Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här blev det bara två veckor vabfritt. 🙃 Men i alla fall ”bara” förkylning och feber vad det verkar, halsfluss låter värre! Krya på sonen!

Samma son låg i nära 40 graders feber för 1,5 vecka sen och hann vara i skolan 4 dagar innan han fick halsfluss - men eftersom vi har barn varann vecka så föll vab på hans pappa förra veckan
 
Så stolt över 4-åringen som tagit sitt första simmärke idag🥹 han har alltid varit så mammig och ängslig, men har gått på simskola i 7 veckor där föräldrar fått vänta utanför. Han har växt så himla mycket i sig själv och tyckt att detta varit superkul. Så nu är han anmäld till samma kurs igen fram till jul, så små grejer som gör en så otroligt stolt😍

Var han har fått sitt mod i vattnet ifrån vet jag dock inte, varken pappan eller jag är mycket för bad/simning. Men på andra lektionen bad han läraren backa undan så han kunde hoppa i från kanten själv 🙈
 
Min 5-åring skadade sig igår på förskolan 🥺 Cyklade trehjuling på gården och krockade med en kompis så att han fastnade med fingret mot något på något sätt så HELA nageln på vänster pekfinger dras av. Han hade nästan panik när jag kom för det gjorde så ont och blödde ju en hel del. Var på VC så en dr tittade på det och sen la de om det men finns ju inget att göra egentligen, nageln växer väl ut men det kommer ju ta tid. Tyckte SÅ synd om honom 💔
Idag mår han bra och klagar bara på smärta ifall man råkar komma åt fingret, sov gott hela natten med. Smärtstillande VÄGRAR han i vanlig ordning så det får vara.
Lilla plutten ❤️
 
Min 5-åring skadade sig igår på förskolan 🥺 Cyklade trehjuling på gården och krockade med en kompis så att han fastnade med fingret mot något på något sätt så HELA nageln på vänster pekfinger dras av. Han hade nästan panik när jag kom för det gjorde så ont och blödde ju en hel del. Var på VC så en dr tittade på det och sen la de om det men finns ju inget att göra egentligen, nageln växer väl ut men det kommer ju ta tid. Tyckte SÅ synd om honom 💔
Idag mår han bra och klagar bara på smärta ifall man råkar komma åt fingret, sov gott hela natten med. Smärtstillande VÄGRAR han i vanlig ordning så det får vara.
Lilla plutten ❤️
Men gud :heart
Har också tappat en nagel en gång och ryser av obehag bara av att läsa det här, lilla grabben :heart
Jag hade definitivt åkt till leksaksaffären och låtit ungen välja något stort 😅
(Oklart om det är en bra metod dock. Gjorde samma grej, utan barnet med då, när min grabb hade hög feber en gång och tja, han blev ju inte piggare ändå 🙈)
 
Mitt mål är att ha tvillingarna hyffsat synkade med sömn på dagarna, för att kunna få någonting gjort hemma (plocka disk med två eller fixa tvätten i oinredda källaren med två är inte att rekommendera). Men idag totalvägrar de, måste stå och vagga vagnen konstant för så fort jag slutar vaknar någon av dom…
De är ju väldigt olika och har olika behov av sömn, men får inte göra annat än att döva barn om jag skulle anpassa mig helt efter deras personligheter 🫣
 
Men gud :heart
Har också tappat en nagel en gång och ryser av obehag bara av att läsa det här, lilla grabben :heart
Jag hade definitivt åkt till leksaksaffären och låtit ungen välja något stort 😅
(Oklart om det är en bra metod dock. Gjorde samma grej, utan barnet med då, när min grabb hade hög feber en gång och tja, han blev ju inte piggare ändå 🙈)
Ja usch så hemskt ❤️ Jag har också tappat två naglar men jag var bara 2-3 år så minns det inte!
Haha, när denna lilla killen får välja blir det tv-spel med pappa och glass ❤️
 
Jag läste precis att de ska ha en önskevecka på förskolan där barnen ska få önska vilka maträtter de vill ha. Nu i veckan hade de demokratiskt röstat och de fem önskematrätterna blev:

  • Pannkaka
  • Korv med bröd
  • Hamburgare
  • Spagetti och köttfärssås
  • Pizza
Det gav mig ett gott skratt, det känns så typiskt och så härligt på nåt vis :D
 
Jag läste precis att de ska ha en önskevecka på förskolan där barnen ska få önska vilka maträtter de vill ha. Nu i veckan hade de demokratiskt röstat och de fem önskematrätterna blev:

  • Pannkaka
  • Korv med bröd
  • Hamburgare
  • Spagetti och köttfärssås
  • Pizza
Det gav mig ett gott skratt, det känns så typiskt och så härligt på nåt vis :D
Vi hade också önskevecka i låg- och mellanstadiet. Känns väldigt likt, möjligen schnitzel med bea istället för spaghetti och köttfärssås :D
 
Lagt barnen, dödstrött själv efter snart två veckor med snorig och hostig lillebror. Han diagnostiserades med förkylningsastma under veckan och vi har hunnit med ett par besök på barnakuten (såklart nattetid, när ska en annars vara där? 🙈). Tröttheten ligger som ett tungt täcke över oss och jag och sambon blir som katt och råtta på natten när vi inte får sova. Så otroligt tråkigt men verkar vara vårt sätt att hantera det på tyvärr… Önskar att vi kunde vara snälla mot varandra och se varandra istället för att tjafsa men det är väl sömnbristen som tar ut sin rätt helt enkelt.

Så, nu har jag beklagar mig lite och ska inta horisontellt läge i soffan 😴
 
Blev väckt 05.45 och har försökt ha kvar barnet i sängen sedan dess, kändes lite väl tidigt att gå upp :sleep: ingen chans att somna om men har förhoppningsvis inte stört våra gäster iaf
 
Blev väckt 05.45 och har försökt ha kvar barnet i sängen sedan dess, kändes lite väl tidigt att gå upp :sleep: ingen chans att somna om men har förhoppningsvis inte stört våra gäster iaf
Jag gick upp 05,50 idag! Med en tvilling, pappan låg kvar med andra. Jag är dock morgonpigg så det gör mig inget, lite tråkigt dock att vardagsrummet är under renovering så vi bara kan nyttja köket 🫣 Vårt hus är påväg att bli större då vi bygger ut, men än väldigt trångt 😅
 
Jag gick upp 05,50 idag! Med en tvilling, pappan låg kvar med andra. Jag är dock morgonpigg så det gör mig inget, lite tråkigt dock att vardagsrummet är under renovering så vi bara kan nyttja köket 🫣 Vårt hus är påväg att bli större då vi bygger ut, men än väldigt trångt 😅
Vi har gäster som sover både i gästrummet uppe och i soffan nere så hänger också i köket nu :)
 
Här blev det också tidig morgon med lilla E som vaknade 5:45 men lyckades ligga kvar och mysa, och så stora E en halvtimme därefter. En fulladdad padda gör dock att de kan titta på grizzy medan jag stoppar öronpropparna djupare i öronen och fortsätter blunda 🙈😁

Snart dags att gå upp dock, idag ska vi på gympa och sen besöka en trampolinpark med en av storas kompisar med förälder. Lite orolig för att jag inte ska få ta med lilla E in då hon är för liten egentligen enligt åldersgränsen, men hon ska ju inte hoppa, bara vara med (och främst sova, är tanken) och hur ska ensamstående annars kunna göra vissa saker? 🤔
 
Här blev det också tidig morgon med lilla E som vaknade 5:45 men lyckades ligga kvar och mysa, och så stora E en halvtimme därefter. En fulladdad padda gör dock att de kan titta på grizzy medan jag stoppar öronpropparna djupare i öronen och fortsätter blunda 🙈😁

Snart dags att gå upp dock, idag ska vi på gympa och sen besöka en trampolinpark med en av storas kompisar med förälder. Lite orolig för att jag inte ska få ta med lilla E in då hon är för liten egentligen enligt åldersgränsen, men hon ska ju inte hoppa, bara vara med (och främst sova, är tanken) och hur ska ensamstående annars kunna göra vissa saker? 🤔
Hemma, helt slut 😅 barnen är parkerade framför TVn och jag vilar... Det gick för övrigt så himla bra på trampolinparken. Lilla E sov hela timmen i sin vagn bredvid hoppdelen, trots skrän, blinkande ljus och ljudeffekter :bow: Jag hade babyvakt och tittade till henne ibland men i övrigt kunde jag hoppa med min stora. Så kul 🥰
 
Halloween-pysslade med barnen men en liten pigg 2 åring välte med stolen eftersom jag missade att hon klättrade upp på en vanlig stol. Allt gick bra, och jag ska snart plocka undan allt pyssel så jag inte får det överallt för vissa av mina barn spårar ur om de pysslar själva
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
73 74 75
Svar
1 482
· Visningar
76 751
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 311
Senast: turbofling
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 187
Senast: Praefatio
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 787
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp