Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bor man på landet ska man inte gnälla på när bonden sprider koskit eller dyl. på åkern men när det blandas med biogasresterna precis utanför tomten och stanken går in i huset luktar det inte hallon 😅.
På väg in till stan var det för oss självklart att släppa på gasen och köra max 50 km/h utmed gården bortanför oss men tydligen inte för idioten bakom som bara måste om (verkade inte ha bråttom i övrigt)....Ett varv in på sjukhuset och hämtade mamma och körde henne till sin särbo som ställt fantastiskt vackra rosor och hälsning till välkomst "hem", bättre kan inte mamma ha det 😍❤.
Sen var vi duktigt hungriga så bidde kycklingnuggets från Max till fredagsmiddag i bilen innan vi åkte direkt till stallet ikväll och asså green and garlic måste ju vara bland de godaste dressingar som finns 😋. Bara ett gäng konstaterande såhär denna fredagskväll ☺️.
 
Han, på väg upp för trappen för att lägga dottern kl. 19:
- Ska vi kolla på en film sen och ha lite fredagsmys?
Jag, ligger på soffan och försöker få sonen att slumra på mig:
- Absolut, mysigt!

Båda kl. 22:
- Oj, somnade visst.. 😅

Flyttat in till sovrummet nu och sover vidare 😴
 
Precis ett år sedan sambon var uppe på hästryggen så idag på pållans vilodag fick hon släpa runt på husse i max fem minuter barbacka I grimma och grimskaft I skritt och lite trav och det var säkrast jag höll i eftersom hon anser det inte finns tillräckligt med gräs I hagen (duktigt nerbetat så de betas ju lite för hand utanför hagen varje dag) så höll hon ju på att dra ner huvudet utanför stallplan och det vore ju onödigt om husse skulle åka över halsen ner i diket 😆😂.
Pållan var allt lite grinig när sambon satt upp- hon ville säkert in och få en skvätt lucern som hon får smaka av när hennes betydligt äldre hagkompis får sin hink eftersom han fick det före så när jag sen kollade sambons sits bakom hästen utanför stallet tog pålleloppan eget beslut och klev in- mat tack! 😆😅.
 
Det har bitvis varit lite trötta ögon 😴 Nåja, nu är det bara 1,5 timme kvar! :)
Sen ska jag, förhoppningsvis, kunna köra till stallet i raskt tempo för att sedan fixa stallet, köra hem och duscha i samma raska tempo. Får jag fyra timmar sömn så är det absolut godkänt. Ska nämligen iväg till min chef för lite pool- och grillfest :)
 
Jag vill bara vara hemma och njuta av att ha helg.
Istället ska vi på "äventyr" med svärmor, som fyller år. Nån aktivitet som kan involvera bad.
Jag hatar att bada. Och aktiviteter som jag inte känner till på förhand.
Jag tycker jättemycket om min svärmor, men att träffa hela tjocka släkten i dagarna två blir för intensivt. Jag vill vila!
 
Äter frukost och läser till min enorma glädje att de fyra barn som varit försvunna i Amazonas i 40 dagar nu har hittats vid liv.

Hur imponerande måste inte det äldsta barnet vara? Som är 13 år och har klarat av att hålla sig själv och sina yngre syskon vid liv, varv det yngsta inte ens ett år gammalt.
 
Försöker planera någon semesterresa. Två kollegor har höjt High Chaparall till skyarna så blir nog dit, ska bara bestämma hur man lägger upp det bäst.
 
Äter frukost och läser till min enorma glädje att de fyra barn som varit försvunna i Amazonas i 40 dagar nu har hittats vid liv.

Hur imponerande måste inte det äldsta barnet vara? Som är 13 år och har klarat av att hålla sig själv och sina yngre syskon vid liv, varv det yngsta inte ens ett år gammalt.

Sitter i soffan och läser om barnen som hittades i Amazonas efter 40 dygn. En 11 månader gammal kille som överlevt tack vare sina fantastiskt duktiga storebröder! :heart Det måste nästan klassas som ett mirakel.
Alltså, wow!!
 
För övrigt hade jag tänkta handla mat nu på morgonen men jag tror jag tar det lugnt istället. Hästarna efter lunch. Kan fixa lite här hemma innan dess istället 😊

Jag har mat, om än tråkig… 🙄
 
Bild från gårdagen konsert
Björn Rosenström
 

Bifogade filer

  • 20230609_190759.jpg
    20230609_190759.jpg
    302,3 KB · Visningar: 15
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 910
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 327
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 089
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 278
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp