Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
För en stund sedan stod jag vid postlådan och snicksnackade med en ekorre som satt i en tall där. :love:
Jag vet att det bor ekorrar där eftersom det ligger kottar under eken intill men jag ser dem extremt sällan.
Nu satt den stilla och svarade när jag smackade åt den. En jättefin rund och välmående typ.
 
Tjohooo nu är det ”bara” 5 tim och 20 min kvar! 🙄
Har iofs skaffat en ny kompis, en mkt trevlig snubbe från cabin crew som fyller på mitt glas regelbundet, snicksnackar och nyss stämde vi upp i en gemensam ”jag vill leva la dolce vita”. Rimligt 😂
 
Jaha... snön la sig till slut, så när jag kom hem var det bara till att sätta igång och ploga vägen. Min sambo sa här om dagen lite ledset att vi förmodligen inte kommer behöva plocka vägen något denna vinter (och han inte har någon anledning att köra fyrhjulingen)... Såklart är han på jobbet till jättesent i kväll och missar tillfället att köra fyrhjulingen 😛
 
Min fjällrävenaxelväska har fått en stor blåbärsfläck på sig som jag inte får bort.. Så nu får den stilla insomna och jag har köpt en ny, mörkgrå denna gång.

7323450597689_c_foldsack_no_3_fjaellraeven_24.png.jpg
 
Har ÄNTLIGEN en vettig brasa i kaminen. Det brann mycket bättre under de blåsiga dagarna - antar att blåsten skapade drag? Men idag var det näst intill omöjligt.... Har faktiskt ätit en semla idag :) ! Och eftersom det var en 2-pack har jag en kvar till imorgon också :up: . Eller kanske i natt...... :angel:
 
Har handlat på Lidl och Ikea idag. Åt en semla på Ikea
Råkade shoppa lite på Matsmart med...
Städat lite pumpar
Plockat lite ägg till en akvarie kompis. Mina albino corys har lagt ägg i natt, massor överallt. Har inte tid, ork eller plats för att föda upp dem, så kompisen får prova med dem
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 167
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 306
Senast: jemeni
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 461
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 647
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp