på honom så fort vi har tid ❤️ Hans ben är riktigt fint ut ✊🐴
 
Funderar på att påbörja ett nytt pussel ikväll, noterat att det inte är så mycket intressant på dumburken ikväll. Steker köttfärs i ugnen som ska bli köttfärssås imorgon.

Nöjd med att förutom att ha jobbat idag hunnit plugga lite matte och mjukstarta träning. Borde nog gå en promenad också men nu är det över 35 grader i solen så orkar inte.
 
Väntar på att barnen ska gå i säng och jag smält maten så jag kan dra ut och springa och cykla en sväng. Behöver verkligen skingra tankarna lite. Mäklaren har fått kontakt med ev köpare till vårt hus och de vill isf in långt innan vårt nästa är färdigbyggt 😱 stressen är enorm!
 
Dricker rosé och käkar jordgubbar. En granntant kom förbi och beklagade sig över att det inte finns några yngre män som är gifta med äldre kvinnor. Tror hon är bitter på det personliga planet haha 😆 men jag googlade lite snabbt. Emanuel Macron är 43 och hans fru är 68. BOM! 😆
Hoppet lever och grannen traskade hem :rofl:

Sen fick jag feeling och messade iväg ett spontant frieri till min finans-valp-granne. Tyvärr blev det ett nej. Men jaja yolo 🤪 har kanske sått ett frö 🤣 🌱
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
736
· Visningar
38 458
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
341
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 855
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp