Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ju skrivit tidigare om ryskorna utan att få rasiststämpel. Jag ville bara få fram stt språket var icke europeiskt. En totalt annorlunda språkmelodi.
Jag har reagerat, men skrev först nu eftersom jag tycker att du går över en gräns.

Det gäller även religion. Religionsfrihet är för mig en total självklarhet. Jag har svårt att begripa hur man kan vara religiös men jag respekterar att folk är det.

Vad har språkmelodin för betydelse?
 
Trillade över skruvdragaren som låg på köksgolvet, men kravlade upp och nu är nyckelskåpet på plats! Dock fullt av nycklar jag inte har någon aning om vad de tillhör, någon annan som har samma problem? :idea:
Jag har två nycklar som låg i lägenheten när jag flyttade in, vet inte vart de leder, en ser ut som en omklädningsskåpsnyckel så tror förra hyresgästen kan ha glömt den.
 
Mera pyssel
IMG_20200919_083149.jpg


Inte helt färdig, ska upp lite krokar och fler knappar. Men nu tar jag paus!
 
Vaknade till nollgradigt. Verkar inte ha varit under frostgränsen dock för allt ser piggt och levande ut i trädgården.

Trött och mosig men samlar kraft för morgonpromenad. Ska tända en brasa i pannan först bara, så jag kommer hem till varmt hus.

På måndag ska jag delta i ett heldagsevenemang som politiker. Brukar vara intressanta dagar. Numera är jag trött och undrar hur jag ska klara en hel dag. Det är två dagar men jag har avsagt den andra dagen och kallat in ersättare.
Det är en avvägning. Jag blir utmattad men behöver den intellektuella stimulansen. Får ägna tisdagen åt kravlöst soffhäng istället. :)
 
Åh min hjärna. Lite nervös över morgondagen (pay and jump), att tänk om jag glömmer banan?!?! tänk om jag håller på att bli dement ?!? (vet man blir hjärntrött av stress...). Nä onödiga tankar bättre att fokusera på att få flyt runt banan, sitta tillbaka (reser mig ibland väl mycket) och rida på framåt :).
 
Åh min hjärna. Lite nervös över morgondagen (pay and jump), att tänk om jag glömmer banan?!?! tänk om jag håller på att bli dement ?!? (vet man blir hjärntrött av stress...). Nä onödiga tankar bättre att fokusera på att få flyt runt banan, sitta tillbaka (reser mig ibland väl mycket) och rida på framåt :).
Det kommer att gå jättebra, och glömmer du banan är det inte hela världen :)
Bra med fokustankar i stället för katastroftankar, fortsätt fokusera :up:
 
Sovit som en sten i natt! Vaknade en timme innan klockan ringde och kände mig utvilad. Så skönt de få ggr det händer.
Nu ska vi packa ihop massa gött i ryggsäckarna och åka och fixa grillplats och passlinjer med jaktlaget :) Underbart väder så jag tror vi kommer få en fin dag i skogen.
 
Uj uj jag fick sovmorgon idag. Aldrig sovit så länge sen Trolla kom till oss. Till 8!
Nu halvligger jag i soffan och glor på repris av Bagges hemlösa hundar och bsra slappar.
Ska snart gå ut och fylla bilen med skräp och åka till återvinningen.

Det blir återvinningen här också, jag hade sådan tur att det är jämn vecka (de har bara öppet lördagarna då).
 
Jag har bara så otroligt svårt för religiösa yttringar. Inte rasist. Tycker lika illa om det oavsett hudfärg. Det har absolut inget att göra med varifrån folk kommer.
Men vad är problemet med att andra är troende, så länge de inte tvingar på dig deras religion?

Jag träffar folk varje dag i skolan som har bott här allt från några veckor till något år eller hela livet. Vi har med andra ord väldigt olika bakgrunder och vissa är troende medan andra inte är det. Trots att skolan är väldigt accepterande är det många som går in på toaletten för att be. För att de skämms så för det. Tycker du att det är en bättre lösning? Att alla som vill genomföra religiösa aktiviteter dagligen ska gömma sig på toaletten? Varför inte vända på det i så fall, de som inte ber kan gömma sig på toaletten medan de som ber får be i lugn och ro?

Jag är såpass troende att jag är döpt och sist jag var i en kyrka var för 5 år sen på en kompis konfirmation. Men om andra är troende och känner att de har ett behov av att be så får de givetvis göra det. Oavsett hur kul eller tråkigt jag tycker det är att lyssna på det och oavsett om det är till kottarna eller Gud. Det är inte min ensak.
Jag tycker att det luktar väldigt mycket rasism kring dina senaste inlägg och skriver också nu för att jag tycker att du passerat en gräns.
 
Deppig morgon. En gigant har lämnat oss. Ruth Bader Ginsburg 💔💫 Förstod att hon inte skulle klara det när det gick ut att hon hade cancer i bukspottskörteln. Det överlever man typ inte ... men alltså fan fan fan.... 😭 Hennes sista vilja var att inte bli ersatt förrän efter valet... en kan ju lite enfaldigt hoppas iaf...
 
Deppig morgon. En gigant har lämnat oss. Ruth Bader Ginsburg 💔💫 Förstod att hon inte skulle klara det när det gick ut att hon hade cancer i bukspottskörteln. Det överlever man typ inte ... men alltså fan fan fan.... 😭 Hennes sista vilja var att inte bli ersatt förrän efter valet... en kan ju lite enfaldigt hoppas iaf...

Det är verkligen en deppig morgon... hon var en sådan otrolig pionjär och gigant inom sitt område :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 137
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 740
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 430
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 998
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp