Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Plockar, och försöker tänka ut om det är något jag missat. Packar mig och hunden inför min sjukhusvistelse idag. Måste komma ihål att tanka bilen innan jag lämnar den illl avkomman också. Hens bil är krasslig och hen har möte med regionen idag. Där gör den bättre nytta är jag ändå inte ska köra nånstans.

Få se om det blir akutdialys eller om de bara medicinera mig. Får lite skäll av vården för jag är för hurtig. Läkaren var skapligt häpen över att jag dagen innan suttit i bil större delen av dagen med kompis och åkt till djursjukhuset med en häst. De tycker inte jag fattar hur dålig jag är. men inget blir väl bättre av att ligga stilla och oja sig över livet? Jag gör det jag orkar. Det är roligare på det viset.

Lite hjärtsnörp över att lämna hunden i avkommans vård. Mest för att jag inte tycker om att besvära. Samtidigt vet jag att hunden är högt älskad även hos dem. hunden själv kommer att tycka att det är toppen. Hans två absoluta favoritmänniskor och han får tillbringa tid med dem.
Hoppas att allt går bra :up: !
 
På jobb

Sovit ruggigt dåligt inatt allt har typ varit fel det har varit för kallt, sambon har svettats och tyckt det varit för varmt, hundarna har snarkat ja listan på orsaker till att inte kunna somna vart lång :rofl:

Ska även idag typ sitta av tiden på jobbet för jag tänker inte hjälpa till. Alltså jag tar ju väl hand om de uppgifter som kommer in men jag kommer inte aktivt söka efter dom som tidigare.

Knäppt på en ljudbok i örat och knäckt en Nocco och tar det piano.

Kommer bli en bra dag detta :D

Fick precis ett sms från en kund/entreprenör som jag har ett gott samarbete med vilket löd Godmorgon mitt :heart I mitten av november kommer projekt X dra igång så då kör vi

Tjoho!
 
Plockar, och försöker tänka ut om det är något jag missat. Packar mig och hunden inför min sjukhusvistelse idag. Måste komma ihål att tanka bilen innan jag lämnar den illl avkomman också. Hens bil är krasslig och hen har möte med regionen idag. Där gör den bättre nytta är jag ändå inte ska köra nånstans.

Få se om det blir akutdialys eller om de bara medicinera mig. Får lite skäll av vården för jag är för hurtig. Läkaren var skapligt häpen över att jag dagen innan suttit i bil större delen av dagen med kompis och åkt till djursjukhuset med en häst. De tycker inte jag fattar hur dålig jag är. men inget blir väl bättre av att ligga stilla och oja sig över livet? Jag gör det jag orkar. Det är roligare på det viset.

Lite hjärtsnörp över att lämna hunden i avkommans vård. Mest för att jag inte tycker om att besvära. Samtidigt vet jag att hunden är högt älskad även hos dem. hunden själv kommer att tycka att det är toppen. Hans två absoluta favoritmänniskor och han får tillbringa tid med dem.
Tänker på dig!! Om de skulle krisa med hunden kan jag köra och hämta honom också, det är inga problem :heart
 
Har faktiskt gjort min del av den mindre uppgiften. Och bör hinna klart med den individuella delen till "organisation och ledarskap". Ska göra en PP till den också men den hinner jag göra i helgen.

Ska jobba lördag så kommer slå i flextaket men det är bra, då kan jag nyttja det till att jobba halvdagar etc med de två sista kurserna utöver de 20% jag är studieledig.

Sen hoppade bilen igång utan knot trots bara 2 plus ute. Det är ju bra att den fungerar men det vore fint om problemet blev tydligt när den är hos verkstaden, annars måste den ju in igen.
 
IMG_20211027_090132301.jpg

Vabbar, och känner att jag absolut borde vinna någon slags kreativt "årets mamma"-pris allra minst! :angel::idea::rofl:
 
Hämtat ut paket med min nya stalljacka och den blir perfekt nu och i vinter 😊 Första gången på flera år jag köper en ny till just de 🙈 Skämmer inte bort mig själv direkt.

Inte nog med att jag fick magkatarr tog en dag så fick jag hörselgångsinflammation igen på ena örat 😂💩 Tur jag hade ögondroppar hemma. Mitt liv just nu är upp och ned vänt delux. Och i helgen ska jag på dop också. Känner att jag egentligen inte har tid pga av tentaplugg.
 
Ok.. andas Diabetikern....

Just pratat med ledningen som kommit på at Julbord för våra kunder kan vara något... och så bjuder vi personalen också...
Utanför arbetstid.

Med andra ord så bjuder företaget på Julbord tillsamman med de klienter/kunder jag har. Så då jobbar jag ju.
Nej nej du jobbar inte utan det är ju något företaget bjuder på!

Företaget bjuder på maten jag bjuder på arbetstiden är det så det är tänkt? Julbord med kunder då arbetar jag ju. Julbord med personal då umgås man på ett avslappnat sätt utanför jobb.

Jag kommer iallafall vara instämplad under julbordet. + ha reseersättning om det blir en bit ifrån stan.
 
Ok.. andas Diabetikern....

Just pratat med ledningen som kommit på at Julbord för våra kunder kan vara något... och så bjuder vi personalen också...
Utanför arbetstid.

Med andra ord så bjuder företaget på Julbord tillsamman med de klienter/kunder jag har. Så då jobbar jag ju.
Nej nej du jobbar inte utan det är ju något företaget bjuder på!

Företaget bjuder på maten jag bjuder på arbetstiden är det så det är tänkt? Julbord med kunder då arbetar jag ju. Julbord med personal då umgås man på ett avslappnat sätt utanför jobb.

Jag kommer iallafall vara instämplad under julbordet. + ha reseersättning om det blir en bit ifrån stan.
Du tänker helt rätt, är man med kunder så jobbar man. Enkelt.
 
Hämtat ut paket med min nya stalljacka och den blir perfekt nu och i vinter 😊 Första gången på flera år jag köper en ny till just de 🙈 Skämmer inte bort mig själv direkt.

Inte nog med att jag fick magkatarr tog en dag så fick jag hörselgångsinflammation igen på ena örat 😂💩 Tur jag hade ögondroppar hemma. Mitt liv just nu är upp och ned vänt delux. Och i helgen ska jag på dop också. Känner att jag egentligen inte har tid pga av tentaplugg.

Beställde nyss en ridkappa, en sån lång modell. Tänkte jag skulle slippa frysa röven av mig i ridhuset när jag är med ungarna på ridskolan i vinter 😅 Hemma rider jag och grejar gärna i overall pga lättvindigt men vill inte se ut som en jättebäbis när jag är med dom på ridskolan 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp