Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter sedvanligt morgonpyssel med hundarna och mänskilgörandet av mig själv, så har jag städat lite på övervåningen och bytt sängkläder.
Nu blir det en kopp te innan jag ska köra igång tvättmaskinen samt dammsuga och torka golven både uppe och nere :up:

Har också fått gårdagens dryga dm snö bortskottad från infarten och gårdsplanen nu under morgonen. Klart värt slantarna att vara med i byns plogförening!
 
Och där klirrade det ifrån växthuset :crazy: så minst en ruta har gått i blåsten
Jaja jag har ju beställt ett nytt så :) stormsäkert ;)
:( för klirret och blåsten, men :D:banana: för nytt och stormsäkert. Jag har varit ute och rekat nu på morgonen, även om jag vet att det är ett stabilt bygge så lyssnar jag lite extra ängsligt ut mot växthuset när det stormar. Men inga klirr eller liknande här, träd och annat ser vid första anblicken ut att stå kvar hyggligt intakta.
 
:( för klirret och blåsten, men :D:banana: för nytt och stormsäkert. Jag har varit ute och rekat nu på morgonen, även om jag vet att det är ett stabilt bygge så lyssnar jag lite extra ängsligt ut mot växthuset när det stormar. Men inga klirr eller liknande här, träd och annat ser vid första anblicken ut att stå kvar hyggligt intakta.
Det nya är i kanalplast
Det gamla har nu ytterligare en taklucka ;)
Jag kan nog sätta dit en bit av nåt så funkar det säkert till tomater :up:
 
Sovit sådär inatt, sambon har pratat i sömnen igen och malt på om ”gnnhh.. VI HAR VÄÄÄRLDENS FIIIINASTE HUND, jaaaaaaa det är du hussegrisen…KLAAAAAS! SLÄPP MIN KEBAB!” så jag kan ha legat och fnittrat för mig själv halva natten. :angel: Och så har det blåst lite men det hördes dåligt av uppenbara skäl.:D

Lite värt huvudvärken är det allt.
Snälla, säg att du spelade in? 😂
 
Officiellt jag orkar inte mer denna jäkla skit januari. Först rasa kopplingen på bilen, Trulis drog sönder sina hovar så det inte går att sko, Kajsa blev sjuk, på kvällen fick vi akut ta bort gammel katten efter krampanfall ( var planerat att ta bort henne om ett par veckor ) och nu är lilla stallet fullt med vatten efter de har regnat. Jag orkar verkligen inte mer, jag är helt slut.
 
Officiellt jag orkar inte mer denna jäkla skit januari. Först rasa kopplingen på bilen, Trulis drog sönder sina hovar så det inte går att sko, Kajsa blev sjuk, på kvällen fick vi akut ta bort gammel katten efter krampanfall ( var planerat att ta bort henne om ett par veckor ) och nu är lilla stallet fullt med vatten efter de har regnat. Jag orkar verkligen inte mer, jag är helt slut.
Håller med om att året varit minst sagt skit hittills. När ska det vända? Hoppas snart! Gärna omgående
 
Avbokade nu jobbet i eftermiddag. Verkligen avskyr att boka av saker. Speciellt med så här kort varsel. Men alltså jag mår verkligen inge vidare just nu psykiskt. Känns som jag ska gå av på mitten närsomhelst 😂🕳:rage:
Så nu hinner jag såga det stora trädet som såklart var tvungen och ramla över tråden. Hade iofs kunnat vara värre och ramlat över elledningen istället. Så ”tur i oturen” . Gillar inte riktigt det uttrycket men ja :cautious:
 
Röjer i badrumsskåpet och ska rensa lite där för å se vad jag verkligen behöver och vad som ska slängas.

Du påminde mig om att jag _måste_ ta tag i badrumsskåpet här hemma :up: Det är kaos på alla nivåer och största problemet är att vi hade behövt mer förvaring...

Här blåser det på i ungefär samma vindstryka som igår med storm i byarna. Ska titta till torpet i dag men det känns meningslöst innan blåsten lugnat ner sig och vägarna är farbara. Håller tummarna för att våra träd sig!
 
Hoppsan, det visade sig visst att ett glas bubbel ingår vid besök på de flesta ställen som säljer vigselringar i denna stad O_o Tur att vi hade laddat upp med både lunch och fika innan vi kom så långt i vår shoppingtripp. Innan dess fick vi handskas med en MYCKET STRÄNG äldre skotsk kvinna som så att säga visade oss var skåpet ska stå när det kommer till att få en kilt vävd och uppsydd. Detta föranledde en förklaring för Herr Sambo om vad det svenska uttrycket "ord och inga visor" betyder. Hon påminde mig om min mattelärare i högstadiet och det var knappt så att man vågade andas i hennes närhet :D

Håller nu på att ladda om för att knata upp till grannarna som mycket spontant bjöd upp oss på ett glas vin när vi träffades vid soptunnorna i förmiddags. Om jag klagar på huvudvärk imorgon så påminn mig om att jag tyckte det var värt det vid 20:49 kvällen före :angel:
*påminner mig själv om att det var värt det vid 20:49 kvällen före*

Äsch jag skojar bara, så illa är det inte! Men lite "cloudy" känns det allt, det där huvudet :angel: En fantastisk trevlig kväll dock med massor av intressanta diskussioner om allt från godaste jordnötssmöret till Vladimir Putins senaste påhitt.

Håller nu på att kicka igång dagen lite långsamt med kaffe och smoothie. Sambon har åkt iväg för att surfa hela dagen och jag funderar på vad jag ska hitta på i min ensamhet. Baka, städa, träna och slöa framför Netflix låter rätt lockande 😊
 
Jag är också i desperat behov av klippning. Men vågar verkligen inte ge mig på det själv. Tror det behöver kapas närmare 2 dm. Kommer att ha två riktigt stora räkningar den här månaden så det får vänta.

/mvh verkligen inte fattig men för närvarande rätt pank
Och jag vågar sällan låta frisörer klippa mig! Vet aldrig om det är en klippgalning jag har bakom mig! :nailbiting:
 
Och jag vågar sällan låta frisörer klippa mig! Vet aldrig om det är en klippgalning jag har bakom mig! :nailbiting:
Klippte mig senast hos frisör 2013 eller om det var 2015? Nej måste ha varit 2013. Det blev ju egentligen helt ok men jag började gråta av någon oklar anledning :o
Får se om jag nånsin vågar att någon annan ska klippa mig igen 😅
Har du likadant när någon annan klipper dig?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Hej. Om jag är vän med ngn på FB och Messenger men valt att inte följa hen, om jag då ångrar mig och trycker på "följ"får personen då en...
Svar
6
· Visningar
234
Senast: Grazing
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
65 740
Trädgård & Växter Lyckades äntligen idag komma iväg till Ulriksdalsslottsträdgård och har köpt så fina blommor till balkongen. Ska resa bort i morgon men...
Svar
9
· Visningar
470
Senast: Acto
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
71 72 73
Svar
1 457
· Visningar
41 060
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Gräs i näshålan?
  • Försäkring

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Ljus prick i ögat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp