Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här drog det igång för storebror och mig ikväll.
Hoppas det går över lika fort som för lillasyster. Hon har haft full rulle idag (ja, igår kväll med) och ätit bra och fin avföring.
Misstänkte det var nåt galet med storebror då han sov 3 timmar på eftermiddagen.
 
Konstaterar, med ökande tydlighet varje månad, att vi gått från att vara [man och kvinna] till att vara [föräldrar]. Metamorfosen inleddes nån gång i början av graviditeten i en dimma av illamående och har nu följt en stadig kurs i ett drygt år. Vilket man naturligtvis kan släta över, raljera kring, whatabouta och skratta åt - som de allra flesta gör om man lyfter ämnet. Därför lyfter man det inte längre, åtminstone inte utanför familjen. För mig, och även delvis för min partner, innebär det en sorg som kontrasterar mot den oerhörda lycka våra barn är.
 
Konstaterar, med ökande tydlighet varje månad, att vi gått från att vara [man och kvinna] till att vara [föräldrar]. Metamorfosen inleddes nån gång i början av graviditeten i en dimma av illamående och har nu följt en stadig kurs i ett drygt år. Vilket man naturligtvis kan släta över, raljera kring, whatabouta och skratta åt - som de allra flesta gör om man lyfter ämnet. Därför lyfter man det inte längre, åtminstone inte utanför familjen. För mig, och även delvis för min partner, innebär det en sorg som kontrasterar mot den oerhörda lycka våra barn är.
Jag tänker att det är en stor omställning att få barn, och alldeles särskilt att gå från 0 till 2 barn på en gång. Jag upplevde den första tiden som väldigt påfrestande och vi var båda fullt upptagna med föräldrarollen, men det blir verkligen annorlunda med tiden. För mig släppte det nog lite när de närmade sig ett år, och sedan ännu mer när de började gå och slutade stoppa precis allting i munnen, då kunde vi äntligen slappna av lite mer och landa i oss själva igen. Det hjälper också när man börjar jobba igen och får känna på den person man är utan barn tycker jag.
Sen går det fortfarande upp och ner för mig, men det är inte längre så att jag bara lever här och nu och nästa matning är allt jag tänker på 😅. Nu kan vi ju också lämna bort dem lite och få komma iväg på egen hand för att hinna prata med varandra vilket gynnar relationen.
 
Hämtade precis hem min lilla ettåring för observation efter en fallincident på förskolan. Hon verkar pigg så det lutar åt förskola imorgon igen. Hennes nya upptäckt är nämligen att klättra

Ska alldeles strax hämta upp en brorsa på skolan, sen om drygt 1,5 timme hämtar jag en till brorsa. Drömmer om en skola bredvid hemmet :idea::laugh:
 
Just nu är jag avundsjuk på de som bara har ett barn 😎. Lillebror, två månader, har somnat och jag är så trött att jag ögonen går i kors men treåringen kräver underhållning.

I natt drömde jag att jag gick upp och matade bebis och insåg mitt misstag när han fortfarande gnällde trots "matning". Bara att vakna och göra om det på riktigt 😎.

Längtar efter sömn 😴😴😴
 
Just nu är jag avundsjuk på de som bara har ett barn 😎. Lillebror, två månader, har somnat och jag är så trött att jag ögonen går i kors men treåringen kräver underhållning.

I natt drömde jag att jag gick upp och matade bebis och insåg mitt misstag när han fortfarande gnällde trots "matning". Bara att vakna och göra om det på riktigt 😎.

Längtar efter sömn 😴😴😴

Proffstips: skickar man det större barnet till förskolan kan man råka se till att det får magsjuka och blir mindre underhållningskrävande! :idea: Här ligger treåringen och sover gott i soffan så att vi kan slötitta på tv i lugn och ro :cool:

(Obs, man kan råka behöva vara uppe hela natten och köra fem maskiner tvätt för att barnet spyr, men det kanske det kan vara värt ändå!)
 
Proffstips: skickar man det större barnet till förskolan kan man råka se till att det får magsjuka och blir mindre underhållningskrävande! :idea: Här ligger treåringen och sover gott i soffan så att vi kan slötitta på tv i lugn och ro :cool:

(Obs, man kan råka behöva vara uppe hela natten och köra fem maskiner tvätt för att barnet spyr, men det kanske det kan vara värt ändå!)
Nu hade inte jag fler barn men mitt barn producerade 12 maskiner och 2 vakna nätter....
 
Proffstips: skickar man det större barnet till förskolan kan man råka se till att det får magsjuka och blir mindre underhållningskrävande! :idea: Här ligger treåringen och sover gott i soffan så att vi kan slötitta på tv i lugn och ro :cool:

(Obs, man kan råka behöva vara uppe hela natten och köra fem maskiner tvätt för att barnet spyr, men det kanske det kan vara värt ändå!)
Vilket har precis avslutat en sån episod och 6 maskiner med tvätt 😎 blev inte mer sömn 😎
 
Lillebror sover så dåligt, det är tortyr. Är vi inne på vecka 4 eller vecka 5 med dålig sömn? Jag vet inte, jag vet inte om jag ens vill veta.

Sover OK mellan 20-23 sen börjar det. Knorrar och gruffar, så att han väcker sig själv och då blir han ju jätteledsen. Sover 20 minuter i stöten innan samma procedur upprepas. Samma på dagarna, sover enbart i vagnen utomhus (men då kan vagnen stå stilla).

Han sov bra en dag förra veckan, hoppfull som är en är så trodde jag att det skulle vända då men tji fick jag. Vi delar upp nätterna, jag tar 3 h sen tar min man 3 h osv men det är två trötta föräldrar som dessutom ska hantera en 2 åring, jobb och allt annat i livet.
 
Sitter i fåtöljen med en sjuk bebis, funderar på om han kan ha fått krupp. Ingen feber direkt (lite förhöjt bara) men andningspåverkad och ledsen samt trött. Alvedon hjälper när han är ledsen. Ska nog ringa 1177 närmre morgonen för att rådfråga.
 
Så impad av treåringen som tog TBE-vaccin igår, jag trodde det skulle bli jobbigt men hon bara hoppade upp i pappas famn och var stilla hela tiden, inte ett pip.

Hon kände sig modig efteråt och fick välja en sak i leksaksaffären (lillebror också, han hade också vaccinerat sig). Kan ju vara lite farligt det där med leksaksaffärer men till min lättnad kom vi därifrån med en bil och två burkar glitterlera :D
 
Har haft barnkalas. Jag har inte planerat en endaste liten bit av detta kalas utan pappan har gjort exakt allt. Han hade hyrt en gympasal, bjdut hela avdelningen på förskolan och sen köpt färdig fika. Så himla skönt och blev väldigt lyckat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
67 68 69
Svar
1 363
· Visningar
70 173
Senast: zassoo
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 269
Senast: turbofling
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 162
Senast: Praefatio
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 718
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp