Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nu ätit middag och ordnat lite efterrätt. Innan det var jag på anställningsintervju.

I 45 minuter satt jag och försökte svara på sjukt jobbiga frågor. Inte alls sådana som tydligen ska vara vanliga vid intervjuer, utan allt möjligt som verkligen krävde att jag funderade noga. VDn, som intervjuade mig, var dock otroligt trevlig och likaså var hon som, om jag får jobbet, blir min närmsta chef. Det kändes som att allt var väldigt ordentligt på företaget och som att de verkligen bryr sig om sin personal, som om de har bra arbetsfördelning och rimlig mängd uppgifter att utföra. Dessutom var själva kontoret otroligt trevligt! Jättebra ljus, tyst och lugnt, bra luft... Det märktes att de verkligen tänkte på det här med arbetsmiljö också.

Fick veta att de hade tagit bort annonsen tidigare än planerat för att de inte skulle hunnit med fler. Av över 70 sökande så är jag nu en av 7 som är kvar. Det känns väldigt bra och som det känns nu så kan det där absolut vara en arbetsplats att trivas på.
 
Har nu ätit middag och ordnat lite efterrätt. Innan det var jag på anställningsintervju.

I 45 minuter satt jag och försökte svara på sjukt jobbiga frågor. Inte alls sådana som tydligen ska vara vanliga vid intervjuer, utan allt möjligt som verkligen krävde att jag funderade noga. VDn, som intervjuade mig, var dock otroligt trevlig och likaså var hon som, om jag får jobbet, blir min närmsta chef. Det kändes som att allt var väldigt ordentligt på företaget och som att de verkligen bryr sig om sin personal, som om de har bra arbetsfördelning och rimlig mängd uppgifter att utföra. Dessutom var själva kontoret otroligt trevligt! Jättebra ljus, tyst och lugnt, bra luft... Det märktes att de verkligen tänkte på det här med arbetsmiljö också.

Fick veta att de hade tagit bort annonsen tidigare än planerat för att de inte skulle hunnit med fler. Av över 70 sökande så är jag nu en av 7 som är kvar. Det känns väldigt bra och som det känns nu så kan det där absolut vara en arbetsplats att trivas på.
Spännande!! Håller tummarna! :up:
 
Spännande!! Håller tummarna! :up:
Tack :D OM jag får jobbet så blir det eget rum på kontoret vid höj- och sänkbart skrivbord, möjlighet att möblera lite som jag vill, intressanta arbetsuppgifter, bra utvecklingsmöjligheter och tja... allt sånt där som borde vara självklarheter på bra arbetsplatser för bra trivsel, men som jag aldrig riktigt upplevt innan. Trodde väl aldrig att det skulle kännas som en lyx att få sitta på en kontorsstol hela dagarna :laugh:
 
Sitter och stressar över utebliven vedleverans. Bestämde för ca en månad sedan med samma leverantör som vi har haft ett par år i rad. Beställde mängd och längd. Har upplevt honom som trevlig, tillmötesgående, snabb, osv. Det vill säga absolut inget konstigt alls..... Han skulle höra av sig ett par dagar i förväg innan han kom. Det var i början av maj. För cirka en vecka sedan skrev jag ett vänligt sms att jag bara villa kolla av att han inte hade glömt oss. Inget svar. Idag skrev jag ytterligare ett med förfrågan om när han tror att han kommer med vår ved. Det var vid lunchtid och hittills inget svar på detta heller. Jag vet inte om jag ska vara besviken, arg, bekymrad....:crazy:?? Men STRESSAD det är jag :cautious:. Om han av någon anledning inte kan leverera så måste jag ju i alla fall få veta! Jag vill inte sitta hela hösten och vintern utan möjlighet att elda i kaminen.... :(
 
😭
Bad news 💸💸💸
Personen i datagrottan misstänkte att det skulle kunna kosta lika mycket som en ny laptop att fixa min gamla.
Skulle behöva byta ut både bak- och framskärmen, gångjärnet, plasten som gått sönder inuti, och så hade batteriet svällt. Visserligen hade jag kanske kunnat be dem att låta bli batteriet men allt annat hade behövt fixas ändå.
Såå ..... jag har köpt en ny laptop 😅 det var åtminstone kampanjpris på den nya (strax under 6' blev det) och den är lite bredare än min gamla, så om det beror på att den gamla legat i mitt knä mycket så borde den nya vara mera stabil.

Gah, och jag vet att jag har haft 18 körlektioner så efter torsdags dubbellektion behöver jag köpa en bunt lektioner till, byebye 7' till 💸:banghead::crazy::cautious:

Så .... Min plånbok is not happy :cautious: tur att jag varit ganska sparsam annars hittills så jag har ändå råd, bara jobbigt att veta att man ligger på minus i inkomst och kostnader 😅
Asdfghjkl
Öppnade kartongen, upptäckte att den var misstänksamt mindre än vad jag tänkt.
Jämförde med min gamla (jämförde dem i butik), jepp.
Jag fick fel laptop. Jag fick den billigare men betalade för den dyrare.
:meh:
Asdfghjkl
De har tyvärr stängt för dagen och jag får vänta till torsdag innan jag kan åka dit igen. Men wtf :arghh::cautious:

Skickade ett mail till företaget och bad mamma ringa åt mig imorgon när de har öppnat igen :mad:
Ingen skada skedd, bara så irriterande 🙄

Jag hann öppna och logga in på vår wifi, så de får fixa laptopen tillbaka på fabrikinställningarna själva. Sorry but not sorry 🤷‍♀️
 
Asdfghjkl
Öppnade kartongen, upptäckte att den var misstänksamt mindre än vad jag tänkt.
Jämförde med min gamla (jämförde dem i butik), jepp.
Jag fick fel laptop. Jag fick den billigare men betalade för den dyrare.
:meh:
Asdfghjkl
De har tyvärr stängt för dagen och jag får vänta till torsdag innan jag kan åka dit igen. Men wtf :arghh::cautious:

Skickade ett mail till företaget och bad mamma ringa åt mig imorgon när de har öppnat igen :mad:
Ingen skada skedd, bara så irriterande 🙄

Jag hann öppna och logga in på vår wifi, så de får fixa laptopen tillbaka på fabrikinställningarna själva. Sorry but not sorry 🤷‍♀️
Men så dåligt! Hoppas det löser sig smidigt senast på torsdag.
 
Jag fryser! Det är en vecka in i juni och jag funderar allvarligt på att tända i pannan. :( Mina golv är iskalla och jag går med tjocka strumpor och fårskinnstofflor. Hunden gillar det. Han tycker inte om värme. Det gör jag.
 
Trött efter en em på jobbet. Mkt att göra, mkt att lyfta. Och vissa personer som bara sitter på röva... :devil:
Blev tvungen att ta en paus när jag kom hem. Så i sista minuten (de stänger 21), hämtade jag ut paket på Kiosken.
Skriver nu lite biljetter till konserter på Parksnäckan i sommar
 
Jag slappar av i soffan, beundrar mina nymanikrerade naglar (knallrosa) och slötittar på en dålig engelsk deckare på NRK. Dagens japanska lunch var både välsmakande och revlig.
En kopp te och rågskorpor med setersmör får runda av dagen.
Fortsatt trevlig kväll!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 818
· Visningar
96 979
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
3 614
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 597
Senast: MissFideli
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
89 90 91
Svar
1 812
· Visningar
52 029

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp