Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag gillar den verkligen och guiden var jättebra (blev tex inte stressad av att ha två geologer på rundturen :laugh:).

Då är det bara att besöka Falu gruva för dig då :up: Jag kan fixa specialvisning av omnejderna :D
Åh det hade varit så härligt!
Jag älskar att vara under jord. Det är något med luften eller något. Det häftigaste jag vet är dessutom när det verkligen blir så där kolsvart som det kan bli där nere.
Jag har drömt lite om att sadla om och jobba med något där jag får komma ner i gruvor. :angel:
 
Åh det hade varit så härligt!
Jag älskar att vara under jord. Det är något med luften eller något. Det häftigaste jag vet är dessutom när det verkligen blir så där kolsvart som det kan bli där nere.
Jag har drömt lite om att sadla om och jobba med något där jag får komma ner i gruvor. :angel:
Och @athena_arabians
Men det är mörkt :o och under jord! Långt.
Men definitivt en fördel med icke-trångt. Lockad är jag ju på nåt sätt samtidigt.

(Och så blev jag påmind om att jag fortfarande är sugen på att läsa geologi. Har du lästips @athena_arabians ?) fast snarare då kring hur landskapet formas (och ev det som påverkar floran).
 
Nästa vecka ska jag träffa transplantationsläkare för att få information om njur- och pankreastransplantation.

Det kan ta många år innan jag hamnar först i kön. Men ändå kan jag inte låta bli att drömma om sånt jag ska äta när jag inte längre är diabetiker. :D:D

Pannkakor med jordgubbssylt. Potatismos. Vetebullar. Semlor med varm mjölk.
Och tårta!
 
Fast den är väldigt "icketrång" för att vara en gammal gruva 😊 Men jag förstår om du tycker det är obehagligt.

Personligen har jag noll problem med att vara under jord men höjder gör mig rejält illamående.

Åh det hade varit så härligt!
Jag älskar att vara under jord. Det är något med luften eller något. Det häftigaste jag vet är dessutom när det verkligen blir så där kolsvart som det kan bli där nere.
Jag har drömt lite om att sadla om och jobba med något där jag får komma ner i gruvor. :angel:
Tur det finns folk som er som vågar va under jord :nailbiting: min gräns går vid skyddsrummet under jobbet :o För ett antal år sedan var jag på en rekryteringsträff med LKAB, lät intressant och lovande tills den där detaljen om jobba under jord kom... tog nån minut så ändrade jag mig, såg framför mig hur jag skulle råka köra maskinen över kanten på vägen ner, det skulle rasa in och allt möjligt :nailbiting: 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Hej. Om jag är vän med ngn på FB och Messenger men valt att inte följa hen, om jag då ångrar mig och trycker på "följ"får personen då en...
Svar
6
· Visningar
269
Senast: Grazing
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
67 398
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
52 53 54
Svar
1 067
· Visningar
31 047
Senast: MJLee
·
Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
6
· Visningar
238
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingststationer
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp