Vad gör vi? Kids edition del 5

E la ner nappen på marken för att äta några russin och plötsligt norpade en av hönsen åt sig nappen och sprang iväg. Så sen uppstod en scen när jag, min man med E i famnen och våra två hundar sprang efter hönan och försökte få tag på nappen. Som jag skrattade 😂 Men det känns som detta kan bli en återkommande mardröm hos en 1,5-åring :nailbiting::rofl:
1000006219.webp

E la ner nappen på marken för att äta några russin och plötsligt norpade en av hönsen åt sig nappen och sprang iväg. Så sen uppstod en scen när jag, min man med E i famnen och våra två hundar sprang efter hönan och försökte få tag på nappen. Som jag skrattade 😂 Men det känns som detta kan bli en återkommande mardröm hos en 1,5-åring :nailbiting::rofl:
Visa bifogad fil 168252
Ni får läsa Max napp för E. Är en gås istället för en höna, men annars väldigt likt :rofl:

Har ägnat hela morgonen och förmiddagen åt att få iväg de två äldsta till skolan. Det var allt från att gå och lägga sig igen till att påstå att det inte kom någon buss (jo, det gjorde det) till att man var sjuk (nej, inte det minsta sjuk). Slutade med att jag fick köra båda två till skolan, tycker ju inte att det borde behövas när en går i högstadiet och en i gymnasiet

Tack gode gud är stora tjejen frisk och glad, än så länge men hon åker väl på nåt nästa vecka, lagom till att jag börjar jobba.

Båda våra barn älskar sina springcyklar, och det börjar bli dags för dem att prova vanliga trampcyklar. MEN... ena killen ogillar cykelhjälm så starkt att han hellre avstår helt, utan hjälm får de bara använda springcyklarna på gräsmattan. Han ogillar dels känslan av hjälmen på huvudet, dels känslan av hakbandet som ju behöver sitta lätt åtdraget så det inte glider fram av från hakan. Vi har provat med olika hjälmar men det spricker alltid på hakbandet. :(

Båda våra barn älskar sina springcyklar, och det börjar bli dags för dem att prova vanliga trampcyklar. MEN... ena killen ogillar cykelhjälm så starkt att han hellre avstår helt, utan hjälm får de bara använda springcyklarna på gräsmattan. Han ogillar dels känslan av hjälmen på huvudet, dels känslan av hakbandet som ju behöver sitta lätt åtdraget så det inte glider fram av från hakan. Vi har provat med olika hjälmar men det spricker alltid på hakbandet. :(
Vad tråkigt! Du tror inte att nyfikenheten tar över när han väl ser den nya trampcykeln och brorsan som tränar?
Mjukt skydd på hakbandet? (Min son tycker också hakbandet är obehagligt ibland, han låter som att han stryps när man knäpper det trots två fingrars bredd emellan. Men det beror mest på humör/dagsform, är det något roligt som väntar så är det inga problem..). Klistermärken han får välja själv att sätta på hjälmen?

Vad tråkigt! Du tror inte att nyfikenheten tar över när han väl ser den nya trampcykeln och brorsan som tränar?
Mjukt skydd på hakbandet? (Min son tycker också hakbandet är obehagligt ibland, han låter som att han stryps när man knäpper det trots två fingrars bredd emellan. Men det beror mest på humör/dagsform, är det något roligt som väntar så är det inga problem..). Klistermärken han får välja själv att sätta på hjälmen?
Jag hoppas att nyfikenheten tar över. Första steget är en påhängscykel som jag köpte beg härom dagen, att koppla på min egen cykel. :) Kanske nåt mjukt skydd... det kan jag föreslå, bra förslag. Hjälmen, två stycken, har han valt själv... men absolut, klistermärken kanske skulle mildra. :)

Sonen ville inte leka ensam i vardagsrummet när jag plockade undan i köket, och dottern satt kvar vid bordet, för det var tydligen ”läskigt!”. Jag sa att han kan ju gå upp till lekrummet om han vill, så han börjar gå upp för trappan och säger ”läskigt!” samtidigt som dottern ropar från köket att det är läskigt där uppe också. Så hoppar hon ner från stolen och springer efter honom, så precis när han kommit upp dundrar hon efter i trappan och han blir så rädd att han skriker rakt ut i fullkomlig panik och dottern blir livrädd av att han skriker för hon tror att det är något där uppe, så hon skriker också rakt ut i panik och rusar tillbaks till köket snabbare än blixten. Sen fick jag trösta båda två 😂

Idag när jag hämtade lilla E på förskolan mötte jag en annan mamma som jag/vi umgås lite med. Lilla E hade bestämt sig för att hon skulle med hennes barn hem och leka idag och vips följde både hon och storebror med dom (han och deras äldsta är klasskompisar) hem istället för med mig.

I gengäld bjöd jag in den familjen till grillkväll så nu har vi grillat och barnen har lekt i flera timmar. Lilla E somnade tillslut i en av de andra föräldrarnas knä och de större barnen ville absolut inte skiljas åt när det var läggdags. Fy vad livet är fint ibland, de här spontana sakerna (som jag är ganska dålig på) är verkligen så mycket värda i vardagsstressen ❤️🥹

Lilleman är piggare. Bara 38,4 i feber i morse och har till och med varit ute idag. Vi fick till en liten promenad till grannen (50 meter bort).

Men så kom dottern och sa att hon hade ont i ögat nu innan det var dags att ta kvällen och jag hade nog lust att slå huvudet i väggen just där och då. Hoppas att det bara är lite ont i ögat pga trött för jag orkar inte med ögoninflammation igen, för tredje gången.

Behöver jag säga att jag idag fick städryck. Dammsög nooooooga och skurade alla golv två gånger. Skickade ut resten av familjen så jag kunde göra det ordentligt för oftast blir det bara snabb städ här. Förhoppningsvis städade jag bort alla baciller. I morgon ska jag tvätta snuttar och sängkläder i 200 grader, nej men jag är så trött på det här.

I helgen ska vi försöka möblera om i dotterns rum och slänga en av hennes byråer och in med en ny.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på! 100 101 102
Svar
2 024
· Visningar
108 520
Senast: Nordthor
·
Småbarn Vi har en Bugaboo Donkey Duo som sjunger på sista refrängen, och det är dags att skrota den. Jag har tittat på Thules cykelvagnar. När... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 938
Senast: Seaside
·
Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 257
Senast: Kilauea
·
Övr. Barn Jag behöver era råd inför en förestående separation och flytt. Funderar kring vilken boendeyta som är rimlig att tänka sig som singel...
Svar
19
· Visningar
1 138
Senast: tomte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31