Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en mus i mitt kök. Samma som jag hittade musbajs efter för några veckor sedan - antar jag. 😫😫 Sonen såg den för några dagar sedan och sedan dess inte ett spår efter den. Förrän idag. Jag satt på digital föreläsning och plötsligt dyker det lilla aset upp. Tror att vi blev lika rädda båda två och den smet in under frysen. 😫😫
Köket är laddat med fällor, liksom det varit sedan första musbajsen hittades. Men den lille fan går inte i fällan… 😩😩
Snart köper jag katt.

Med vänlig hälsning, rått-och musfobikern
 
Jag har en mus i mitt kök. Samma som jag hittade musbajs efter för några veckor sedan - antar jag. 😫😫 Sonen såg den för några dagar sedan och sedan dess inte ett spår efter den. Förrän idag. Jag satt på digital föreläsning och plötsligt dyker det lilla aset upp. Tror att vi blev lika rädda båda två och den smet in under frysen. 😫😫
Köket är laddat med fällor, liksom det varit sedan första musbajsen hittades. Men den lille fan går inte i fällan… 😩😩
Snart köper jag katt.

Med vänlig hälsning, rått-och musfobikern
Måste bara ifrågasätta musfobikern. Jag har nämligen fobi för möss och jag hade inte klarat vara kvar i huset.
 
Jag har en mus i mitt kök. Samma som jag hittade musbajs efter för några veckor sedan - antar jag. 😫😫 Sonen såg den för några dagar sedan och sedan dess inte ett spår efter den. Förrän idag. Jag satt på digital föreläsning och plötsligt dyker det lilla aset upp. Tror att vi blev lika rädda båda två och den smet in under frysen. 😫😫
Köket är laddat med fällor, liksom det varit sedan första musbajsen hittades. Men den lille fan går inte i fällan… 😩😩
Snart köper jag katt.

Med vänlig hälsning, rått-och musfobikern

Låna katt? Men alla katter jagar inte möss, ffa är inte alla katter lika bra på att fånga möss. Eller bra på att döda dem. Vissa leker och går därifrån när det inte är roligt längre och musen sticker iväg någonstans och självdör.

Eller så äter katten upp musen och kräks sedan på mattan så man trampar i det när man ska på toa under natten.
 
Måste bara ifrågasätta musfobikern. Jag har nämligen fobi för möss och jag hade inte klarat vara kvar i huset.
Jag antar att det finns olika grader av helvete? Jag får krypningar i hela kroppen, pulsökning, kallsvettas och vill grina. Jag kommer inte kunna tänka på något annat innan den sitter fast i fällan. Plus ett extremt behov av att städa varje millimeter där fanskapen kunnat sätta sina äckliga tassar. 🤮
Men jag är också utrustad med ett hyfsat pannben, så att låta mina fobier styra mitt liv finns inte på världskartan. 🤷🏻‍♀️
 
Jag antar att det finns olika grader av helvete? Jag får krypningar i hela kroppen, pulsökning, kallsvettas och vill grina. Jag kommer inte kunna tänka på något annat innan den sitter fast i fällan. Plus ett extremt behov av att städa varje millimeter där fanskapen kunnat sätta sina äckliga tassar. 🤮
Men jag är också utrustad med ett hyfsat pannben, så att låta mina fobier styra mitt liv finns inte på världskartan. 🤷🏻‍♀️
Då har vi helt olika syn på fobi. Mitt pannben är fantastiskt men i min värld så hör det inte ihop med fobi.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag har en mus i mitt kök. Samma som jag hittade musbajs efter för några veckor sedan - antar jag. 😫😫 Sonen såg den för några dagar sedan och sedan dess inte ett spår efter den. Förrän idag. Jag satt på digital föreläsning och plötsligt dyker det lilla aset upp. Tror att vi blev lika rädda båda två och den smet in under frysen. 😫😫
Köket är laddat med fällor, liksom det varit sedan första musbajsen hittades. Men den lille fan går inte i fällan… 😩😩
Snart köper jag katt.

Med vänlig hälsning, rått-och musfobikern
Vad agnar du med? Mitt tips är kaviar. :)
 
Jag har en mus i mitt kök. Samma som jag hittade musbajs efter för några veckor sedan - antar jag. 😫😫 Sonen såg den för några dagar sedan och sedan dess inte ett spår efter den. Förrän idag. Jag satt på digital föreläsning och plötsligt dyker det lilla aset upp. Tror att vi blev lika rädda båda två och den smet in under frysen. 😫😫
Köket är laddat med fällor, liksom det varit sedan första musbajsen hittades. Men den lille fan går inte i fällan… 😩😩
Snart köper jag katt.

Med vänlig hälsning, rått-och musfobikern
Råttehunn finnes 🐀
 

Bifogade filer

  • 0B3042DB-0669-4B39-B37A-17D3E5DB1775.jpeg
    0B3042DB-0669-4B39-B37A-17D3E5DB1775.jpeg
    250,2 KB · Visningar: 27
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 562
IT & mobiler Jag ska sätta ihop en massa bilder till en film samt ha med en känd låt. Hur gör jag då? Finns det ngt program eller hur gör folk? Helt...
Svar
3
· Visningar
259
Senast: sicx
·
Trädgård & Växter Jag har tre sekatörer. Ingen är riktigt bra. En av dem är en billig historia från Lidl som jag har fått. Den passar inte mina små händer...
Svar
15
· Visningar
667
Senast: sjoberga
·
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
18 19 20
Svar
384
· Visningar
9 698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp