Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ville håller på och somnar av, snart röntgen! Fått mycket beröm för vilken fin form han är trots skadan. ❤ Så nu håller vi bara tummarna för att det ska se bra ut, då kan vi börja ta av och låta honom gå utan korta stunder. 20200225_142254.jpg
 
Preic talat i telefon med en lokalreporter om vår nystartade förening. Stackarns människa. Hon visste inte vad jag talade om när jag sa att vi har en interimstyrelse. Undrade hur vi skulle få pengar för att kunna ha en förening.

Vi kom från så olika världar att jag inte visste varjag skulle börja. Hon inte ens hälften så gammal som jag och från en förort, jag lantis och föreningsmänniska. Kände mig manad att förklara vad en förening är och vad en samlingslokal är. Ovanpå allt ville hon ha ett foto på mig i artikeln vilket jag nekade. Jag är ju knappast den som ska stå i förgrunden för något som hela bygden gör.
Tack och lov ska jag få texten innan hon publicerar den.

Hoppas hon inte tyckte jag var för mästrande när jag fick förklara varannan mening jag sa. :crazy:
 
Hur vet du det?
För att jag inte kräkts överhuvudtaget, för att jag var på kinabuffé innan där en rätt smakade lite weird, för att jag inte var sjuk särskilt länge utan bara kanske 8 timmar, för att jag aldrig någonsin i hela mitt liv har varit magsjuk (trots långvarig och ofta kontakt med magsjuka personer). 🤷‍♀️ Med mera och så vidare - vill inte diskutera alltför nära iom äcklighet. :)
 
Kollar Så ska det låta. Känns konstigt att se den ”fel tid”. Brukar alltid se den på tv.

@Hoarfrost Det är bra om du anmäler matförgiftningen till kommunens miljö o hälsa, eller vad det heter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 894
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 892
Senast: jemeni
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 393
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 575
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp