Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit uppe och matat hästarna vid 6. Mörkt, så det är ju inte helt lätt att avgöra, men kunde inte se något trillat träd eller annat elände. I alla fall inte i närheten av hus/stall och det är ju huvudsaken!! El har vi, men den är nedgrävd här sedan länge så jag hade inte förväntat mig att den skulle försvinna egentligen. Även om man aldrig kan vara säker. Nu börjar det ljusna så smått, så vi får väl se hur det ser ut här snart.... Blåser fortfarande rätt friskt i byarna.
På avbrottsinfo-appen säger Vattenfall att de har 44 pågående strömavbrott.
 
Här verkar det för övrigt gett sig med blåsandet för tillfället. Regnet övergick under natten till snö, så nu är det vitt ute. Tror dock inte det kommer ligga kvar så länge.
 
Spännande att köra hem, såg ett par dikesåkningar men de hade redan hjälp så jag slapp stanna. Blåser ordentligt här med men från rätt håll som jag hoppades så här från sängen hörs det knappt. Mötte däremot en som körde fort med en hästtransport, fy 17 vad jag är glad att jag inte är tvungen att köra någonstans med en häst idag.

Jaha, då är E18 avstängd efter att en hästtransport med hästar vält. Varför ger man sig ut i det här vädret om det inte handlar om liv eller död? Att köra hästtransport nu är en fråga om liv eller död!:meh:
 
Inga större skador här verkar det som. Ja förutom taket då. Jag väljer att ignorera det tills vidare. Mitt lilla växthus i plast som stod på altanen har blåst sönder. Ena soptunnan har blåst iväg, jag får väl gå ut och leta efter den. Annars verkar det lugnt, var jag ser genom fönstren.
 
Sovit sådär inatt, sambon har pratat i sömnen igen och malt på om ”gnnhh.. VI HAR VÄÄÄRLDENS FIIIINASTE HUND, jaaaaaaa det är du hussegrisen…KLAAAAAS! SLÄPP MIN KEBAB!” så jag kan ha legat och fnittrat för mig själv halva natten. :angel: Och så har det blåst lite men det hördes dåligt av uppenbara skäl.:D

Lite värt huvudvärken är det allt.
 
sovit hyfsat i natt och känner mig piggare idag än igår, solen verkar som den ska skina här idag så tänkte se om jag kan gå runt kvarteret å få lite frisk luft. Brukar sällan va någon trängsel här. rätt skönt å bo lite avskilt.
 
Fått tummen ur och har nu klippt av drygt en dm slitna toppar. Känner mig korthårig men hoppas på mindre trassel. Behöver nog gå egenom hela håret och kapa slitna toppar i längderna med dock.

Håret var minst 5 cm kortare på högra sidan och hälften så tunnt!? Sliter väl på det när jag sover antar jag?
 
Fått tummen ur och har nu klippt av drygt en dm slitna toppar. Känner mig korthårig men hoppas på mindre trassel. Behöver nog gå egenom hela håret och kapa slitna toppar i längderna med dock.

Håret var minst 5 cm kortare på högra sidan och hälften så tunnt!? Sliter väl på det när jag sover antar jag?
Jag är också i desperat behov av klippning. Men vågar verkligen inte ge mig på det själv. Tror det behöver kapas närmare 2 dm. Kommer att ha två riktigt stora räkningar den här månaden så det får vänta.

/mvh verkligen inte fattig men för närvarande rätt pank
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
97 98 99
Svar
1 979
· Visningar
63 831
Trädgård & Växter Lyckades äntligen idag komma iväg till Ulriksdalsslottsträdgård och har köpt så fina blommor till balkongen. Ska resa bort i morgon men...
Svar
9
· Visningar
445
Senast: Acto
·
IT & mobiler Mitt facebookkonto blev kapat i natt och kaparen har varit inne pa min mail för att komma at koden för att ändra lösenordet. Även ett...
Svar
3
· Visningar
627
Senast: Hermelin
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
14 15 16
Svar
308
· Visningar
19 390
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp