Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bygg-gänget hade fint besök idag vid nya huset. Då behöver jag inte sakna hjortarna här så mkt. 😍😅
A91A82FC-65E5-439E-B38F-F8131D287040.jpeg
 
Försöker göra mig redo för nattrastning och sovdags. Fastnade i att kolla möbler till nya lägenheten. Kan i alla fall konstatera att det finns många(!) begagnade soffor häromkring som är i precis den stil vi vill ha och som kostar en bråkdel av vad de kostar i butik. Så. När det väl börjar närma sig flytt mer ordentligt så kan vi nog få en soffa enkelt i alla fall. Bara resten kvar att fundera på, typ. Har gjort ett dokument till oss där vi kan skriva upp vad vi redan har och vad vi behöver köpa nytt. Partnern har hållit på med massor av pappersarbete och är också den som sköter största delen av kontakten med mäklaren + säljaren nu. Väldigt skönt för mig att slippa vara social efter att ha sprungit runt på jobbet och pratat konstant med kunder och så :p
 
Har som vanligt huvudvärk, men tror det var snudd på väg till migrän, väldigt envis i dag. Har dämpats lite och hoppas att det lättar under natten.

Fått ett samtal jag inte ville ha. Av hyresvärden. En granne störs av spionen och har filmat när han sitter vid ytterdörren och ylar, jag fick inte varning denna gången sa han, men.... Det var ju snällt. Hunden är tyst när jag går och tyst när jag kommer och jag har rätt länge själv spelat in honom hela tiden jag varit borta och han har varit tyst hela tiden och sedan slutade jag med det (jag såg ingen anledning att spela in flera timmar varje dag och lyssna igenom sekund för sekund av tystnad....), ingen granne har sagt något annat utan tvärtom, när jag frågade någon så var de bara positiva och hade inget hört, så...

Har satt ut annons om dagmatte/husse i en FB grupp i alla fall, får se om det ger napp. Vet att han är lite utflippad till mans just nu, löpetik så han är inte riktigt sig själv. Hoppas det går över snart igen! Hunddagis stressar honom så det är uteslutet.

I övrigt har jag jobbat, sovit, varit ute med spionen och pratat i telefon. Ätit lite, samma som flera dagar i rad nu. Är väldigt trött så ska i säng nu, sent som vanligt! Men allt är redo inför i morgon som vanligt. Jag är inte världens piggaste på morgonen så föredrar att ha allt klart redan kvällen före :)
 
Har som vanligt huvudvärk, men tror det var snudd på väg till migrän, väldigt envis i dag. Har dämpats lite och hoppas att det lättar under natten.

Fått ett samtal jag inte ville ha. Av hyresvärden. En granne störs av spionen och har filmat när han sitter vid ytterdörren och ylar, jag fick inte varning denna gången sa han, men.... Det var ju snällt. Hunden är tyst när jag går och tyst när jag kommer och jag har rätt länge själv spelat in honom hela tiden jag varit borta och han har varit tyst hela tiden och sedan slutade jag med det (jag såg ingen anledning att spela in flera timmar varje dag och lyssna igenom sekund för sekund av tystnad....), ingen granne har sagt något annat utan tvärtom, när jag frågade någon så var de bara positiva och hade inget hört, så...

Har satt ut annons om dagmatte/husse i en FB grupp i alla fall, får se om det ger napp. Vet att han är lite utflippad till mans just nu, löpetik så han är inte riktigt sig själv. Hoppas det går över snart igen! Hunddagis stressar honom så det är uteslutet.

I övrigt har jag jobbat, sovit, varit ute med spionen och pratat i telefon. Ätit lite, samma som flera dagar i rad nu. Är väldigt trött så ska i säng nu, sent som vanligt! Men allt är redo inför i morgon som vanligt. Jag är inte världens piggaste på morgonen så föredrar att ha allt klart redan kvällen före :)
Hoppas det löser sig med någon som kan se efter honom så det inte blir gnissel med värden och grannarna.
 
Hoppas det löser sig med någon som kan se efter honom så det inte blir gnissel med värden och grannarna.
Ja precis! Han brukar klara det bra, men har märkt nu speciellt senaste veckan att han är allmänt märklig, kom på att han var så i våras också när en tik löpte och det gick över och han blev sitt normala jag igen.

Och så blir det ensamhetsträning från 0 igen så att jag kan ha koll på hur det fungerar.
 
Joggat 4 km. Hälften i nya skor och hälften i gamla.
Nu äter jag mammafralla och dricker kaffe.
Lång jobbdag idag eftersom vi har mötesdag på tisdagar.
 
Avverkaren har redan kommit. När jag var ute i stallet för en halvtimme sedan dök han upp. "Hej, hej", hörde jag helt plötsligt i mörkret utanför dörren. Det var tur att jag redan tyckte att jag hade hört en bil, så jag var lite förberedd i alla fall, annars hade jag väl dött av skräck... :D Det ska bli SKÖNT när det är klart!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 085
IT & mobiler Jag ska sätta ihop en massa bilder till en film samt ha med en känd låt. Hur gör jag då? Finns det ngt program eller hur gör folk? Helt...
Svar
3
· Visningar
346
Senast: sicx
·
Trädgård & Växter Jag har tre sekatörer. Ingen är riktigt bra. En av dem är en billig historia från Lidl som jag har fått. Den passar inte mina små händer...
Svar
15
· Visningar
803
Senast: sjoberga
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
60 666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp