Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, mina föräldrar! Att de aldrig tröttnar på mig, tycker att jag ringer för ofta, tycker att jag tjatar för mycket eller är för jobbig. De är värda sin vikt i guld! :love:

Idag skulle jag köpa garn för att göra julklappar till mina kusiner. Som vanligt så hade jag kollat på nätet så att det finns i butiken och det stog "finns i xx-butik" och alltså inte fåtal eller slut men när jag kommer dit så fanns det bara ett garn i den färgen och jag hade behövt tre. Bestämde mig för att fråga någon som jobbar där om det finns fler någon annan stans i butiken eller om det skulle komma in innan jul. Nej, det ska det inte. Min hjärna blev sur och låste sig, gjorde som jag brukar - dvs ringa mamma eller pappa - mamma svarade och sa "men det är väl inte så farligt? Ta tre olika färger då så får de olika färger, det blir enklare att hålla isär dem då också".

En så himla enkel och självklar lösning, men som jag inte kan komma på själv. Min hjärna var ju inställd på att ha tre garnnystan av samma färg och absolut ingenting annat! Tre garnnystan av olika färger blev det i alla fall, och nu lite senare så känns det faktiskt okej ändå. Har redan kommit på lite idéer på hur jag kan göra det ännu mer personligt nu :up:

Vad jag ville säga, är att mina föräldrar är de bästa föräldrarna jag kunde få och de personer som känner mig allra bäst! :heart
 
Senast ändrad:
Varit på yngsta dotterns luciafirande. Nu är hela familjen hemma. Maken lagar mat och jag försöker jobba lite mer men det känns onödigt. Gjort det jag behöver idag så kan faktiskt sluta för idag :)

Maken frågade mig förut om jag ville klippa honom. Jag tycker det är astråkigt och jag är inge bra på det så det tar en evig tid men gör det för att vara snäll. Jag svarade att jag kan göra det om han köper kaffe till mig. Tog det sista i morse :nailbiting: Jag kan göra mycket bara jag får kaffe :D
 
Om man ska baka lussekatter är det bra att ha saffran hemma. Jag var säker på att jag hade två paket men tydligen inte (eller så hittar jag dem inte). Så det blev att störta ner på apoteket och köpa. :meh:
 
Tuggar på en stor skål ostbågar, dricker julmust och avslutar dagens jobb framför brasan. Är vansinnigt nöjd med att ha stått fast vid min plan att isolera mig nere i sommarhuset i några dagar den här veckan, trots att jag vet att många nära & kära skulle ha föredragit om jag hållit mig i stan och hängde med dem. Ibland är det bra att vara lite självisk 😊

Mys.jpg
 
Fortfarande ont i huvudet efter tre 665mg Alvedon. Jag tycker det får räcka nu faktiskt. Sovit oroligt hela dagen och vaknat av huvudvärken flera gånger. Är fruktansvärt trött. Till det verkar katten må lite illa och äter inte upp all sin mat.

Snart kommer dock mormor på besök och vi ska lämna över lite julklappar och äta lussebullar. Hoppas det kan pigga upp lite och få mig att tänka på annat än ont ont ont. :down:
 
Folk är lite konstiga ibland.
Fick världens utskällning via PM om varför jag inte ge bort de 5 stora malarna till henne...
Känner inte personen ifråga. Vet inte ens var hon bor eller om hon har plats för dem (de blir 50+ som vuxna, kräver minst 720 liters kar till TVÅ av dem...)
 
:down:

På mitt jobb går bemaningspersonalen över till provanställning inom 6-12 månader om det funkar bra.

Det låter vettigare. Jag tänker att jag man bemanning så länge borde det behövas folk.

Jag känner mig en aning uppgiven. Jag har ett CV som är fyra sidor långt, välutbildad, arbetsvillig. Men ändå får jag inget och definitivt inget som matchar min kompetens.
 
Det låter vettigare. Jag tänker att jag man bemanning så länge borde det behövas folk.

Jag känner mig en aning uppgiven. Jag har ett CV som är fyra sidor långt, välutbildad, arbetsvillig. Men ändå får jag inget och definitivt inget som matchar min kompetens.
Det sjuka är dock att de går ner i lön när de blir anställda O_o i och med att de har medllönen av de anställda inom företaget.

Håller tummarna för att du hittar något permanent snart. Hade du inte bott långt bort hade jag rekommenderat dig söka jobb hos oss. Inte det mest utvecklande jobbet, men välbetalt och ingen erfarenhet krävs.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 976
Senast: Mia_R
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
36 37 38
Svar
742
· Visningar
19 888
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
59 333
Svar
2 002
· Visningar
64 651

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp