Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@MayGrace Jag har två likadana. :D Mor och son detta är mamman och sonen är likadan :rofl:

Vårkänslor när det är typ 2 grader ute och lera
Visa bifogad fil 85603
Rena hästar ni har, älsklingspållan fick jag gräva fram ur leran, det var lera överallt. Öron, näsborrar, ögon ... hon var mycket grundlig av sig när hon tog sina föryngrande lerinpackningar. Att matte fick stendammslunga varje gång jag skulle rykta ren henne var petitesser. 😇😊
 
Han är lite tröttsam 🤓 Han får skav av allt oavsett hur mycket man borstar därför han får duscha flera gånger i veckan. Fick hem honom i december och han hade mellanlandat hos sin gamla tränare för att vila över natten, och han sa till alla släpp inte ut On the Line för då kommer han rulla sig .. Någon tyckte synd om honom och släppte ut honom.... De droppa lera om honom när han klev av transporten hemma 😭💔🤓🤣
När jag skickade iväg Torsten på inridning fick han ha täcke på sig för de hade aldrig varit med om en häst som skitade ner sig så. :rofl: Han fick täcke på för att hon inte skulle behöva lägga hela dagen på att borsta :rofl:

Älskade lortgrisar :D
 
Rena hästar ni har, älsklingspållan fick jag gräva fram ur leran, det var lera överallt. Öron, näsborrar, ögon ... hon var mycket grundlig av sig när hon tog sina föryngrande lerinpackningar. Att matte fick stendammslunga varje gång jag skulle rykta ren henne var petitesser. 😇😊

En fodervärdshäst jag hade för flera år sedan fick man alltid ta in i spolspiltan och börja med att spola av täcket. Hästen hade en vit stjärn som man inte såg ett spår av vid intag. Han badade i lerpölarna :rofl:
 
Har just avslutat ett möte där det blev klart att det projekt jag är allokerad till på 20% går betydligt långsammare än jag trodde. Administrationen är rejält stor, det dyker hela tiden upp verksamhetsutvecklare, samordnare, utredare och externa konsulter som gubbar och gummor ur lådor, och nästan alla ser sig som verksamhetsnära oavsett var i organisationen de finns. Men den uttalat verksamhetsnära information som är direkt vital för att mitt delprojekt skall kunna gå framåt, en down-to-earth konkret behovsanalys, kommer i bästa fall om ungefär ett år. Fram tills dess är det Sinnesrobönen som gäller.

🍿
 
Har terroriserat kollegan om att en skylt inte sitter rakt i 20 minuter. Den sitter rakt, jag vill bara jävlas. Vi pekar och bråkar och vattenmåttar. Andra kollegor kom förbi och skrattade åt oss. En sa lite halvviskande att "jag önskar jag jobbade på er enhet, ni är så fina ihop". O_o Extremt konstigt. Undrar hur hen har det i sin enhet?
Har bjudit in hen till lunchdate med min enhet i morgon. Jag kommer inte vara på plats men hen kan få låna min enhet om hen vill :D 🤷‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
65 378
Trädgård & Växter Lyckades äntligen idag komma iväg till Ulriksdalsslottsträdgård och har köpt så fina blommor till balkongen. Ska resa bort i morgon men...
Svar
9
· Visningar
465
Senast: Acto
·
IT & mobiler Mitt facebookkonto blev kapat i natt och kaparen har varit inne pa min mail för att komma at koden för att ändra lösenordet. Även ett...
Svar
3
· Visningar
631
Senast: Hermelin
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
17 18 19
Svar
375
· Visningar
23 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp