Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är på fruktansvärt dåligt humör. Tänkt jobba hemifrån idag, istället kraschade jag så lågt att min mätare bara sa LO. Vad är meningen med att leva hälsosamt när det enda det gör är att jag mår sämre?
Det där var väl en vantolkning?
Du har din sensor för att undvika att hamna där!

Du ska lägga larmen så det larmar innan du är så där låg. Så du kan stoppa det innan du dimper.

Du klarar det! Det vet jag!
 
Försöker göra något vettigt men det går sådär när man har en hund på vardera sidan som pockar på lek. Det kastas hundsaker på mig hela tiden och hundar som bara -Kom igen matte... ta den! :rofl:

Märks att man varit borta nästan ett dygn och att de är glada att se mig/vara hemma :love:

Effie tyckte dock riktigt synd om sig själv när jag var ute och skottade så hon och Trolla plockade isär Adventsljusstaken, öppnade min ryggsäck varpå Effie snokade reda på påsen med lussekatter och smaskade i sig. Jag ska snart lämna bort dem en sväng igen ska till Göteborg för julbord med kollegorna och behöver börja göra mig iordning. 6h i bil kommer jag ha spenderat när jag kommer hem.
 
Skriver ansökningar om statsbidrag medan denna sömniga individ har parkerat sig i schäslongen

Snapseed.jpeg
 
Borde egentligen gå och handla, men fryser och känner mig ruggig och har stor motvilja mot att klä på mig och sticka näsan utanför dörren. Grubblar på vad jag anser som nödvändigt. Konstaterar att det nog inte är någonting jag absolut behöver ikväll.
 
Någon som har koll på riktiga julgranar? Vi har en nu som stått ute, sen kallt inne, nu står den på den plats där den "ska stå" (rätt kallt där med).
Nätet som är runt, bör man ta bort det på en gång, spelar det ingen roll, eller ska man låta det sitta en stund?
Vi brukar klippa nätet så fort granen hamnat på sin plats i foten, så får den stå och låta grenarna "hänga ut sig" lite innan det är dags att klä den. I år fick den dock bara typ en kvart på sig att veckla ut sig och det gick fint det också :)
 
Har lyckats ta mig igenom 3/4 av den sega arbetsuppgiften och pausar nu med pepparkakor med Saint Agur Crème samt kaffe - min standardfika såhär års :d

Fick upp ett FB-minne att jag tydligen satt på kontoret och pimplade champagne vid 11:30 på förmiddagen för fyra år sedan - ibland saknar jag det där kontorslivet en liten, liten gnutta!
 
Har lyckats ta mig igenom 3/4 av den sega arbetsuppgiften och pausar nu med pepparkakor med Saint Agur Crème samt kaffe - min standardfika såhär års :d

Fick upp ett FB-minne att jag tydligen satt på kontoret och pimplade champagne vid 11:30 på förmiddagen för fyra år sedan - ibland saknar jag det där kontorslivet en liten, liten gnutta!
Nyfiken, vad jobbar du med nu för tiden?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har haft en del sjukstuga här hemma, vilket innebär mindre öppna förskolan och alldeles för mycket tv för tvillingarna på 1,5 år. Jag...
Svar
8
· Visningar
570
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter Isis med sin regnbågsleksak. Det kändes lämpligt idag när det är Falun Pride.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
72 036
Senast: Unafraid
·
Svar
2 010
· Visningar
72 504
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 845
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp