Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyvaken, har precis morgonrastat hundarna. Trodde lite naivt att det var i västra delarna av Sverige det skulle blåsa massor och att det skulle vara lugnt här. Well. Det blåser massor här också (troligen inte lika mycket som i västra Sverige, men ändå). Varken jag eller hundarna ville vara ute speciellt mycket... Ska försöka sova lite till och hoppas på bättre väder när jag vaknar.
 
Ligger och väntar på att det ska bli dags att ge hästarna frukost, enligt yr blåser det 24-25 m/s i byarna. Salixen utanför gör att det låter extra mycket.
Vi har bestämt i stallet att idag får hästarna vara inne till lunch pga blåsten. Så hjälps vi åt att släppa ut dom då. Det ska ju fortfarande blåsa 20 m/s i byarna, men säkrare att hantera pållarna när fler är på plats och maten blåser inte bort ( de får frukosten ute i normala fall).
 
Skulle egentligen vara på jobbet nu, men avstod att åka dit pga stormen. Har sån galen ångest över det nu, har alldeles för bra arbetsmoral egentligen :cry: Samtidigt vet jag att det skulle vara ett helvete att köra, och även om jag åkt tåget skulle jag kommit sent, plus att jag måste köra bil till stan ändå.
 
Har varit uppe och matat hästarna vid 6. Mörkt, så det är ju inte helt lätt att avgöra, men kunde inte se något trillat träd eller annat elände. I alla fall inte i närheten av hus/stall och det är ju huvudsaken!! El har vi, men den är nedgrävd här sedan länge så jag hade inte förväntat mig att den skulle försvinna egentligen. Även om man aldrig kan vara säker. Nu börjar det ljusna så smått, så vi får väl se hur det ser ut här snart.... Blåser fortfarande rätt friskt i byarna.
 
Kunde ju inte sova låg bara och vred och vände på mig halva natten :banghead: Trodde blåsten hade lugnat sig men icke blåser satan ute.
 
Här har blåsten lugnat sig, även om det fortfarande blåser rätt mycket så är det ingenting mot hur det lät igår kväll. Det är kolsvart ute, så än har jag ingen aning om hur det ser ut med nedfallna träd.
 
Det blåser fortfarande här även om det är lugnt jämfört med hur det är söderöver. Jag vaknade när det drog igång vid 2-tiden men somnade om. Det regnade ju en stor del av dagen igår men det övergick i snö så nu är det vitt på isen igen (och några minusgrader så jag hoppas snön fastnar så det inte är så halt).
 
Tur att jag redan var vaken när ambulanshelikoptern hovrade över huset i jakt på någonstans att landa. Normalt brukar dom gå ner på fotbollsplanen på andra sidan gatan, men den låg i totalmörker. Istället kollade dom av hästhagen som ligger på andra sidan vårt staket innan de tillslut bestämde sig för att få ner på den lilla parkeringen som ligger kanske 100 meter bort. Det låter rätt mycket när de går ner och när de lyfter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
79 80 81
Svar
1 602
· Visningar
53 074
IT & mobiler Mitt facebookkonto blev kapat i natt och kaparen har varit inne pa min mail för att komma at koden för att ändra lösenordet. Även ett...
Svar
3
· Visningar
625
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Dressyr Fristående fortsättning på tråden ”Operation X dokumentär på Helgstrand Dressage”, om avarter och hemskheter inom dressyrens värld och...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
56 044
Senast: Görel
·
Fritid Jag behöver en app som är pålitlig och som följer i realtid. Man ska inte få info som var aktuell för tio minuter sedan utan var aktuell...
Svar
2
· Visningar
610
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp