Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
En av de gibbiceps jag har hemma nu. Denna är på 15 cm. Så den är "liten" än. Blir som sagt 50+ som vuxen
20191213_182045.jpg
 
Det låter vettigare. Jag tänker att jag man bemanning så länge borde det behövas folk.

Jag känner mig en aning uppgiven. Jag har ett CV som är fyra sidor långt, välutbildad, arbetsvillig. Men ändå får jag inget och definitivt inget som matchar min kompetens.

Ett fyra sidor långt CV låter helt orimligt, korta ner! Ta bort alla okvalificerade jobb om det är dessa som tar sån plats, det ser ändå inte bra ut på cv't. Jag hade på sin höjd tagit med något enstaka, om det kan krydda cv't och göra det mer intressant. Annars inte!
 
Det låter vettigare. Jag tänker att jag man bemanning så länge borde det behövas folk.

Jag känner mig en aning uppgiven. Jag har ett CV som är fyra sidor långt, välutbildad, arbetsvillig. Men ändå får jag inget och definitivt inget som matchar min kompetens.
Jag skulle reducera mitt CV till ungefär en sida om jag vore du, jag tror att få arbetsgivare orkar läsa igenom ett så långt CV!
 
Jag skulle reducera mitt CV till ungefär en sida om jag vore du, jag tror att få arbetsgivare orkar läsa igenom ett så långt CV!

Det är nog få som har så många relevanta anställningar/uppdrag att det blir längre än en helsida. Att sitta och ange sommarjobb, okvalificerade jobb och irrelevanta anställningar som inte matchar jobbet man söker är bara negativt för cvt.
 
Jag älskar att bo på landet!

Fick telefon ikväll. En grannkvinna har en utbytesstudent boende hios sig. Kvinnan har akut tagits till sjukhus på eftermiddagen och utbytesstudenten var nu ensam i ett stort hus i ute på landet. Studenten hade ringt sin kontaktperson som finns 3 timmars resa bort! Samtalet hamnade till slut hos mig, som bor tre hus bort.

Nu är halva byn på fötter.
Vi har försäkrat oss om att hen har frukost. Gett telefonnummer och kontakter att ringa om de är något. Ett halvdussin personer runtom har koll och telefonkontakt för att försäkra oss om att grannen är tillbaka hemma imorgon. Frågat om det är OK att sova ensam inatt.
Hen ska känna att vi är en hel krets av människor runt henom, hen är inte ensam.

Mina byar :love:
 
Tre dagar kvar till semester! :D Jag sitter och äter glass, lyssnar på musik (herregud så mycket musik det finns) och förbereder mig mentalt på att inte behöva göra något annat än sådant som är kul. Chattar lite med bekanting också. Han har pratat massor om att ses och klättra någon dag men jag har helt enkelt inte hunnit. Nu borde det snart finnas gott om tid till det!
 
Lyssnar på havet, skriver julrim och funderar på hur många gånger det är rimligt att mys-elda (alltså elda bara för eldandets skull, inte för att få upp värmen) på en och samma dag. Lär vara skyldig föräldrarna lite vedpengar efter de här dagarna :angel:
 
Ska åka och jobba. Bästa arbetstiden 22-02. :laugh: Sen är det bara två dagar kvar med jobb och sedan är jag ledig till efter nyår iom att jobbet alltid stänger ner hela fabriken.

Vilket skumt pass! (Men det låter i mina ögon som en fullt rimlig arbetstid, hellre det än att börja 08 på morgonen :p ) Vad är det du jobbar med nu igen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
45 46 47
Svar
939
· Visningar
27 130
Senast: Asko
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 242
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
60 832
Senast: Bonita4
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
608
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp