Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade svårt att sova iom vaaarmt. Saltsugen också idag. Så gjorde macka med extrasaltat bredgott, pepparskinka och en miljard minikapris ihop med Ramlösa.
Sen glass och ligger nu i sängen med blött badlakarn på mig. Börjar bli sval av det och fläkten. Tror jag kan sova nu. Ligger och lyssnar på syrsor, fåglar, kor och vinden i träden. 😍
 
Jag har varit vaken sen kvart i fem. Sitter på golvet i syrummet och klipper ut delar till kommande projekt, en puff till katterna. Tror det blir en enkel variant, bara rund topp och botten och lappar på sidorna. Som en liten cylinder.
Det fick mig dessutom att vika lite stuvar så det ser lite mer städat ut. Lite :cautious:
15643710817447737968645743953637.jpg
 
Bokat hotell för snabbvisit i huvudstaden om ett par veckor. Börjar redan nu tagga på att ta en sväng om något museum :love: Om kroppen är med på noterna vill säga... Men det finns ju så många bra alternativ att jag inte ens kan bestämma inriktning :nailbiting: Tur att det är ett tag kvar :laugh: ;)

Har du varit till Medeltidsmuseet? Det är enormt fascinerande tycker jag. Jag upptäckte det genom en vän som studerade arkeologi, annars hade jag aldrig vetat att det låg ett museum där.
 
Fick ställa klockan idag, pga trevlig sak, men var just idag ganska svalt och skönt i sovrummet och hade kunnat sova mer :cautious:
 
Makens första arbetsdag efter semestern idag och således min första dag med väckarklocka på länge. Med vanlig tur så verkar bygget runt knuten gått på semester (de har väsnats hela vår ledighet från innan klockan 7:meh:).

Just nu funderar jag på om jag ska satsa på att trava iväg och ta ett kort till mitt passerkort idag eller imorgon - smält eller regnad på? Vad är värst på ett ID-kort som ska hänga med på obestämd tid?
 
Sovit för lite.. det är dumt.
Men annars nöjd med min ”arbetsdag” hittills! Hunnit planera veckans meny, veckohandlat, börjat med tvätten och skrivit CV. Allt innan kl 10!
Återstår lite hushållsarbete och matlagning men har tid att ta det lugnt. Fint!
 
Makens första arbetsdag efter semestern idag och således min första dag med väckarklocka på länge. Med vanlig tur så verkar bygget runt knuten gått på semester (de har väsnats hela vår ledighet från innan klockan 7:meh:).

Just nu funderar jag på om jag ska satsa på att trava iväg och ta ett kort till mitt passerkort idag eller imorgon - smält eller regnad på? Vad är värst på ett ID-kort som ska hänga med på obestämd tid?
Regnet kan man ju värja sig mot mha av paraply/regnjacka :idea:
 
Ska strax åka iväg och se om jag kan få min cykel lagad, återstår att se om det räcker att bara åka ner till den lokala butiken eller om jag måste ta mig in till stan. :)
Regnar gör det visst lite försiktigt ute också tycker jag mig se genom fönstret.
 
Makens första arbetsdag efter semestern idag och således min första dag med väckarklocka på länge. Med vanlig tur så verkar bygget runt knuten gått på semester (de har väsnats hela vår ledighet från innan klockan 7:meh:).

Just nu funderar jag på om jag ska satsa på att trava iväg och ta ett kort till mitt passerkort idag eller imorgon - smält eller regnad på? Vad är värst på ett ID-kort som ska hänga med på obestämd tid?

Jag hade valt smält eftersom jag svettas minimalt ;) under alla omständigheter kan jag iaf rekommendera att INTE glömma att ta med smink när man har köldeksem och ska fota sig för pass... :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 696
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 726
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
632
Senast: Karolina90
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 600
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp