Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på bilen ska bli lagad..
Han sa att de ska kika på den o fick en tid vid 13. När jag lämna skulle de smsa när den är klar. Nu har jag suttit o väntat på ”stan” en timma?

Känns som jag tolkade ”vi slår en kik på den” helt fel 🙃
Bor inte i denna stan heller..
 
Min stackars kollega är trött. Vi pratade lite om vad som är bättre för miljön, att äta fisk eller äta kött.
Han: "Kött borde vara bättre, det är en bonde som har promenerat och liksom huggit ner en hägriko..."
Jag: "en... hägriko?"
Han: "Häst... eller gris, eller ko, eller vad säger jag?"
Jag: "Okej? ... vänta... promenerat och huggit ner?"
Han: "Jag vet inte vad jag säger mer. Glöm det!"
Jag: "oookej..."
 
Lite segt att jobba idag efter en fantastisk långhelg. Men har ändå fått en hel del gjort så det känns bra :) Tog en ridtur i skogen på lunchen och det var precis vad jag behövde, så skönt!
Nu ska jag stänga av datorn och börja med maten. Ungarna ska sova borta i natt så jag tänkte ta med mig maken och hundarna på en promenad sen och hoppas vi hinner innan värsta regnet drar in 😅
 
😭
Bad news 💸💸💸
Personen i datagrottan misstänkte att det skulle kunna kosta lika mycket som en ny laptop att fixa min gamla.
Skulle behöva byta ut både bak- och framskärmen, gångjärnet, plasten som gått sönder inuti, och så hade batteriet svällt. Visserligen hade jag kanske kunnat be dem att låta bli batteriet men allt annat hade behövt fixas ändå.
Såå ..... jag har köpt en ny laptop 😅 det var åtminstone kampanjpris på den nya (strax under 6' blev det) och den är lite bredare än min gamla, så om det beror på att den gamla legat i mitt knä mycket så borde den nya vara mera stabil.

Gah, och jag vet att jag har haft 18 körlektioner så efter torsdags dubbellektion behöver jag köpa en bunt lektioner till, byebye 7' till 💸:banghead::crazy::cautious:

Så .... Min plånbok is not happy :cautious: tur att jag varit ganska sparsam annars hittills så jag har ändå råd, bara jobbigt att veta att man ligger på minus i inkomst och kostnader 😅
 
@bettysmatte
Märkligt. Jag sitter i princip alltid med mina datorer i knäet och ingen har blivit sådär! Är den gammal, annars kanske du skulle fundera på att reklamera
Jag är inte helt säker på hur gammal min gamla laptop är, men man kunde söka på asus hemsida efter information om ens laptop via serienumret - och där sa de att de inte hade information om min laptop längre. Så antar att den räknades så gammal att deras garanti etc inte skulle gälla längre.

Jag tror att den är minst 5 år gammal 🤔 är iaf säker på att ingen garanti gäller.

Reklamera är dock kanske inte riktigt samma sak som garanti?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 419
· Visningar
76 639
Senast: pepp
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 500
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 510
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
14 581
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp