Vad gör vi? Del CIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker han är fantastiskt härlig och en rolig häst. Men att sitta bredvid ridplanen och se att han knappt rör sig framåt och försöker stanna hela tiden är pinsamt.. Han är inte alls så med mig liksom.
Det är inte hans fel att medryttaren inte kan knapparna.
Min sista dam valde själv om medryttaren som kom och provade var ok för henne. Det var bara att ge dom ett grimskaft och be dom hämta henne i hagen :angel:
Gillade hon personen så tillät hon sig att bli fångad... annars inte alls. För mig blev det lätt att sålla... :p:D
 
Det ar dock battre an min som ar en angel med mig. Gar riktigt bra, om an lite osakert med en annan ryttare ... sa lange han ser mig hyfsat nara, men bockar av dem om jag gar runt hornet eller inte ar dar. :cautious:
Oj, nej så skulle min aldrig göra, det är han på tok för energisparande för. Bocka med ryttare är ju jobbigt.. Han strävar efter ett så stillastående liv som möjligt.
 
Det är inte hans fel att medryttaren inte kan knapparna.
Min sista dam valde själv om medryttaren som kom och provade var ok för henne. Det var bara att ge dom ett grimskaft och be dom hämta henne i hagen :angel:
Gillade hon personen så tillät hon sig att bli fångad... annars inte alls. För mig blev det lätt att sålla... :p:D
Nä, men känns ju som att jag har skolat honom fel liksom. Men ja, han fungerar fint ute i skogen och det är till det jag vill ha honom. :)
 
Kollar igenom en gammal hårddisk och hittade en gammal novell (eller tanken var väl att det skulle bli en bok) som jag skrev på för några år sedan, försöker bestämma mig för om jag ska fortsätta eller slänga den :p Fast jag har ju iof skrivit väldigt mycket på den
 
Det ar dock battre an min som ar en angel med mig. Gar riktigt bra, om an lite osakert med en annan ryttare ... sa lange han ser mig hyfsat nara, men bockar av dem om jag gar runt hornet eller inte ar dar. :cautious:

Classic 😅
Min första ponny var en ängel när pappa var i närheten. När han vände ryggen till ... not so much :angel:

Kommer ihåg när jag skulle rida ut själv för första gången. Pappa cyklade med mig efter den trafikerade vägen och lämnade mig där skogsvägen tog vid. Ponnyjäveln traskar på tills pappa är utom synhåll, då bockar hon helt resolut av mig. Men jag är ju envis och ska upp igen. Eftersom jag är så liten ställer jag ponnyn vid en sten och klättrar upp på stenen. Preciiiis när jag ska sticka foten i stigbygeln tar ponnyhelvetet ett rejält steg åt sidan :angel:
Tillslut tappade jag humöret och LÄMNAR helt enkelt ponnyn och GÅR hem :rofl:
 
Satan vad mina fötter värker! Och allt jag har att visa för det är en iordningställd bokhylla som hela kvällen gick åt :cautious:
Men det blev en soppåse skräp och en soppåse med böcker. Böckerna är fullt dugliga och många ungdomsböcker så de ska inte slängas utan jag får hitta något ställe att lämna in dem på :up:
 
Classic 😅
Min första ponny var en ängel när pappa var i närheten. När han vände ryggen till ... not so much :angel:

Kommer ihåg när jag skulle rida ut själv för första gången. Pappa cyklade med mig efter den trafikerade vägen och lämnade mig där skogsvägen tog vid. Ponnyjäveln traskar på tills pappa är utom synhåll, då bockar hon helt resolut av mig. Men jag är ju envis och ska upp igen. Eftersom jag är så liten ställer jag ponnyn vid en sten och klättrar upp på stenen. Preciiiis när jag ska sticka foten i stigbygeln tar ponnyhelvetet ett rejält steg åt sidan :angel:
Tillslut tappade jag humöret och LÄMNAR helt enkelt ponnyn och GÅR hem :rofl:
Ponnysar. ❤
 
Suck, sitter och skjuter upp att jag måste dammsuga. Jag och katten gillar verkligen det nya ströet. Lätta mjuka pellets som är bra att gräva i, helt växtbaserat så jag kan spola ner bajset i toa, relativt drygt och billigt. Luktar i princip ingenting förutom lite svagt av sågspån förutom just när hon bajsat. Saluförs som ekologiskt men eftersom det importeras från Kanada tvivlar jag på just den biten. Men den kan komposteras, om man har en kompost vilket jag inte har.

MEN kornen är lätta och jag har en grävarkatt. Ergo små korn över hela golvet. Känns inte som det är någon idé att ställa in dammsugaren mellan varven numera. :meh:

@tanten kommer du ihåg dagarna när man fick belladonna droppade när man skulle fotografera ögonbottnarna? Där kan vi prata om ljuskänslighet som dessutom inte gick bort på evigheter.
Jag blev lockad först men när jag kom till andra stycket. Nope. Bara nope. Jag har redan såna problem :rofl:
 

Tappade även tränset på en hopptävling och ramlade av men nejdå ponnyn hoppade hela jävla banan ändå utan ryttare och träns, dock tog hon alla oxrar fel håll. Hon vägrade stanna och jagades av funktionärerna.
I en allsvensk dressyrfinal kom hon däremot på att hon inte kände för att gå framåt. Överhuvudtaget. Detta var alltså inte i lätt klass 😅 Fick sitta av och DRA ut henne. Den skammen :rofl:
Är övertygad om att hon blev 30 år av ren och skär jävelskap 😒
 
Tappade även tränset på en hopptävling och ramlade av men nejdå ponnyn hoppade hela jävla banan ändå utan ryttare och träns, dock tog hon alla oxrar fel håll. Hon vägrade stanna och jagades av funktionärerna.
I en allsvensk dressyrfinal kom hon däremot på att hon inte kände för att gå framåt. Överhuvudtaget. Detta var alltså inte i lätt klass 😅 Fick sitta av och DRA ut henne. Den skammen :rofl:
Är övertygad om att hon blev 30 år av ren och skär jävelskap 😒
Haha, härlig humor hos den ponnyn. ❤
 
Haha, härlig humor hos den ponnyn. ❤

Mina föräldrar ville sälja henne men jag vägrade. Inte för att jag gillade henne utan för att jag vägrade ge upp vår vendetta :rofl:
Hon hade ett rejält ärr på mulen. När vi ändå sålde henne (då jag växt ut henne) ljög jag för köparna att hon gjort illa sig i hagen. Sanningen var att hag BITIT henne med mina nya framtänder :rofl: Hon bet mig i armen och jag bet tillbaks :angel:
Tydligen var hon mkt skötsam hos nya ägarna (men där gick hon bara som sällskapshäst och blev matad med godis iofs :p )
 
Dålig start på morgonen. Jag har ont i bröstryggen, halva ryggen känns liksom trött och orkeslös. Mina ögonlock är så torra att det svider och sträcker, med resultatet att jag kliar = irriterade ögon som kliar, svider och rinner. Dessutom ösregnar det.

Tur det är onsdag. Halva veckan har gått! Snart helg!
 
Jag har just kommit hem fran en extra resa till veterinaren. Diva haltar, fran och till "non weight bearing" pa vanster bakben. Vi misstanker att det ar "soft tissue" sa hon fick nagot antiinflammatoriskt som hon ska ha i ett par veckor sa far vi se sedan.
Da det nastan var dags for vacciner sa bad jag att de skulle bada fa det nar vi anda var dar. Da Tate verkligen inte gillar att nagon annan an familjen tar i honom gors allt med honom i undersokningsrummet, han tas aldrig ut utan mig. Min vet (en kompis akta man som brukade avla dobisar, sa han ar bra med sadana som Tate) far aldrig ett morr eller en riktig rysning nar han tar i Tate, men hela hunden spanner sig som en fjader och gommer huvudet under min arm. I dag nar han skulle sta och Barry tog honom pa magen "did he express his anal glands" (altsa lukt grejorna i baken sa hela rummet stank 🤢)
Dessutom sag jag att hans ena ta ar svullen. Det ar formodligen en stukning eller liknande. Barry nop och klamde mycket lite :cautious: och inte kollade han Tate's tander heller, nagot han aldrig missat pa Diva eller Mandy. 🤨 :laugh:
 
Sitter och gråter över en liten skitgrej. Det är sjukt hur deprimerad jag känner mig bara för att jag har slutat snusa. Jag har varit deprimerad förut, och det här känns precis lika illa. Enda skillnaden är att jag "vet" att det är på grund av snuset, men den vetskapen hjälper ungefär lika mycket som när jag "vet" att jag har PMS, dvs typ noll.
 
Nyss lämnat barnet på hans nya förskola, själv för första gången. Han längtade dit redan :love:
Vad ska jag göra nu i flera timmar O_o

(Jag har semester)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 792
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Angående en tråd här på buke kom en fundering upp om hur man hanterar byråkratin när en förälder går bort. Båda mina föräldrar lever men...
Svar
0
· Visningar
278
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 199
Senast: tara
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 738
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp