Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Deppig morgon. En gigant har lämnat oss. Ruth Bader Ginsburg 💔💫 Förstod att hon inte skulle klara det när det gick ut att hon hade cancer i bukspottskörteln. Det överlever man typ inte ... men alltså fan fan fan.... 😭 Hennes sista vilja var att inte bli ersatt förrän efter valet... en kan ju lite enfaldigt hoppas iaf...
Åh fanken :crazy: bägge för förlusten av än enastående kvinna och för dagens politik...
 
Deppig morgon. En gigant har lämnat oss. Ruth Bader Ginsburg 💔💫 Förstod att hon inte skulle klara det när det gick ut att hon hade cancer i bukspottskörteln. Det överlever man typ inte ... men alltså fan fan fan.... 😭 Hennes sista vilja var att inte bli ersatt förrän efter valet... en kan ju lite enfaldigt hoppas iaf...
Läste det inatt då jag inte kunde sova, verkligen sorgligt och en stor förlust för den civiliserade världen. Nu är det kapplöpning att hinna utse en ny innan valet om sex veckor. :(
 
Småpysslar lite hemma, åker till stallet efter lunch :). Läser i boken Gå ner i vikt med KBT där den bla ställer frågan om man far fram som en skållad råtta genom tillvaron? Jo det har jag då verkligen gjort!!! Nu när jag inte gör det längre fattar jag inte hur och varför jag gjorde det. Nä fyyyyy fn faktiskt!
 
Har satt på bastun mitt på ljusa dan. Kroppen stretar emot och huttrar fortfarande så tänkte att värme, vatten och en skärmfri zon utan någon annan kan vara bästa medicinen.
Oftast får jag de bästa tankarna i bastun. Det är märkligt men känns lika avslappnande för hjärnan som får fritt spelrum då och är samtidigt avspänd.
 
Skönt att ta en lunch i solen i parken
20200919_115410.jpg
 
Jag har bara så otroligt svårt för religiösa yttringar. Inte rasist. Tycker lika illa om det oavsett hudfärg. Det har absolut inget att göra med varifrån folk kommer.

Varför stör det dig så länge de inte missionerar? Förmodligen är deras religion en stor trygghet för dem för det kan inte vara lätt att komma som icke-europé till Tyskland.

Jag har ju skrivit tidigare om ryskorna utan att få rasiststämpel. Jag ville bara få fram stt språket var icke europeiskt. En totalt annorlunda språkmelodi.

Inte rasistiskt när det kommer till ryskorna men så oerhört intolerant. Skulle du prata tyska om det fanns en till svensk närvarande eller skulle ni prata svenska med varandra?!

Och chefen är den som kommer ftån Kenya. Han är superläcker😊

Och vad i hela friden har hans utseende med det hela att göra?! Det tar inte bort att du uttryckt dig enormt intolerant och även rasistiskt om dina kollegor.

Jag förstår att du inte trivs på ditt jobb men ta inte ut det på dina kollegor. Det finns många andra som har det tufft utan att bli rasister.
 
Deppig morgon. En gigant har lämnat oss. Ruth Bader Ginsburg 💔💫 Förstod att hon inte skulle klara det när det gick ut att hon hade cancer i bukspottskörteln. Det överlever man typ inte ... men alltså fan fan fan.... 😭 Hennes sista vilja var att inte bli ersatt förrän efter valet... en kan ju lite enfaldigt hoppas iaf...

Började nästan gråta, hon var en sann gigant och allt hon ville var att klänga sig fast till 3 november. Fan i helvete, nu kommer Trump få in en Supreme till och det blir 3-6 förevigt. RIP Roe v Wade, gerrymandering, kvinnors och minoriteters rättigheter. Med republikanska majoriteten i senaten kommer de pusha en ny supreme under lame duck. Fuck, fuck, fuck
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 480
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 988
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
70 051
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
22 364
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp